Jak Red Bull traci rozum w F1

Walka o władzę, ucieczka weteranów, spadek wydajności na torze, ryzyko, że Max Verstappen opuści statek w 2026 roku… Zespół z Milton Keynes stoi w obliczu największego kryzysu w swojej historii. Kryzys tożsamości.

opublikowany 01/10/2024 à 18:15

Jeana-Michela Desnouesa

  Skomentuj ten artykuł! 2

Jak Red Bull traci rozum w F1

© Red Bull pula treści

Pieniądze, zmęczenie, irytacja? Bez względu na powody, które zmusiły Adriana Neweya, menedżera technicznego, Jonathana Wheatleya, dyrektora sportowego, a obecnie Willa Courtenay, szefa strategii, do zerwania związku z Red Bull Racing. Są oznaką ruchu, który coraz bardziej przypomina falę, która w najgorszym przypadku może pociągnąć Miltona Keynesa na dno, a w najlepszym przypadku zapoczątkować nową erę. To, co uderza w odejściu weteranów, którzy przybyli na początek przygody z Red Bullem w połowie 2000 roku, to ich zbliżenie w czasie, ponieważ między ogłoszeniem odejścia Neweya a ogłoszeniem Courtenaya minęło zaledwie pięć miesięcy.

Kwestionuje również fakt, że ten krwotok dotyczy wyłącznie filarów konstrukcji i że nastąpił po tak zwanej „aferze Hornera”, która wstrząsnęła stajnią i spowodowała złamanie jej piersi. Kiedy na początku lutego pojawiły się zarzuty dotyczące molestowania seksualnego oraz stosowania przymusu i obraźliwego zachowania wobec pracownika, Newey, historyczna postać w projektowaniu Red Bulla, poczuł się zdestabilizowany – żeby nie powiedzieć dotknięty – sytuacją odzwierciedlającą zaciekłą walkę o władzę w Red Bullu . Gdyby Wheatley i Courtenay nigdy nie powiedzieli

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Do -50% oszczędności!
  • Nieograniczone artykuły premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Dostęp do wszystkich numerów od 2012 roku w aplikacji AUTOhebdo
Autohebdo 2467

Skomentuj ten artykuł! 2

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

2 Uwagi)

V

Vincenta Moyeta

01 o 10:2024

Wojna o sukcesję i walka o władzę za kulisami wydaje się coraz bardziej prawdopodobna. A pomiędzy Marko, który zmywa kierowców, którzy mogą wspierać Verstappena jeden po drugim, a konfliktem między klanem Verstappen a Hornerem, atmosfera musi być nie do wypicia. Jedno jest pewne, gdy spojrzymy na wyniki, dzieje się coś poważnego… Tytuł producenta jest już stracony, a odejście z MV byłoby ostatecznym ciosem, wiedząc, że żaden kierowca z mgławicy RB nie jest w stanie zastąpić jego.

Yves-Henri RANDIER

01 o 10:2024

Adrian NEWEY z pewnością miał wpływ na Hornergate na początku 2024 roku, ponieważ to nie był także jego asystent, którego dzielił z Christianem HORNEREM! Asystent, który według niektórych plotek krążących po kanale La Manche flirtował z VERSTAPPEN Seniorem... Być może stąd właśnie wynika rywalizacja HORNER/VERSTAPPEN Senior poza walką o władzę po śmierci Dietera MATESCHITZ. Dla Jonathana WHEATLEYA horyzonty w Red Bull Racing były zablokowane i jeśli aspirował do większych obowiązków, musiał porzucić napój energetyczny. Jeśli chodzi o odejście Willa COURTENAYA, ważną rzeczą dla Red Bull Racing jest zatrzymanie swojej strateg Hannah SCHMITZ. A firma Red Bull, jak każda dobrze zarządzana firma, z pewnością wprowadziła „wewnętrzny” plan zastępstw/sukcesji, aby zrekompensować odejście wszystkich.

1

Aby napisać komentarz