Od Gordini do Renault, szczyty wcześniej Alpine

Wybrana po raz pierwszy przez Amédée Gordiniego do rozwijania tam swojej działalności w 1969 roku, fabryka Viry-Châtillon była wówczas bijącym sercem półwiecznej epopei pełnej wstrząsów, które producenci silników noszący plakietkę Losange przezwyciężyli ofiarą.

opublikowany 31/07/2024 à 18:00

Medhiego Casauranga

  Skomentuj ten artykuł! 0

Od Gordini do Renault, szczyty wcześniej Alpine

Renault-Gordini EF1 1.5 V6 Turbo, silnik, przegląd techniczny w sezonie Formuły 1977 1 - Foto DPPI

Niebieski to kolor pełen dobrych uczuć. Przynajmniej tak współczesne społeczeństwo przywiązuje do tego odcienia pozytywne wartości, takie jak pewność siebie, harmonia i kompetencja. Trzy ideały drogie Amédée Gordiniemu. „Czarnoksiężnik”, włoski imigrant, który w latach pięćdziesiątych stał się Francuzem, coraz bardziej się do tego zbliża Renault od 1957 r. Kierował małym warsztatem zatrudniającym około trzydziestu pracowników, gdy Régie poprosił go o zmodyfikowanie jego nowego Dauphine na potrzeby zawodów. W swoim garażu przy 69-71, boulevard Victor w Paryżu, Gordini podkręcił silnik i przekonał do siebie szychy Renault. Dauphine Gordini narodził się i został zmontowany w ce

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 95% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Do -50% oszczędności!
  • Nieograniczone artykuły premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Dostęp do wszystkich numerów od 2012 roku w aplikacji AUTOhebdo

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz