Pilot przed zostaniem menadżerem
Po karierze w karting rozpoczął się pod koniec lat 1990-tych i podczas którego zdobył mistrzostwo Wielkiej Brytanii i świata, Oliver Oakes zdecydował się wejść na rynek jednomiejscowy w 2005 roku. W 2006 roku miał wspaniałą pierwszą kampanię w Formule BMW w Wielkiej Brytanii wraz z Carlinem, zajmując 6. miejsce w mistrzostwach z 4 miejscami na podium, w tym 1 zwycięstwem i 2 pole position.
W kolejnej kampanii pokazał wspaniałe rzeczy w Formule Renault 2.0 Europa Północna z 4. miejscem w roczniku z kierowcami takimi jak Nicky Catsburg lub Valtteri Bottas. Pomimo tych obiecujących pierwszych kroków Oliver Oakes nie odniósł oczekiwanego później sukcesu, po serii trudnych sezonów w F3 Brytyjskie, a nawet w serii GP3. To właśnie w tej ostatniej kategorii zakończy swoją karierę w 2010 roku, pod barwami drużyny Atech, na bardzo dyskretnym 28. miejscu i bez najmniejszego punktu zdobytego w 16 wyścigach.
Nowy początek w Hitech GP
Odejście ze sportu nie zakończyło jednak jego związku ze sportami motorowymi. Rzeczywiście, Anglik zawsze był bardzo blisko, do tego stopnia, że zaangażował się w zarządzanie zespołem w formułach promocyjnych.
W 2015 roku połączył siły z Davidem Hayle, założycielem w 2002 roku wraz z Dennisem Rushenem firmy HiTech Racing Ltd, aby założyć aktywa nowej firmy: HiTech Grand Prix Ltd. Początek nowej przygody.
Angielska drużyna występuje w różnych kategoriach juniorów i stopniowo się rozwija, witając nowych sponsorów i wsparcie. Wraz z przybyciem Nikita Mazepin w F3 Europe w 2016 roku Oliverowi Oakesowi udało się pozyskać nowych inwestorów, takich jak Uralkali, rosyjska firma specjalizująca się w produkcji nawozów i nawozów. Udział tego ostatniego jest taki, że ojciec Mazepina, Dmitry, jest właścicielem do 75% akcji Hitech GP poprzez spółkę Bergton Management Ltd. Wraz z wojną na Ukrainie w 2022 roku Oliver Oakes odzyskuje wszystkie udziały posiadane przez klan Mazepinów.
Dziś Hitech GP zajmuje się Formuła 2, Formuła 3, British F3, British F4 i różne serie zimowe odbywające się na Bliskim Wschodzie, takie jak F4 UAE.
Drugi najmłodszy szef zespołu w historii
Mianowany 31 lipca na stanowisko szefa sportu chez AlpineW wieku 36 lat Oliver Oakes został drugim najmłodszym dyrektorem zespołu w historii. Przed nim rodak, właściciel tej marki: Christian Horner, który przejął stery projektu czerwony Byk w 2005 roku, mając jeszcze 31 lat.
« Jestem niezmiernie wdzięczny Luca de Meo i Flavio Briatore za umożliwienie mi przywrócenia BWT Alpine F1 Zespół na drodze do konkurencyjności, cieszy się Oliver Oakes. Zespół składa się z utalentowanych ludzi i ma doskonałe zasoby. Jestem przekonany, że wspólnie możemy wiele osiągnąć w dalszej części sezonu i w dłuższej perspektywie. Nie mogę się doczekać, aż zacznę działać po wakacyjnej przerwie. "
Oliver Oakes przeżyje swoje pierwsze Grand Prix jako główny zespółAlpine jak tylko sezon zostanie wznowiony w Holandii (23-25 sierpnia).
CZYTAJ TAKŻE > Zatrzymanie programu silników w Viry, przybycie Olivera Oakesa… Jaka przyszłość Alpine w F1?
Jakuba Morina
01 o 08:2024
Świeć źle, obowiązkowy członek Mazepinów... to pachnie uczciwością! Jeśli Renault nie sprzeda się zbyt szybko, nastąpi dezercja z działu prawnego... Zatem Toleman-Benetton-Renault-Lotus-Renault...i jaka będzie wkrótce nazwa Enston? Ted Toleman nie wyobrażał sobie tego wszystkiego...
Yves-Henri RANDIER
01 o 08:2024
Przybycie do F1 dzięki „Il Magnifico” Flavio, preludium do długoterminowej odsprzedażyAlpine F1 – a zatem z Enstone ostatecznie pozbyć się Viry-Châtillon – do nowego uczestnika F1? Nie byłoby w tym nic dziwnego, ponieważ był zaangażowany w prace nad aplikacją Hitech F1 na rok 2026 z zamożnym oligarchą z Azji Centralnej. Potencjalny „bis Hornera”!!