Bilans wydajności (BoP) 8H Bahrajnu, ósmej i ostatniej rundy Mistrzostw Świata sezonu 2024Wytrzymałość (WEC) ujawniono we wtorek, zaledwie trzy dni przed pierwszym wolnym treningiem na torze Sakhir.
Ten ostatni wyścig w roku zadecyduje, kto Porsche, Toyota ou Ferrari w tym sezonie będzie zdobywał tytuły w mistrzostwach kierowców i producentów. Przewaga niemieckiej firmy, która ma dobrą przewagę w obu rankingach... ale która w porównaniu do swoich dwóch przeciwników znajduje się w nieco gorszym położeniu pod względem bilansu wyników 8H Bahrajnu.
Rzeczywiście, czytając tabelę, Ferrari i Toyota wydają się dość dobrze wypadać w porównaniu z Porsche. Włoski Hypercar zyskuje 10 KW mocy i traci 2 kg w porównaniu z ostatnią dotychczasową rundą, 6H Fuji, którą wygrało Porsche nr 6. Model 499P straci jednak 0,9% mocy powyżej 250 km/h. Jeśli chodzi o japoński klan, GR010 również traci na wadze o -5 kg na skali i zyskuje 6 kW mocy. Z kolei Niemcowi 963 zabiera 7 kg więcej w porównaniu do Fuji, nawet jeśli dla Bahrajnu odzyskuje 2 kW mocy.
Mieszane losy również Francuzki: po swoim pierwszym podium w Japonii w kategorii premierAlpine A424 ma 4 dodatkowe kg i 1 kW mniej w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie, a przede wszystkim traci moc o 4,3% powyżej 250 km/h. W domu Peugeot, jeśli wersja 9X8 2024 zyska niewielki kilogram (pozostanie najlżejszym Hypercarem na rynku), zyska przede wszystkim 7 kW mocy i stanie się najpotężniejszym wierzchowcem w stawce. Będzie miał jednak duży mankament powyżej 250 km/h, gdyż Lwica po osiągnięciu tej prędkości na prostej straci 5,2% swojej mocy.
WEC – 8 godzin z Bahrajnu
Bilans wydajności (BoP)
CZYTAJ TAKŻE > Program 8 godzin Bahrajnu 2024
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0