IKE Racing ożywia Peugeota 306 Maxi

Pod przewodnictwem Andrei Zivian, jej twórcy, włoski zespół zdecydował się na wykorzystanie 306 Maxi w zawodach specjalnych. Pierwszy egzemplarz można było zobaczyć i szczególnie usłyszeć na Rally Legend. We Francji model 306 Maxi kojarzy się z François Delecourem i Sébastienem Loebem…dwa nazwiska pojawiające się w tym projekcie.

opublikowany 30/10/2024 à 09:36

Loïc ROCCI

  Skomentuj ten artykuł! 2

IKE Racing ożywia Peugeota 306 Maxi

François Delecour zachwycił widzów Rally Legend samochodem IKE Racing Peugeot 36 Maxi (fot. IKE Racing)

Podczas ostatniej edycji Rally Legend (10-13 października) zaprezentowano doskonale znaną fanom muzykę rallye rozbrzmiewała podczas tego wyjątkowego wydarzenia. Ku uciesze widzów zgromadzonych w San Marino, włoski zespół IKE Racing powierzył François Delecourowi (związanemu z Romainem Roche) kierownicę pierwszego samochodu, który wyjechał z warsztatu mieszczącego się w Reggio Emilia niedaleko Modeny. To właśnie 306 Maxi (nr podwozia 90) David Salanon wygrał dwa Coupe de France (2010 i 2011). Dokonano wiernej rekonstrukcji samochodu, przeprowadzając ukierunkowane interwencje mające na celu modernizację i skorygowanie niektórych łatwo psujących się detali, przestarzałych, słabo zoptymalizowanych pod kątem komfortu lub nie spełniających już obecnych standardów bezpieczeństwa załogi. „ Jestem nostalgicznym miłośnikiem rajdów z lat 90, wyjaśnia Andrea Zivian, urodzona w 1972 roku. Bardzo chciałem przywrócić moją ukochaną 306 Maxi na drogę, ale przy zepsutej skrzyni biegów było to marzenie nie do pokonania i przeszkoda nie do pokonania, biorąc pod uwagę, że oryginalna siedmiobiegowa magnezowa skrzynia biegów była szczególnie skomplikowana i nie została znaleziona. Po różnych badaniach i próbach udało nam się rozwiązać ten problem dzięki zeskanowaniu oryginalnej części, która została następnie całkowicie przerobiona: najpierw obudowy – odbudowane z aluminium dla większej trwałości – następnie cała mechanika wewnętrzna. Pierwsze boxy zamontowano w modelu 306 Sébastiena Loeb dlatego też, gdy jego test przeszedł pomyślnie, poczuliśmy się gotowi na podjęcie kolejnych wyzwań. »

Dwa nowe 306 Maxi w produkcji

Korzystając ze swojego samochodu, firma IKE Racing postanowiła go skopiować, odtwarzając każdą część. Cel był dwojaki. Możliwość złożenia dwóch zupełnie nowych Maxisów i zaoferowania części zamiennych właścicielom 306, którzy nie mogli już się ścigać. „ Poprosiliśmy o opinię kilku osób, wyjaśnia ten nazywany „Zippo”. Firma RTR Project będąca włoską firmą inżynieryjną przebudowała skrzynię biegów, Mako Shark zadbał o materiały kompozytowe, a Lettieri Technology wykonało kompletny wydech z Inconelu. Mogliśmy polegać na Mario Fornarisie, który kocha ten samochód. Ostatecznie projekt został udostępniony firmie Sébastien Loeb Racing, która oceniła jego rzetelność i zostanie naszym partnerem w działaniach na terenie Francji i Belgii. »

Po ukończeniu pierwszej fazy tego pięknego projektu, druga rozpoczęła się od stworzenia dwóch nowych przykładów Peugeot 306 Maxis gotowy do wyścigów w nadchodzących miesiącach (na nowych, oryginalnych podwoziach Matter nr 119 i nr 120, wyprodukowanych dla IKE), ze wszystkimi innowacjami mającymi na celu optymalizację samochodów, które zostaną ponownie dopuszczone do danych historycznych z zawodów rajdowych z 2026 roku. Ponadto konstrukcja ma stać się międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie części zamiennych do każdego elementu Peugeota, dzięki przygotowywanemu obecnie specjalistycznemu sklepowi internetowemu.

Test zaplanowany z Sébastienem Loebem

« To mój ulubiony samochód », uśmiecha się Mario Fornaris. 306 Maxi towarzyszyło okresowi mojego życia pełnego przygód i niezastąpionych ludzkich doświadczeń. Moim zdaniem to już ostatni z romantycznych rajdów samochodowych. Lekki jak samochód torowy, szeroki i zestrojony jak gokart, wyposażony w wolnossący silnik, który wrzeszczał do prawie 10 000 obr./min i wyposażony w ogromne jak na tamte czasy hamulce. Na asfalcie udało jej się pokonać m.in WRC. Nasze auto będzie jeszcze szybsze od pierwowzoru. » Obecny w San Marino włoski inżynier, który pracował w WRC z Peugeotem czy Mitsubishi, mógł porozmawiać z François Delecourem, który świetnie się bawił na odcinkach specjalnych imprezy. „ IKE Racing 306 jest fantastyczny pod względem silnika i podwozia, cieszył się. Dzięki 3-kierunkowemu zawieszeniu Reiger jest znacznie bardziej wytłumione i wyważone niż wtedy, gdy jechaliśmy na pagórkach. To też idzie szybciej. To samo dotyczy silnika, który wykazuje dużą moc do tego stopnia, że ​​na pierwszych dwóch biegach występuje nieco za duży poślizg. Gratulacje dla IKE Racing za niezwykłą wykonaną pracę. Następne spotkanie z tym samochodem mam nadzieję na rajdzie Madery (15-17 listopada). »

Również w listopadzie lwica, wyposażona we wszystkie innowacje, jakie zamierza opracować IKE Racing, zostanie przetestowana przez Sébastiena Loeba przed wejściem w drugą fazę projektu, czyli budowę dwóch zupełnie nowych Peugeotów 306 Maxi, które będą być przygotowane i dostępne do połowy 2025 r.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Skomentuj ten artykuł! 2

Aby przeczytać także

komentarze

2 Uwagi)

2

2NIDNCY

30 o 10:2024

Co prawda historia ta sięga ubiegłego wieku, ale jak zapomnieć o dwóch tytułach mistrza Francji braci „Tarmac Masters” Panizzi. Mówimy o czasach, gdy pomoc pilotów nie ograniczała geniuszu pilotów, a inżynierowie mieli wolną rękę. W porównaniu z samochodami zasilanymi akumulatorowo i kierowcami pracującymi w niepełnym wymiarze godzin? ISO spędza wakacje w Cojones!

Y

Yves

30 o 10:2024

François Delecour i Sébastien Loeb… lol Poważnie lol Z Delcour tak, ale Panizzi może nie!????

Aby napisać komentarz