Czy Lew wreszcie na dobre pokaże swoje kły? Wytrzymałość ? Peugeot wydaje się, że znalazł właściwy kierunek, w którym powinien podążać WEC z wersją 9X8 2024. Po zmaganiach z nowym mocowaniem od czasu jego wprowadzenia na targach Imola w połowie kwietnia, francuski producent stwierdził wydajność i niezawodność podczas ostatniej rundy w Fuji. W Japonii francuski zespół osiągnął swój najlepszy ogólny wynik, zajmując 4. miejsce dla nr 93 i 8. dla nr 94 dzięki niesamowitej końcówce wyścigu dla dwóch 9X8.
Wynik i dynamika będą musiały zostać potwierdzone w najbliższy weekend podczas Bahrain 8H, ostatniego występu sezonu WEC 2024. Peugeot dobrze zna tor Sakhir od czasu jego powrotu do najwyższej kategorii Endurance, sochalijska firma prezentowała się tam już dwukrotnie w latach 2022 i 2023, jednak ze starą specyfikacją 9X8. Podbudowany zachęcającym wynikiem na Fuji, francuski zespół przybywa do kraju Zatoki Perskiej dobrze przygotowany po przeprowadzeniu prywatnej sesji testowej przed rundą w Bahrajnie.
„Ten wynik [z Fuji] nagrodził wielki wspólny wysiłek i nieuchronnie będzie miał wpływ na morale żołnierzy w Bahrajnie, prognozuje Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Udowodniliśmy, że potrafimy dokonać wielkich rzeczy. Oczywiście Peugeot 9X8 Evolution 2024 odkryje tor Sakhir, a przygotowania do 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie z Europy są zawsze skomplikowane, ale teraz mamy pewne doświadczenie z tym torem i samochodem. Już patrzymy w przyszłość na kolejną kampanię WEC i testujemy różne rozwiązania techniczne w Peugeocie 9X8. »
Rok 2025 w zasięgu wzroku w Peugeot
Wszyscy w Peugeot myślą już o sezonie 2025, który zamierza mądrze wykorzystać ostatni wyścig w Bahrajnie i test Rookie Test, który po nim nastąpi, do przetestowania nowych ustawień na następną kampanię. „Ścigaliśmy się już dwa razy w Bahrajnie, to prawda, starym Peugeotem 9X8, ale mamy wiele danych, które powinny nam pomóc na początku weekendu, – mówi Paul di Resta, kierowca Peugeota 9X8 nr 94. Mieliśmy długą przerwę pomiędzy Fuji i Bahrajnem, mieliśmy czas na przeprowadzenie testów, zwłaszcza na rok 2025. Już od przybycia nowego sezonu myśleliśmy o kolejnym sezonie. 24 godziny Le Mans. Jest jeszcze wiele do zrobienia, cały zespół jest zmobilizowany i ciężko pracuje, aby iść do przodu. »
Peugeot wyjedzie z Bahrajnu z niewielką przewagą, jeśli chodzi o opublikowany we wtorek bilans osiągów: 9X8 będzie najlżejszym (1031 kg) i najmocniejszym (520 kW, czyli 707 koni mechanicznych) Hypercarem w swojej kategorii. Będzie miał jednak duży mankament powyżej 250 km/h, gdyż Lwica po osiągnięciu tej prędkości na prostej straci 5,2% swojej mocy. Z mistrzostwowego punktu widzenia, nawet jeśli Peugeot nie będzie walczył o tytuł, francuski zespół wciąż może mieć nadzieję na zajęcie 4. miejsca wśród Producentów, zajmowanego obecnie przez Alpine z 52 punktami. Peugeot zajmuje 6. miejsce z 34 punktami przed rundą finałową.
CZYTAJ TAKŻE > Bahrajn 8H – Ferrari i Toyota dobrze radzą sobie w BoP
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0