Zagrożone miejsca pracy, niejasny projekt: pracownicy firmyAlpine w Viry „ubolewają” nad decyzją Grupy Renault

Dzień po oficjalnej decyzji Grupy Renault o zakończeniu projektu silnika do F1 2026 przedstawiciele personeluAlpine Racing w Viry-Châtillon zareagował ubolewaniem nad wyborem spółki-matki, potwierdzając, że „Grupa wykluczyła rozwiązania partnerskie” w celu utrzymania działalności F1 w Viry.

opublikowany 01/10/2024 à 16:12

Doriana Grangiera

  Skomentuj ten artykuł! 3

Zagrożone miejsca pracy, niejasny projekt: pracownicy firmyAlpine w Viry „ubolewają” nad decyzją Grupy Renault

© Alpine

Po szoku, oburzeniu i złości. W następstwie oficjalne ogłoszenie zakończenia programu silników F1 w 2026 roku decyzji Grupy Renault, przedstawiciele personeluAlpine Wyścigi o godz Wirusy-Châtillon zareagował w komunikacie prasowym opublikowanym we wtorek po południu. CSE zAlpine Racing opublikował „niekorzystną opinię” do decyzji podjętej przez spółkę-matkę.

Przedstawiciele personelu „żałować i ubolewać” oczywiście śmierć silnika Renault Formuła 1 na rok 2026, tych, którzy wszelkimi sposobami próbowali bronić projektu i programu, czy to poprzez demonstracje, czy próbę dialogu z Lucą de Meo, dyrektorem Grupy Renault, bezskutecznie.

„Ten wybór popiera Grupa, która pragnie ograniczyć ryzyko finansowe wokół F1, mimo że nie przeprowadzono żadnych poważnych badań oceniających wpływ na przyszłą sprzedaż i prestiż marki, możemy przeczytać w tym komunikacie prasowym. Rozwiązania partnerskie zostały odrzucone przez Grupę, mimo że umożliwiłyby osiągnięcie kilku celów: utrzymanie działalności F1, zmniejszenie kosztów rozwoju i eksploatacji, utrzymanie wszystkich umiejętności, możliwość wprowadzenia na rynek już w dużym stopniu rozwiniętego i obiecującego silnika RE26 Sezon 2026.”

Projekt Hypertech Alpine nadal zbyt niewyraźne

Przedstawiciele pytają także o nowy projekt Hypertech Alpine, które Grupa Renault sprzedaje jako „centrum doskonałości inżynieryjnej”, skupiające całą działalność sportową jej marek (Wytrzymałość, Formuła E, Rajd samochodowy-Nalot…). Według nich, „treść, zasoby i trwałość nowych projektów, które zarząd chce sprowadzić do Viry, nadal wydają się bardzo niejasne”, podczas „rozmiarowanie” Wydaje im się, że słynna komórka monitorująca obiecana przez Losange aktywność silnika w F1 „wciąż zbyt słaby i poddaje w wątpliwość potencjalny powrótAlpine jako wieloletni producent silników. »

Aby to wesprzeć, pracownicy firmyAlpine przywołuje historię zakładu w Viry-Châtillon, który już w przeszłości przechodził okresy gotowości, pod koniec lat 1980. i 1990. XX w., kiedy Renault za każdym razem wracało do Formuły 1 po okresie nieobecności jako producent silników, Który „pokazuje, jak ważne jest utrzymanie wysoko wykwalifikowanych umiejętności na przyszłość, aby pozostawić otwarte drzwi do powrotu do F1, gdy przepisy i sytuacja finansowa akcjonariusza uczynią ją bardziej atrakcyjną”, należy podać przedstawicieli personeluAlpine Wyścigi w Viry.

Decyzja, która „przechodzi dalej Alpine wraz ze swoją sportową historią »

Konkretniej, CSE ubolewa nad krótkoterminowymi konsekwencjami takiej decyzji dla bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy: według przedstawicieli personelu „1 stycznia w zakładzie Viry-Châtillon liczba stanowisk pracy w Viry-Châtillon wzrośnie z 500 do 334, co będzie oznaczać wygaśnięcie umów z wieloma usługodawcami”. Zagrożonych jest także około stu pośrednich stanowisk pracy u głównych partnerów, podczas Konkursu Doskonałości Mechanicznej Alpine (CEMA), organizowaną przez A fléché w Viry i wspieraną przez rząd, powinna się zakończyć.

W podsumowaniu komunikatu prasowego opublikowanego we wtorek przedstawiciele pracownikówAlpine Wyścigi w Viry-Châtillon przywołują na myśl: „decyzja sprzeczna” Thu „przechodzi dalej Alpine wraz ze swoją sportową historią », co grozi drenażem mózgów. Przedstawiciele personelu CSE już dzwonią „władze publiczne do obrony trwałości zatrudnienia w zakładzie w Viry-Châtillon”.

CZYTAJ TAKŻE > Od rewolucyjnego turbodoładowanego V6 po fantastyczne V10: chwalebna historia silników Renault w F1

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

Skomentuj ten artykuł! 3

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

3 Uwagi)

V

Vincenta Moyeta

01 o 10:2024

Jaki prestiż może zyskać Renault od zespołu spadającego na koniec stawki? Jakie partnerstwa, gdy nikt nie chce tego silnika, Renault jako jedyny producent silników, który nie uzyskuje zysków finansowych ze sprzedaży silników zespołom klientów? Prawdopodobne wydaje się to, że Gasly i Doohan będą cierpieć w przyszłym roku, mając nadzieję na wystartowanie z ostatniej linii... Następny krok, odsprzedaż zorganizowana przez Il Magnifico, który otrzyma prowizję za zlecenie zatopienia statku.

Yves-Henri RANDIER

02 o godzinie 10:2024

Logiczna sekwencja wydarzeń pod wodzą „Króla Oszustów” Flavio, który swoją drogą z pewnością musi dać z siebie maksimum,😡🤬!

1

Yves-Henri RANDIER

01 o 10:2024

„Decyzja, która przynosi Alpine obok swojej sportowej historii”. Aby zobaczyć… zwłaszcza jeśli Alpine triumf w WEC! I lepiej wstrzymać koszty teraz, niż na początku 2026 roku, jeśli pakiet okaże się nieodpowiedni... Przypomina mi to decyzję Peugeota o opuszczeniu Endurance na początku 2012 roku, kiedy 908-ki zostały już wysłane do Sebring! W tym przypadku wszystkie inwestycje na sezon 2012 i Le Mans 2012 zostały już poczynione… na darmo w czasie, gdy PSA było w najgorszej sytuacji finansowej!

1

Aby napisać komentarz