Chrysler Viper GTS-R był hitem w 24 godziny Le Mans na przełomie XXI wieku. Na jej koncie są trzy zwycięstwa z rzędu w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (od 1998 do 2000), ale także dwa mistrzostwa American Le Mans Series (1999 i 2000) oraz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2000 roku. Ale Amerykanka nie doświadczyła wyścigu Mulsanne w zawodach. Przynajmniej nie w tym czasie.
Rzeczywiście, ten Viper zdobył tytuł, ale ten z FFSA GT w 2005 roku. W tym czasie Prost Ojciec i syn (Alain i Nicolas) spotkali się ponownie na pamiętny sezon. Dwadzieścia lat później jego syn Nicolas Prost znów bierze udział w Le Mans Classic, w Wytrzymałość Legendy wyścigów (ERL).
Francuski kierowca dzielił kierownicę z Florentem Moulinem, tunerem Vipera i właścicielem Arts & Revs. „Minęło 18 lat, odkąd ostatni raz prowadziłem GT w Le Mans (5. miejsce w GT1 z Saleenem w 2007 r. Uwaga redaktora). Trzeba się trochę zorientować. Ale tego (sobotniego) poranka, w wyścigu 1, zaczęło wracać.
Zobacz ten post na Instagramie
Nicolas Prost zajął siódme miejsce w swojej klasie, po tym jak wyścig został przerwany z powodu kilku żółtych flag. „To prawda, że było sporo incydentów. Za kierownicą muszę być trochę ostrożny, ponieważ niektórzy zawodnicy nie są przyzwyczajeni do procedur, zwłaszcza do stref wolnych. Ale naprawdę mi się to podoba i miło jest widzieć wszystkie te samochody z powrotem na torze, w tym niektóre, którymi sam jeździłem. Spotykam też wszystkich moich przyjaciół, inżynierów z dawnych czasów”. śmieje się.
Według syna czterokrotnego mistrza świata, Viper GTS-R ma kilka mocnych punktów. „Jest bardzo wygodny w ciasnych zakrętach. Myślę, że ma dużo przyczepności mechanicznej w porównaniu do innych GT1. Silnik V10 przy niskich obrotach i niskiej prędkości jest naprawdę moment obrotowy. Myślę, że Maserati MC12 GT1 (z którym długo walczył w Wyścigu 1. Uwaga redaktora) musi mieć przewagę w innych obszarach, ale jeśli chodzi o lukę w projektowaniu, jesteśmy blisko 10 lat na korzyść Maserati. A jednak, biorąc pod uwagę osiągnięte czasy okrążeń, uważam Vipera za całkiem niesamowitego. Tylko jedna sekunda dzieliła Maserati od Vipera podczas ich najlepszego okrążenia!
CZYTAJ TAKŻE > Le Mans Classic 2025 – Uczestnicy, program, transmisja na żywo: postępuj zgodnie z przewodnikiem
Skomentuj ten artykuł! 0