W świecie zdominowanym przez wysterylizowaną retorykę, wyróżnia się: jego opinie i argumenty są przełomowe, a przede wszystkim, wyraża je głośno i wyraźnie. Z okazji premiery książki „*Pilot w burzy*” wspomina odejście ze Stellantis, ostrzega przed zagrożeniami, przed którymi stoi europejski przemysł, i z rzadką szczerością rzuca wyzwanie elitom politycznym. To spotkanie z człowiekiem, który nie stara się ani przypodobać, ani przekonać, lecz po prostu powiedzieć, co myśli. Naprawdę.
Opuściłeś grupę Stellantis 1 grudnia 2024 roku. Po co przerywać milczenie książką?
Powód jest dość prosty: Dominique Seux (dziennikarz ekonomiczny w Echoes. (Przyp. red.), człowiek godny podziwu pod względem wartości i zdolności intelektualnych, zaproponował mi to jeszcze przed przejściem na emeryturę. Było wtedy za wcześnie, ale po odejściu ze Stellantisa znalazłem dla siebie wolne miejsce. Dominique zaproponował wzmocnienie zespołu Bertille Bayart (dziennikarz w Figaro. (Przyp. red.). Co więcej, opowiadanie mojej historii sprawia mi przyjemność, ponieważ jest pozytywna i przyjemna. Miałem szczęście przeżyć motoryzacyjną przygodę, z wieloma przyjemnymi sytuacjami.
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 95% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Do -50% oszczędności!
- Nieograniczone artykuły premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Dostęp do wszystkich numerów od 2012 roku w aplikacji AUTOhebdo
ben
05 o 11:2025
Początkowo robił dobre rzeczy, wszyscy się z tym zgadzamy. Ale w krótkiej perspektywie grał też bezpiecznie, sztucznie zawyżając cenę akcji, by zadowolić akcjonariuszy, ale to się obróciło przeciwko niemu i ostatecznie cena spadła. W końcu odszedł, żałośnie nabijając sobie kieszenie… Niezaprzeczalny iloraz inteligencji, ale zero ilorazu inteligencji emocjonalnej. Żałosne.
Yves-Henri RANDIER
06 o godzinie 11:2025
Postawił na krótkoterminową perspektywę, ale nie tylko! To on zdecydował się na nowe platformy multienergetyczne, co prawda drogie, ale bardziej ekonomiczne niż rozwijanie, jak zrobiły to na przykład Renault i Grupa Volkswagen, platform dla silników ICE/PHEV z jednej strony i platform w 100% dedykowanych pojazdów elektrycznych z drugiej... kiedy FCA nie miała środków na żadne z nich!
Hiltona Leona
05 o 11:2025
Sztuka przeinaczania prawdy; bo nie odszedł od Stellantisa! Stellantis go zwolnił. Co prawda z bardzo dużym czekiem, ale i tak go zwolnił.
Yves-Henri RANDIER
05 o godzinie 11:2025
Głęboka strategiczna różnica zdań między prezesem zarządu a zarządem przyniosła mu naprawdę pokaźną rekompensatę!
Yves-Henri RANDIER
05 o 11:2025
Pod koniec 2013 r., kiedy przyszedł, CT znalazł się na skraju bankructwa. Uratował PSA, kupił Opla/Vauxhalla od General Motors w 2017 r., a następnie uczynił firmę rentowną (czegoś, czego GM nigdy nie udało się zrobić... a ja zaczynałem karierę w GM France) i doprowadził do powstania Stellantis, gdy Fiat Chrysler Automobiles pogrążał się w technicznych i finansowych tarapatach. Jednocześnie obniżył próg rentowności firmy poprzez bardzo - niektórzy powiedzieliby, że zbyt wiele! - liczne pakiety pomocy początkowej, z których faktycznie skorzystałem w 2022 roku. Możesz nie lubić tego człowieka, ale bez niego PSA po prostu zniknęłaby w 2014 roku, tak jak Opel/Vauxhall w 2017 lub 2018 roku, a także FCA w 2021 roku, którego rodzina Agnelli desperacko próbowała się pozbyć od 2016 roku ze względu na kolosalne inwestycje związane z przyszłymi normami Euro 6 i Euro 7, a także z obowiązkiem elektryfikacji wprowadzonym przez Unię Europejską do 2035 roku.
Yves-Henri RANDIER
05 o 11:2025
Wynagrodzenie CT zostało zaproponowane i zatwierdzone przez Radę Dyrektorów i jej głównego akcjonariusza (rodzinę Peugeot). Jeśli chodzi o silnik 1.2 PureTech i poduszki powietrzne Takaty (które dotyczą 100 milionów samochodów na całym świecie, niemal wszystkich producentów, w tym Toyoty... ale nie Peugeota, którego dotyczy tylko iOn i przemianowany Mitsubishi i-MiEV), to sytuacja ta miała miejsce jeszcze przed pojawieniem się CT pod koniec 2013 roku. Jednak działy obsługi posprzedażnej i gwarancyjnej nigdy nie chciały zajmować się tymi sprawami właściwie i szybko, woląc zamiatać je pod dywan i przekazywać następcom! 😡 Reputację buduje się powoli, a niszczy bardzo szybko... a świetnego producenta rozpoznaje się po jego zdolności do szybkiego i skutecznego rozwiązywania problemów posprzedażowych! PS: Spędziłem ponad 20 lat w PSA, a następnie w Stellantis od stycznia 2021 roku, więc „pracowałem” z CT, bardzo zimnokrwistym zwierzęciem obdarzonym bezdenną empatią, rzadko podnoszącym głos...
ben
05 o 11:2025
Tavares, geniusz 1.2 Puretec, udzielający lekcji jest przesłodki. Po niedawnej umowie o współwłasność z G. Lopezem, AH próbuje nam sprzedać kolejnego „artystę” brudnych sztuczek, a przede wszystkim nieprzyzwoitości.
kamienny korzec
05 o 11:2025
Prezes ma tupet. Dostał wielomilionowe podwyżki, kiedy pracował w Peugeocie, a jednocześnie zwolnił tysiące pracowników... i sam wyleciał. Niezbyt dobrze, AH, zupełnie nie...
Gaileza
04 o 11:2025
Według strony Stoffela na Facebooku, na pewno pozostanie w Peugeocie... https://www.facebook.com/reel/1336941841172016/?s=single_unit&__cft__[0]=AZU5tbSe0fZWMueBouaav92LhKXz6kyq6DCkkRXstXQJjLALF2qdl_yOCx8sCaS3J_oucpiHqmSqdhAqwrhQoro bARQTVPDYm1dkyLTc_UJx28inCelqv5KVkOT9DbwCvxa2Xk5lkO8BWXYeK6Wa3jpUZ5vkSmf2t6L8eho rNhtxdiZTtXxojU1CgyAIvxvbglzLvcWYPWv21fQQGTqBkGxpW8f9JXJybgbOCxvHlhT8yA&__tn__=HR
Michaela Duforesta
04 o godzinie 11:2025
To samo mówimy my! https://www.autohebdo.fr/actualites/endurance/wec/vandoorne-reste-finalement-chez-peugeot-vergne-se-concentrera-sur-le-developpement.html