Podwójna sankcja nałożona na Max Verstappen w Meksyku pozostawi niezatarte ślady Formuła 1 ? Zdaniem kilku graczy zajmujących się tą dyscypliną, mogłoby się tak właśnie zdarzyć. Holender dwukrotnie ukarany karą za starcia z Lando Norris Według niego podczas Grand Prix Meksyku potencjalnie może powstać precedens, który może zmienić sytuację Toto Wolff.
Rzeczywiście, szef zespołu stajni Mercedes uważa, że interpretacja przepisów zmieniła się od czasu kontrowersji w Austin – podczas której Lando Norris został ukarany 5 sekundami za wyprzedzanie poza granicami toru, ale nie Max Verstappen – i że kierowcy będą musieli zmienić sposób obrony (lub ataku) w obliczu innego pilot.
„Kierowca zawsze będzie przekraczał swoje granice, a kiedy przepisy – ich wykonanie lub interpretacja – pozwalają na określony sposób ścigania się, kierowca taki jak Max zawsze to wykorzysta. I myślę, że teraz jest nowa interpretacja, nowe wykonanie tych przepisów. Myślę, że to zmieni sposób, w jaki wszyscy będą jeździć w przyszłości. Nie zobaczymy tego więcej.”, mówi austriacki przywódca.
W Meksyku Max Verstappen został zdegradowany na koniec stawki po zastosowaniu dwóch 10-sekundowych kar za zepchnięcie Lando Norrisa z toru na 10. okrążeniu. Holender zmuszony był do wielkiego powrotu, by uratować meble, i ostatecznie zajął 6. miejsce, daleko od swojego brytyjskiego rywala.
Hamuj tak późno, jak to możliwe „nie jest już dozwolone” Wolff wierzy
W swoich dwóch manewrach trzykrotny mistrz świata próbował wykorzystać to, co komisarze wyjaśnili tydzień wcześniej, aby uzasadnić karę Lando Norrisa w Austin. Kierownictwo wyścigu oszacowało, że kierowca był kierowcą wyścigu, ponieważ Max Verstappen był na czele wyścigu czerwony Byk miał pierwszeństwo na zakręcie, natomiast Brytyjczyk, choć z przodu dojeżdżając do strefy hamowania, utracił to prawo. Niestety, po licznych zamieszaniach powyścigowych w Teksasie, stewardzi byli znacznie bardziej rygorystyczni wobec Maxa Verstappena i postanowili zmienić interpretację przepisów.
„Myślę, że prawdopodobnie będziesz musiał zostawić trochę miejsca po zewnętrznej stronie zakrętu, jeśli samochód stoi obok ciebie. Myślę, że spóźnianie się i ściąganie drugiego samochodu z toru podczas jazdy poza torem nie jest już dozwolone” – dodał. – uważa Toto Wolff, który przyznaje, że dwa manewry Maxa Verstappena przekroczyły dopuszczalny limit i że komisarze nie pozwolą już na to. Czy pośrednio Max Verstappen zmusi wszystkich kierowców – w tym siebie – do przyjęcia bardziej elastycznej obrony na koniec sezonu?
CZYTAJ TAKŻE > Brown zadowolony z reakcji stewardów na Verstappena: „Pochwalam ich: wystarczy! »
Kontynuuj czytanie na te tematy:
David
30 o 10:2024
Skoro już o tym mowa, zabierzmy mu pierwszy tytuł zdobyty podczas nielegalnego restartu. :-)
Vincenta Moyeta
30 o 10:2024
Mam wątpliwości. Biorąc pod uwagę jego wypowiedzi, wydaje się, że uważa, iż ma wszelkie prawa i nic nie może mu zaszkodzić. Obawiam się, że umieści Norrisa w Tecpro, a jeśli nie w Brazylii, to podczas następnego GP. Piłka będzie po stronie FIA, która zdecyduje, czy odważy się go zdyskwalifikować lub zawiesić. Nie chcę tego, to naprawdę zrujnowałoby wspaniały sezon F1.
D'ASSUNCAO JEAN BERNARD
30 o 10:2024
Nie mogę się doczekać, aż będę na kolejnym Grand Prix, żeby sprawdzić, czy w końcu stokart VERSTAPEN z poprzednich wyścigów zniknie!!!!!!!!!!!!!!!!!
DAWIDOFF
30 o 10:2024
Kiedy widzę kierowców, którzy WSZYSCY pochodzą z KARTINGU i są w F 1, powinni wiedzieć, że przyjazd po KIEROWCY W PUNKCIE LINOWYM to samobójstwo, nie ma takiego miejsca i oni o tym wiedzą lepiej niż ktokolwiek inny..! A potem powiedz MICRO (jak Magnusen (nie pozwolił mi PRZEJŚĆ, śni mi się...! JAKI PILOT jest w momencie, w którym otworzymy szeroko drzwi i powiemy mu BAH BĘDZIE LOL 😂 Pffffff 🤪 Tak) 16 lat KARTINGU w mistrzostwach ligi, Francji itp. A zasady są zasadami.. WSZĘDZIE są zasady! To jest ANARCHIA.
DAWIDOFF
30 o 10:2024
To WIĘCEJ niż Normalnie, wbrew komentatorom, NIE JESTEŚMY W KARTINGU, ponton zawiera tysiące informacji i tysiące dolarów, minęło 10 lat odkąd VERSTAPEN pozwolił sobie wrzucić kierowców do piaskownicy, a nawet wejść na HALLO HAMILTONA, ryzykując, że go zabijemy, a nawet nie KARA, o której marzymy…! Więc robi WSZYSTKO, ABSOLUTNIE WSZYSTKO, kończąc CONBINES, pewnego dnia ZABIJE 1 PILOTA, a w dodatku nie przeprasza...! POWIEDZ, że NORRIS jest jej chłopakiem! Marzę, Śnię.!! 👎
Vincenta Moyeta
29 o 10:2024
Będzie gorzej, Verstappen sprowadzi Norrisa na żwir i mistrzostwo zostanie rozstrzygnięte na korzyść zrzędliwego bachora.
Oliviera Vireta
29 o godzinie 10:2024
Tyle że istnieje orzecznictwo z 1997 r. w sprawie Schumacher. W przypadku celowego sabotażu ze strony przeciwnika istnieje ryzyko wykluczenia z mistrzostw. FIA zrobiła to z MSC i bez wątpienia zrobi to z Versatppenem, jeśli zajdzie taka potrzeba.
David
29 o 10:2024
Żwir lub trawa!
Rouset
29 o 10:2024
To nie jest 10 sc, ale 20 sc!!
Vincenta Moyeta
29 o 10:2024
Inna sprawa, zastanawiam się, czy tory „w stylu Hermanna Tilke” z tymi sekwencjami skrętów prawo-lewo/lewo-prawo nie zachęcają do wyprzedzania z zewnątrz ze świadomością, że na kolejnym zakręcie będziemy mieli linę i w związku z tym wypchniemy przeciwnika chronić siebie.
Vincenta Moyeta
29 o 10:2024
Ryzyko związane z Verstappenem polega na tym, że jeśli nie może już mieć nadziei, że przeciwnik przyjmie rzut karny, gdy go wypchnie, całkowicie wepchnie go w ścianę. Obawiam się, że sezon zakończy się w ten sposób. Mam nadzieję, że FIA będzie wtedy z taką samą stanowczością, jak w przypadku Schumachera w 97 roku, aby zdyskwalifikować go z mistrzostw.
PAUL VAN GROOTEL
29 o 10:2024
„To zmieni sposób, w jaki wszyscy jeżdżą”: i to dobrze! Masz dość patrzenia na najbardziej „pirackich! wejść na pokład!”, którzy mają przewagę nad tym, który szanuje tylko swój sprzęt.