Le Mans Classic – Nicolas Prost ponownie spotkał się ze swoim Viperem GTS-R, „naprawdę niesamowitym” GT1

Nicolas Prost bierze udział w wyścigu Le Mans Classic w ramach ERL, prowadząc Chryslera Vipera GTS-R, dzięki któremu 20 lat temu zdobył tytuł FFSA GT.

opublikowany 05/07/2025 à 15:54

Medhiego Casauranga

  Skomentuj ten artykuł! 0

Le Mans Classic – Nicolas Prost ponownie spotkał się ze swoim Viperem GTS-R, „naprawdę niesamowitym” GT1

Nicolas Prost szturmuje pasmo Mulsanne. © Javier Jimenez / DPPI

Chrysler Viper GTS-R był hitem w 24 godziny Le Mans na przełomie XXI wieku. Na jej koncie są trzy zwycięstwa z rzędu w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (od 1998 do 2000), ale także dwa mistrzostwa American Le Mans Series (1999 i 2000) oraz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2000 roku. Ale Amerykanka nie doświadczyła wyścigu Mulsanne w zawodach. Przynajmniej nie w tym czasie.

Rzeczywiście, ten Viper zdobył tytuł, ale ten z FFSA GT w 2005 roku. W tym czasie Prost Ojciec i syn (Alain i Nicolas) spotkali się ponownie na pamiętny sezon. Dwadzieścia lat później jego syn Nicolas Prost znów bierze udział w Le Mans Classic, w Wytrzymałość Legendy wyścigów (ERL).

Francuski kierowca dzielił kierownicę z Florentem Moulinem, tunerem Vipera i właścicielem Arts & Revs. „Minęło 18 lat, odkąd ostatni raz prowadziłem GT w Le Mans (5. miejsce w GT1 z Saleenem w 2007 r. Uwaga redaktora). Trzeba się trochę zorientować. Ale tego (sobotniego) poranka, w wyścigu 1, zaczęło wracać.

 

Zobacz ten post na Instagramie

 

Publikacja udostępniona przez AUTOhebdo (@autohebdo.mag)

Nicolas Prost zajął siódme miejsce w swojej klasie, po tym jak wyścig został przerwany z powodu kilku żółtych flag. „To prawda, że ​​było sporo incydentów. Za kierownicą muszę być trochę ostrożny, ponieważ niektórzy zawodnicy nie są przyzwyczajeni do procedur, zwłaszcza do stref wolnych. Ale naprawdę mi się to podoba i miło jest widzieć wszystkie te samochody z powrotem na torze, w tym niektóre, którymi sam jeździłem. Spotykam też wszystkich moich przyjaciół, inżynierów z dawnych czasów”. śmieje się.

Według syna czterokrotnego mistrza świata, Viper GTS-R ma kilka mocnych punktów. „Jest bardzo wygodny w ciasnych zakrętach. Myślę, że ma dużo przyczepności mechanicznej w porównaniu do innych GT1. Silnik V10 przy niskich obrotach i niskiej prędkości jest naprawdę moment obrotowy. Myślę, że Maserati MC12 GT1 (z którym długo walczył w Wyścigu 1. Uwaga redaktora) musi mieć przewagę w innych obszarach, ale jeśli chodzi o lukę w projektowaniu, jesteśmy blisko 10 lat na korzyść Maserati. A jednak, biorąc pod uwagę osiągnięte czasy okrążeń, uważam Vipera za całkiem niesamowitego. Tylko jedna sekunda dzieliła Maserati od Vipera podczas ich najlepszego okrążenia!

CZYTAJ TAKŻE > Le Mans Classic 2025 – Uczestnicy, program, transmisja na żywo: postępuj zgodnie z przewodnikiem

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz