Mając 20 lat Bortoleto stanie się czwartym kierowcą, który wystartuje w pełnym sezonie w 2025 roku, po Andrei Kimi Antonellim (Mercedes), Jacka Doohana (Alpine) i Ollie Bearmana (Haas), który ma już na swoim koncie trzy Grand Prix w sezonie 2024, Brazylijczyk obecnie prowadzi w mistrzostwach Formuła 2 dwie rundy od bramki, z 3,5 punktami przewagi nad Francuzem Isackiem Hadjarem, po zdobyciu tytułu mistrza F3 w 2023 r. Członek programu Młody Pilot McLarenLogicznie rzecz biorąc, Gabriel Bortoleto zostanie wycofany z tego programu w 2025 r., zgodnie z zapowiedzią zespołu Woking, ze względu na jego nową rolę oficjalnego kierowcy w Sauberze w Formuła 1.
Gabriel Bortoleto będzie pierwszym brazylijskim kierowcą, który wystartuje w Grand Prix od czasu Pietro Fittipaldiego w dwóch ostatnich rundach sezonu 2020, zastępując Romain Grosjeankontuzjowany w Haas. Będzie brał udział z Hulkenberg do przejścia Saubera do Audi, gdyż niemiecki producent przejmie kontrolę nad zespołem od sezonu 2026, czyli od jego debiutu w Formule 1 jako samodzielny producent. Nie zostało wyjaśnione, czy kontrakt Bortoleto obowiązuje tylko na rok 2025, czy też na wiele lat, ale Audi wspomina, że w przyszłości chce budować na tym duecie.
Audi patrzy w przyszłość
„To jeden z najbardziej ekscytujących projektów w sportach motorowych, jeśli nie we wszystkich sportach”– wyjaśnia nowicjusz. „Dołączenie do zespołu, który łączy bogatą historię sportów motorowych Saubera i Audi, to prawdziwy zaszczyt. Oprócz bycia członkiem mam zamiar rozwijać się dzięki temu ambitnemu projektowi i osiągnąć szczyt sportów motorowych. Jestem niesamowicie wdzięczny za szansę, jaką dał mi zespół i szansę pracy z tak doświadczonym kierowcą, jak Nico. Obydwa programy mają udokumentowane doświadczenie w rozwijaniu młodych talentów i jestem pewien, że wspólnie napiszemy własną historię sukcesu. »
Gernot Döllner, dyrektor generalny Audi AG, również chciał podkreślić niedawne występy młodych kierowców, takich jak Ollie Bearman i Franco Colapinto. Te wyniki kierowców wezwanych w krótkim czasie do wymiany potwierdzają chęć producentów, aby dać szansę większej liczbie młodych kierowców niż w ostatnich latach: „Pod kierownictwem Mattii [Binotto] projekt Audi dotyczący Formuły 1 robi ogromne postępy w wielu obszarach. Podpisanie kontraktu z drugim kierowcą to kolejny ważny kamień milowy. Obecnie jesteśmy świadkami zmiany pokoleniowej w Formule 1, a młodzi kierowcy natychmiast zaznaczają swoje piętno. Podpisując kontrakt z Gabrielem Bortoleto, zapewniliśmy sobie usługi jednego z tych wielkich talentów. Jego podpisanie podkreśla długoterminową strategię Audi i zaangażowanie w Formułę 1.”
CZYTAJ TAKŻE > Portret – Gabriel Bortoleto, późno dojrzewający… ale we właściwym czasie
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Yves-Henri RANDIER
06 o 11:2024
Dowód również na to, że Akademia Saubera była całkowicie bezużyteczna, Théo P. mógł to niestety zeznać, ale 4 osoby mówiące po francusku w F1 i żaden z Ameryki Południowej z pewnością nie zostały zaakceptowane przez Liberty Media
Bernarda JOUVENA
06 o 11:2024
Zapomniałem o naszym Drodzy TexMex!!
Bernarda JOUVENA
06 o 11:2024
O jednego Bottasa mniej! Ale miejsc mogłoby być więcej...Dziękujemy Panom za karierę; Stroll, Alonso, Hamilton, Tsunoda i zapomniałem…
Yves-Henri RANDIER
06 o 11:2024
Nagroda za piramidę jednomiejscową, ponieważ pierwsza dwójka zawodników w mistrzostwach F2 w 2 r. (Bortoleto i Hadjar) ma gwarancję, że w przyszłym roku znajdzie się w F2024 jako starter i rezerwowy. Zwycięzcy z poprzednich lat nie mogą powiedzieć tego samego. Jeśli Brazylia powróci na start w 1 r., obecnie szanse na to, że argentyński Colapinto będzie starterem, są niewielkie… chyba że galaktyka Red Bull przygotuje dla nas niespodziankę, jeśli w najbliższej przyszłości pojawi się TexMex!
Bernarda JOUVENA
06 o godzinie 11:2024
Theo, czy on nie żyje???
Erica Stevensa
06 o 11:2024
wspaniała wiadomość dla przyszłego wspaniałego pilota! oczywiście trzeba to jeszcze potwierdzić na torze, ale jestem bardzo pewny jego talentu