Dzięki znaczącym zmianom, jakie zaszły w poprzednich kierowcach, którzy przeszli do zawodów GT4 i prototypów,Alpine Seria Pucharów ELF przygotowuje się do napisania nowego rozdziału, z wyczekiwanym sezonem 2025.
Początek sezonu zapowiada się niezwykle emocjonująco, zwłaszcza w niezwykle obleganej kategorii Pro. Zeszłoroczny finalista, Léo Jousset (Doradztwo w zakresie samochodów wyścigowych), autor sześciu zwycięstw w tej dyscyplinie, wystartuje w gronie wielkich faworytów. Spotka się tam między innymi z pewnym Laurentem Hurgonem (Schumacher CLRT), który powraca po błyskotliwym występie w GT4 France i GT4 European Series z modelem A110 GT4.
Zespół, który zimą zmienił nazwę na Forestier Racing by VPS, zdobył tytuł w 2024 r. dzięki Charlesowi Roussanne'owi i powraca bardziej ambitny niż kiedykolwiek. W składzie zespołu znajdą się m.in. Roee Meyuhas, były mistrz GT4, oraz Louis Rousset, ukoronowany w Mitjet France w 2021 r. Herrero Racing pokłada nadzieje w Victorze Weyrichu, ukoronowanym mistrzu Francji FFSA GT Srebro w 2024 r. i zdobycie pierwszego tytułu w klasyfikacji generalnej.
Juniorzy w zasadzce
Młode talenty poniżej 23 roku życia planują zepsuć zabawę. Tom Verdier (Kurs technologii Chazel), zauważony już na Spa i w GT4, jest jedną ze wschodzących gwiazd. Dołączy do niego na starcie Enzo Carvalhido (Sport Auto Racing), który również jest zdeterminowany, by walczyć o czołowe pozycje.
Wśród nowych twarzy znaleźli się Lazare Lartigau (Forestier Racing by VPS) i Mathias Cazaux (Race Cars Consulting), obaj obiecujący po występach w Mitjet. Tymczasem Louka Desgranges (Chazel Technologie Course) będzie chciała od razu wywrzeć wpływ po spektakularnych zwycięstwach w Ultimate Cup Series i Alpine Wytrzymałość Puchar.

© Gregory Lenormand / DPPI
Kategoria Challengers: Otwarta opozycja
Klasa Challengers, która ruszy w 2023 r. (kierowcy w wieku od 23 do 44 lat, bez znaczących osiągnięć na torze), zapowiada się jako wspaniała rywalizacja. Obrońca tytułu Thibaut Bossy (Herrero Racing) będzie musiał uważać na silnych rywali, szczególnie ze strony Chazela.
Iwan Owsienko występujący w karting a w zawodach turystycznych zadebiutuje po zdobyciu miejsca na podium w 6-godzinnym wyścigu w Abu Zabi. Holenderski kierowca wyścigowy Johan Akkerman, ambasador Trak Racer Alpine Sim Racing to krok w stronę prawdziwych wyścigów, mający na celu odmienienie charakteru testu.
Dżentelmeni kierowcy: zostanie wyznaczony nowy lider
Po odejściu Frédérica de Brabanta na Endurance Cup kategoria Gentlemen (osoby w wieku 45 lat i starsze) będzie musiała znaleźć nowego lidera. Dwukrotny mistrz z lat 2022 i 2023, Anthony Fournier (Race Cars Consulting), wystartuje jako faworyt. Ale uważajcie na Alaina Jacono (Chazel) i Franca Rouxela (Herrero), którzy byli wiernymi zwolennikami od samego początku.
Paul Paranthoën (Code Racing Development) powraca po skróconym sezonie, a David Barrere (Herrero Racing), który obiecująco zadebiutował w 2024 roku, spróbuje potwierdzić swoją formę.
Napięty harmonogram, konkretne wyzwania
Sezon 2025 rozpocznie się w tym tygodniu w Nogaro, po czym kontynuował wyścig na torach Spa-Francorchamps, Zandvoort, Magny-Cours i Mugello, co było wielkim debiutem w serii. Finał odbędzie się na legendarnym torze Paul Ricard.
Wyścigi, których czas trwania został wydłużony do 30 minut + 1 okrążenie, będą uzupełnione o atrakcyjne bonusy w każdej rundzie. Zwycięzca otrzyma grant w wysokości 50 000 euro, który umożliwi mu awans do kategorii GT4. Alpine.
KALENDARZ 2025
18-21 kwietnia: Nogaro (Francja)
30 maja-1 czerwca: Spa-Francorchamps (Belgia)
11-13 lipca: Zandvoort (Holandia)
1-3 sierpnia: Magny-Cours (Francja)
5-7 września: Mugello (Włochy)
3-5 października: Le Castellet (Francja)
Skomentuj ten artykuł! 0