Zatrzymanie programu silników w Viry, przybycie Olivera Oakesa… Jaka przyszłość Alpine w F1?

Renault porzuca program silników F1, Alpine zwraca się do Mercedesa, a Bruno Famin odchodzi z kierownictwa zespołu. Wydaje się, że Flavio Briatore spełnił swój fatalny urząd.

opublikowany 31/07/2024 à 13:00

Jeana-Michela Desnouesa

  Skomentuj ten artykuł! 6

Zatrzymanie programu silników w Viry, przybycie Olivera Oakesa… Jaka przyszłość Alpine w F1?

Zdjęcie: Alpine

Flavio Briatore. Wystarczył jeden człowiek, aby nakreślić granicę pomiędzy półwieczem historii i zburzyć całą część francuskiego dziedzictwa motoryzacyjnego. Włoski menedżer wstrzymuje nie program napędowy, ale dział, który opróżnia z treści. To latarnia morska, którą on gasi.

Pięćdziesiąt lat, Wirusy-Châtillon się zgodzi Renault swoje listy szlacheckie i pozwoliło narodowemu sportowi motorowemu zabłysnąć na scenie międzynarodowej. Viry był innowatorem, pasją, a także odpornością. Było mnóstwo zwycięstw, lata turbo, V10, V8. Było też kilka pustynnych przejść, z których wyszła silniejsza, ale nie tym razem. Flavio Briatore, na polecenie dyrektora generalnego Renault Luca de Meo, nie da mu czasu ani możliwości przekształcenia trudnego okresu hybrydowego, którego doświadczał przez ostatnie dziesięć lat, w erę dobrobytu. Rok 2026 dał Viry’emu szansę, która została odebrana, gdy wszystko było na swoim miejscu, gdy najtrudniejsza część została już wykonana.

Na stanowisku przyszły wewnętrzny silnik spełnił postawione wysokie cele, ale włoskiego doradcę wykonawczego to nie obchodziło. Nigdy od czasu swojej „oficjalnej” nominacji w czerwcu 2024 r. (wydawało się, że od miesięcy pracuje w cieniu, patrz poniżej), nie zaprzeczył, że uda się do Essonne na spotkanie z mężczyznami i kobietami z Viry w celu oceny ewolucji projektu , aby sprawdzić, czy spełnił oczekiwania.

Viry nigdy nie był częścią jego planów Alpine. Nie zadał sobie pytania m

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Do -50% oszczędności!
  • Nieograniczone artykuły premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Dostęp do wszystkich numerów od 2012 roku w aplikacji AUTOhebdo

Skomentuj ten artykuł! 6

Aby przeczytać także

komentarze

6 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

01 o 08:2024

W czasach Luca De Méo pragmatyzm jest niezbędny, a mówiąc po włosku, cel uświęca środki! Co więcej w skomplikowanym kontekście gospodarczym dla producentów bardzo mocno inwestujących w elektryfikację... podczas gdy: - rynek europejski nie spełnia oczekiwań - CAFE 2025 sprawi, że zacznie padać, od przyszłego roku potworne kary w wysokości kilkuset milionów lub nawet więcej niż miliard euro, jeśli producentom nie uda się osiągnąć 25% swojej sprzedaży w 2025 r. w pojazdach w 100% elektrycznych!

G

Giancarlo Fisichella

01 o 08:2024

Myślę, że trochę łatwo zwalić wszystko na Flavio. Renault (które groziło odejściem w 2012 roku, jeśli nie nastąpi przejście na hybrydę) pozostaje w tyle od 10 lat. Pozostali byli w stanie dogonić, w tym Honda, która w 2015 roku była żałosna. Czy możemy być przekonani, że silnik na 2026 rok będzie doskonały tylko dlatego, że chłopaki są pewni siebie? Czy warto wydać 100 mln euro rocznie na taki wynik, skoro Mercedes kosztuje mniej niż 20% tej kwoty? Można to omówić. Nie wiem, co stało się z następcami Bernarda Dudota, ale minęło już sporo czasu, odkąd Renault straciło magię silników w F1, miejmy nadzieję, że na Le Mans i w innych dyscyplinach pokażą (na nowo) swój know-how

2

C

CHRZEŚCIJAŃSKI ARGACHA

01 o 08:2024

Witam wszystkich, powinniśmy złożyć petycję przeciwko temu zamknięciu i zachować bardzo francuski silnik w F1 i dlaczego nie zwolnić tego Briatore, w końcu wszyscy jesteśmy udziałowcami Renault iAlpine !!! Pomoc Alpine ,Francjo obudź się!!! Długie życie Alpine...Złóżmy tę petycję, drży Briatore....

T

Thierry'ego Pingreta

31 o 07:2024

Niestety sprzedaż Enstona firmie Hitech dobiega końca Alpine, dokończył Renault

1

D

dedeHJ37

31 o 07:2024

Nie rozpoznaję już Renault ani Francji, jest powód do wstydu, że jestem Francuzem! To bezimienne i nieograniczone marnotrawstwo!

1

L

LAURENT MOLINEAU

31 o 07:2024

Gdyby Renault zasługiwało na swoją nazwę, zamiast korzystać z napędu głównego producenta, wstrzymałoby Formułę 1.

2

Aby napisać komentarz