Neuville i Mikkelsen na początku Mediterraneo

Ponieważ zbliża się ostatnia runda mistrzostw świata w Japonii (21–24 listopada), zespół Hyundaia stara się wykorzystać wszystkie szanse, aby zdobyć trzy tytuły w zasięgu ręki w mieście Toyota.

opublikowany 04/11/2024 à 10:47

Loïc ROCCI

  Skomentuj ten artykuł! 0

Neuville i Mikkelsen na początku Mediterraneo

Thierry Neuville będzie przygotowywał się do Japonii w Hiszpanii z Andreasem Mikkelsenem (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

Nie można tego winić Cyril Abiteboul i jego żołnierzom za to, że nie próbowali wszystkiego, aby stawić czoła wyjeździe rallye Japonii z największymi szansami na zawarcie porozumienia. Zanim zajmiesz się tym 13e i ostatnia runda sezonu, Hyundai Motorsport ma 15 punktów przewagi Toyota w Mistrzostwach Producentów. Wśród kierowców i pilotów sytuacja jest idealna, ponieważ tylko załoga ścigająca się na i20 Rally1 będzie mogła zdobyć tytuł w ciągu 20 dni. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe są w bardzo dobrej sytuacji z 25 jednostkami marży Ott Tanak i Martina Järveoję.

Aby stawić czoła najwyższemu poziomowi trudności (21 OS, 302,50 km z czasem), koreański zespół wystawi dwa samochody i20 Rally1 na start rajdu La Nucia-Mediterraneo (8–9 listopada), obejmujący 11 odcinków specjalnych (128 km czasowe) są śledzone na północ od miasta Alicante, 530 km na południe od Barcelony.

Podobnie jak miało to miejsce w Herbst w Austrii (w roli otwieracza w dniach 11–12 października) przed przystąpieniem do rajdu Europy Środkowej, tandem Neuville/Wydaeghe będzie na starcie w Hiszpanii przez 30.e edycja licząca się do mistrzostw kraju na asfalcie. Celem tego udziału jest zapewnienie Belgom możliwości utrzymania rytmu zawodów, co zapewni im idealną pozycję na starcie z Japonią.

Na tym wydarzeniu, które odbywa się w La Nucia (kilka kilometrów na północ od Benidormu), towarzyszyć im będą Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen. W ten sposób Hyundai zamierza umożliwić Norwegom dokończenie aklimatyzacji do i20. W Japonii Mikkelsen będzie miał ważną misję pokrzyżowania planów Toyoty poprzez zdobycie jak największej liczby punktów w sobotni wieczór i niedzielę. Ze swojej strony Neuville powinien być wyłączony z walki o mistrzostwo konstruktorów, w przeciwieństwie do Otta Tänaka, który znajdzie się w niezbyt komfortowej sytuacji, ponieważ będzie musiał wykorzystać swoje (szczupłe!) szanse na tytuł kierowców, zapewniając jednocześnie obronę swojego pracodawcy. Estończyk będzie miał tylko jeden dzień testów przed Japonią.

Ponadto w następnym tygodniu Dani Sordo wystartuje w kolejnym rajdzie w Hiszpanii. Tym razem udział Hiszpana w Rajdzie Ciudad de Pozoblanco (15-16 listopada) nie będzie miał nic wspólnego z Japonią, gdyż wyścig ten odbywa się na szutrach. Tak mało krąży informacji dotyczących obecności Sordo na tej 9e rundzie Supermistrzostw Hiszpanii, nie byłoby zaskakujące, gdyby było to częścią przygotowań do roku 2025, w którym Hyundai wystawi samochód z kilkoma modyfikacjami. Czy Dani również skorzysta z okazji, aby jeździć bez hybrydy, aby przetestować ewentualną eliminację tej technologii w 2025 roku? Jeśli tak się stanie, Hiszpan będzie miał 7 SS i 98,38 km pomiaru czasu, aby zapewnić swojemu zespołowi przydatne lekcje.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz