Gdyby wszystkie zespoły F1 zmieściły się w pułapie budżetowym na rok 2023W raporcie rocznym FIA, ujawnionym we wrześniu ubiegłego roku, dwóch producentów silników zostało wyróżnionych za naruszenie proceduralne: Alpine i Hondę (HRC). Aby rozwiązać kwestię naruszeń, FIA zaproponowała dwóm producentom silników „akceptowane porozumienie w sprawie naruszeń” („ABA”), które zostało omówione między obiema stronami i co oznaczało, żeAlpine i HRC przyznały się do błędów w procedurach związanych z pułapem budżetowym.
We wtorek organ zarządzający ujawnił wyrok i kary pieniężne, które w związku z tym zostały nałożone na dwóch producentów silników. Alpine będzie musiał zapłacić grzywnę w wysokości 400 000 dolarów, przy czym w przypadku Hondy kwota jest jeszcze bardziej stroma – grzywna w wysokości 600 000 dolarów, którą w obu przypadkach należy uiścić w ciągu 30 dni. Nie obejmuje to kosztów administracyjnych, które również ponoszą obaj producenci.
„Administracja ds. limitów kosztów zaoferowała dwóm producentom silników zaakceptowane porozumienie w sprawie naruszenia („ABA”) w celu rozwiązania tych problemów, możemy przeczytać w raporcie opublikowanym przez FIA. Oferta ta została przyjęta przez dwóch producentów silników. Administracja ds. limitów kosztów potwierdziła, że obaj producenci silników działali wspólnie i w dobrej wierze podczas całego procesu przeglądu oraz dołożyli wszelkich starań, aby w odpowiednim czasie dostarczyć wymagane dodatkowe informacje i dowody, co stanowi pierwszy rok pełnego stosowania przepisów finansowych dotyczących jednostek napędowych i nie ma na to żadnych oskarżeń ani dowodówAlpine lub HRC szukała lub uzyskała nienależną korzyść w wyniku naruszenia. »
W swoim raporcie FIA precyzuje fakty zarzucane dwóm producentom silników: z jednej strony Honda nie przedstawiła dokładnych dokumentów deklaracyjnych, ponieważ w swoich kalkulacjach kosztów uwzględniała wyłączone lub nieprawidłowo skorygowane koszty związane z konserwacją i inwentarzem. z drugiej strony Alpine została ukarana niższą karą, ponieważ francuski producent silników spóźniał się z przesłaniem dokumentów do komisji odpowiedzialnej za ograniczenie budżetowe, a FIA uznała, że „pominięte istotne informacje”, przy czym brakuje kilku wymaganych procedur lub je częściowo ukończono.
Erica Stevensa
30 o 10:2024
a co więcej, rozwalili budżet w bzdurę! nie trzeba mówić, alpine to rzeczywiście francuska drużyna! Naród francusko-francuski może być spokojny!
Yves-Henri RANDIER
29 o 10:2024
Cześć, Stefano, tu Flavio! Cóż, Louca, wcale nie jest zadowolony z tej nowej ustawy Alpine F1, nie możesz zrobić czegoś z Mohamedem? Grazie Mille