Dla Wolffa kary nałożone na Verstappena będą precedensem: „Zmienią sposób, w jaki wszyscy jeżdżą”

Szef zespołu Mercedesa uważa, że ​​dwie 10-sekundowe kary otrzymane przez Maxa Verstappena w walce z Lando Norrisem w Meksyku ustanowiły precedens i że kierowcy będą musieli się do tego dostosować.

opublikowany 29/10/2024 à 12:34

Doriana Grangiera

  Skomentuj ten artykuł! 12

Dla Wolffa kary nałożone na Verstappena będą precedensem: „Zmienią sposób, w jaki wszyscy jeżdżą”

©DPPI

Podwójna sankcja nałożona na Max Verstappen w Meksyku pozostawi niezatarte ślady Formuła 1 ? Zdaniem kilku graczy zajmujących się tą dyscypliną, mogłoby się tak właśnie zdarzyć. Holender dwukrotnie ukarany karą za starcia z Lando Norris Według niego podczas Grand Prix Meksyku potencjalnie może powstać precedens, który może zmienić sytuację Toto Wolff.

Rzeczywiście, szef zespołu stajni Mercedes uważa, że ​​interpretacja przepisów zmieniła się od czasu kontrowersji w Austin – podczas której Lando Norris został ukarany 5 sekundami za wyprzedzanie poza granicami toru, ale nie Max Verstappen – i że kierowcy będą musieli zmienić sposób obrony (lub ataku) w obliczu innego pilot.

„Kierowca zawsze będzie przekraczał swoje granice, a kiedy przepisy – ich wykonanie lub interpretacja – pozwalają na określony sposób ścigania się, kierowca taki jak Max zawsze to wykorzysta. I myślę, że teraz jest nowa interpretacja, nowe wykonanie tych przepisów. Myślę, że to zmieni sposób, w jaki wszyscy będą jeździć w przyszłości. Nie zobaczymy tego więcej.”, mówi austriacki przywódca.

W Meksyku Max Verstappen został zdegradowany na koniec stawki po zastosowaniu dwóch 10-sekundowych kar za zepchnięcie Lando Norrisa z toru na 10. okrążeniu. Holender zmuszony był do wielkiego powrotu, by uratować meble, i ostatecznie zajął 6. miejsce, daleko od swojego brytyjskiego rywala.

Hamuj tak późno, jak to możliwe „nie jest już dozwolone” Wolff wierzy

W swoich dwóch manewrach trzykrotny mistrz świata próbował wykorzystać to, co komisarze wyjaśnili tydzień wcześniej, aby uzasadnić karę Lando Norrisa w Austin. Kierownictwo wyścigu oszacowało, że kierowca był kierowcą wyścigu, ponieważ Max Verstappen był na czele wyścigu czerwony Byk miał pierwszeństwo na zakręcie, natomiast Brytyjczyk, choć z przodu dojeżdżając do strefy hamowania, utracił to prawo. Niestety, po licznych zamieszaniach powyścigowych w Teksasie, stewardzi byli znacznie bardziej rygorystyczni wobec Maxa Verstappena i postanowili zmienić interpretację przepisów.

„Myślę, że prawdopodobnie będziesz musiał zostawić trochę miejsca po zewnętrznej stronie zakrętu, jeśli samochód stoi obok ciebie. Myślę, że spóźnianie się i ściąganie drugiego samochodu z toru podczas jazdy poza torem nie jest już dozwolone” – dodał. – uważa Toto Wolff, który przyznaje, że dwa manewry Maxa Verstappena przekroczyły dopuszczalny limit i że komisarze nie pozwolą już na to. Czy pośrednio Max Verstappen zmusi wszystkich kierowców – w tym siebie – do przyjęcia bardziej elastycznej obrony na koniec sezonu?

CZYTAJ TAKŻE > Brown zadowolony z reakcji stewardów na Verstappena: „Pochwalam ich: wystarczy! »

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

Skomentuj ten artykuł! 12

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

12 Uwagi)

D

David

30 o 10:2024

Skoro już o tym mowa, zabierzmy mu pierwszy tytuł zdobyty podczas nielegalnego restartu. :-)

V

Vincenta Moyeta

30 o 10:2024

Mam wątpliwości. Biorąc pod uwagę jego wypowiedzi, wydaje się, że uważa, iż ma wszelkie prawa i nic nie może mu zaszkodzić. Obawiam się, że umieści Norrisa w Tecpro, a jeśli nie w Brazylii, to podczas następnego GP. Piłka będzie po stronie FIA, która zdecyduje, czy odważy się go zdyskwalifikować lub zawiesić. Nie chcę tego, to naprawdę zrujnowałoby wspaniały sezon F1.

D

D'ASSUNCAO JEAN BERNARD

30 o 10:2024

Nie mogę się doczekać, aż będę na kolejnym Grand Prix, żeby sprawdzić, czy w końcu stokart VERSTAPEN z poprzednich wyścigów zniknie!!!!!!!!!!!!!!!!!

D

DAWIDOFF

30 o 10:2024

Kiedy widzę kierowców, którzy WSZYSCY pochodzą z KARTINGU i są w F 1, powinni wiedzieć, że przyjazd po KIEROWCY W PUNKCIE LINOWYM to samobójstwo, nie ma takiego miejsca i oni o tym wiedzą lepiej niż ktokolwiek inny..! A potem powiedz MICRO (jak Magnusen (nie pozwolił mi PRZEJŚĆ, śni mi się...! JAKI PILOT jest w momencie, w którym otworzymy szeroko drzwi i powiemy mu BAH BĘDZIE LOL 😂 Pffffff 🤪 Tak) 16 lat KARTINGU w mistrzostwach ligi, Francji itp. A zasady są zasadami.. WSZĘDZIE są zasady! To jest ANARCHIA.

D

DAWIDOFF

30 o 10:2024

To WIĘCEJ niż Normalnie, wbrew komentatorom, NIE JESTEŚMY W KARTINGU, ponton zawiera tysiące informacji i tysiące dolarów, minęło 10 lat odkąd VERSTAPEN pozwolił sobie wrzucić kierowców do piaskownicy, a nawet wejść na HALLO HAMILTONA, ryzykując, że go zabijemy, a nawet nie KARA, o której marzymy…! Więc robi WSZYSTKO, ABSOLUTNIE WSZYSTKO, kończąc CONBINES, pewnego dnia ZABIJE 1 PILOTA, a w dodatku nie przeprasza...! POWIEDZ, że NORRIS jest jej chłopakiem! Marzę, Śnię.!! 👎

V

Vincenta Moyeta

29 o 10:2024

Będzie gorzej, Verstappen sprowadzi Norrisa na żwir i mistrzostwo zostanie rozstrzygnięte na korzyść zrzędliwego bachora.

Oliviera Vireta

29 o godzinie 10:2024

Tyle że istnieje orzecznictwo z 1997 r. w sprawie Schumacher. W przypadku celowego sabotażu ze strony przeciwnika istnieje ryzyko wykluczenia z mistrzostw. FIA zrobiła to z MSC i bez wątpienia zrobi to z Versatppenem, jeśli zajdzie taka potrzeba.

1

D

David

29 o 10:2024

Żwir lub trawa!

R

Rouset

29 o 10:2024

To nie jest 10 sc, ale 20 sc!!

V

Vincenta Moyeta

29 o 10:2024

Inna sprawa, zastanawiam się, czy tory „w stylu Hermanna Tilke” z tymi sekwencjami skrętów prawo-lewo/lewo-prawo nie zachęcają do wyprzedzania z zewnątrz ze świadomością, że na kolejnym zakręcie będziemy mieli linę i w związku z tym wypchniemy przeciwnika chronić siebie.

V

Vincenta Moyeta

29 o 10:2024

Ryzyko związane z Verstappenem polega na tym, że jeśli nie może już mieć nadziei, że przeciwnik przyjmie rzut karny, gdy go wypchnie, całkowicie wepchnie go w ścianę. Obawiam się, że sezon zakończy się w ten sposób. Mam nadzieję, że FIA ​​będzie wtedy z taką samą stanowczością, jak w przypadku Schumachera w 97 roku, aby zdyskwalifikować go z mistrzostw.

P

PAUL VAN GROOTEL

29 o 10:2024

„To zmieni sposób, w jaki wszyscy jeżdżą”: i to dobrze! Masz dość patrzenia na najbardziej „pirackich! wejść na pokład!”, którzy mają przewagę nad tym, który szanuje tylko swój sprzęt.

Aby napisać komentarz