Le Rajd samochodowy Europa Środkowa nie była dla nas spacerem po parku. Hyundaipomiędzy porzuceniem Thierry Neuville Niedziela i niepowodzeniaAdriana Fourmaux przez całą rundę. Pomimo miejsca na podium, jakie zdobył Ott Tanak (2) Producent bezradnie przyglądał się koronacji swego rywala, ToyotaJapońska marka zapewniła sobie piąty z rzędu tytuł mistrza konstruktorów, z dwukrotną przewagą. Jednak w końcowej fazie sezonu 2025 wciąż jest wiele do zyskania. WRCWraz ze wznowieniem mistrzostw w Japonii w ten weekend, Hyundai ma już jasny plan, aby spróbować zakończyć sezon na plusie.
Po pierwsze, wyścig o tytuł jeszcze się nie skończył dla Hyundaia. Ott Tänak wciąż ma szansę na tytuł mistrza świata kierowców, choć jego szanse są niewielkie, tracąc 50 punktów do lidera Elfyna Evansa (Toyota) i 37 punktów do Kalle Rovanperä. Sebastian Ogier, wyposażone również w Toyoty.
„Jest zupełnie jasne, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby dać Ottowi jak największe szanse na zbliżenie się do walki o tytuł” Andrew Wheatley, dyrektor sportowy Hyundaia, wyznał to na marginesie Rajdu Japonii. na WRC.com. Myślę, że musimy być realistami, będzie ciężko. Ale to będzie również trudne dla trzech kierowców Toyoty. Będziemy tam, aby pracować jak najciężej, aby wykorzystać każdą szansę. Z 70 punktami wciąż do zdobycia, Ott i Martin [Järveoja] są wśród czterech załóg, które wciąż walczą o mistrzostwo kierowców, ale ten wyścig zmusi ich do zajęcia silnej pozycji, aby wykorzystać ewentualne problemy rywali, jeśli chcą walczyć do finału.
CZYTAJ TAKŻE > Harmonogramy, program telewizyjny, zobowiązania: kompletny program na Igrzyska w Japonii w 2025 roku
Hyundai koncentruje się na roku 2026 w Japonii
Po tej walce Hyundai będzie kontynuował prace rozwojowe przed sezonem 2026, w którym ma nadzieję zniwelować stratę do Toyoty. Po Rajdzie Europy Środkowej Tanak ponownie poprowadzi poprzednią generację i20 N, a jego koledzy z zespołu, Thierry Neuville i Adrien Fourmaux, pojadą najbardziej zaawansowanymi wersjami samochodu.
„Przyjeżdżamy do Rajdu Japonii z zamiarem dalszego rozwijania naszych osiągów na asfalcie, po intensywnej pracy przeprowadzonej przed Rajdem Europy Centralnej, Wheatley kontynuuje. Choć możemy być zadowoleni z postępów poczynionych w ostatnich tygodniach, w tym ze zwycięstw Thierry'ego i Otta na etapach CER (Rajdu Europy Środkowej - przyp. red.), musimy nadal ciężko pracować, aby przygotować się do tego ostatniego asfaltowego wydarzenia w roku.
Rajdy asfaltowe okazały się słabą stroną nowego modelu i20 N Rally1 marki Hyundai, ale producent jest przekonany, że postępy poczynione od kwietnia na Wyspach Kanaryjskich, gdzie różnica w osiągach między Toyotą i Hyundaiem była najbardziej widoczna, pozwolą im nadrobić zaległości. „Wyjechaliśmy [z Rajdu Europy Centralnej] z najlepszymi czasami, a ten rajd ma tak wiele zróżnicowanych nawierzchni i warunków, że jest skomplikowany. To dobry krok naprzód, ale jeszcze nie jesteśmy tam, gdzie powinniśmy być”. Myślę, że prawdopodobnie zmniejszyliśmy [różnicę w osiągach z Toyotą o połowę]. To trudne wyzwanie, a mistrzostwa świata są trudne, dlatego zwycięzcy mistrzostw świata słusznie są bardzo dumni ze swoich sukcesów. Gdyby to było łatwe, każdy by to robił.
Pozostaje pytanie, czy te ulepszenia przełożą się na osiągi w ten weekend, ponieważ Europejczycy będą musieli wstać wcześnie rano, aby obejrzeć pierwsze odcinki specjalne Rajdu Japonii. Co więcej, niektóre odcinki specjalne będą rozgrywane w nocy ze względu na różnicę czasu.
CZYTAJ TAKŻE > WRC 2027 i Rally2 będą miały porównywalną wydajność
Skomentuj ten artykuł! 0