Spodziewano się, teraz już oficjalnie: Frédéric Makowiecki rzeczywiście będzie kierowcą Alpine w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość w 2025 r. Po jego ogłoszeniu o odejściu PorscheOd wielu tygodni oczekiwano, że 44-letni kierowca dołączy do zespołu A Arrow na przyszły sezon.
„Czuję wielką dumę jako francuski pilot, wyraża Makowiecki. To coś wyjątkowego móc reprezentować francuskiego producenta zgłoszonego do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA z możliwością dążenia do ogólnego zwycięstwa w klasyfikacji generalnej 24 godziny Le Mans, zwłaszcza żeAlpine ma niezwykle bogatą historię w sportach motorowych. Bardzo spodobało mi się przemówienie i ewolucja zespołu. Alpine był w stanie robić postępy i błyszczeć już od pierwszego sezonu przeciwko ostrej konkurencji. Przychodzę z dużą pokorą, ale mam nadzieję, że wniosę wiele do zespołu. Aby móc wykonać ostatnie kroki, kluczowe będzie robienie wszystkiego lepiej niż wszyscy inni i nie mogę się doczekać, aby znaleźć się w Katarze! »
Gounon awansował, Schumacher kontynuuje
Alpine potwierdził także listę pięciu innych kierowców, którzy w przyszłym sezonie wystartują w dwóch A424. Nic więc dziwnego, że Paul-Loup Chatin, Charles Milesi i Ferdinand Habsburg nadal tam będą. Rezerwowy w tym sezonie, ale spodziewany jako starter w 2025 r. Jules Gounon jest bardzo obecny pomimo niedawnego przybycia Mercedes w kategorii GT3. „Podchodzę do tego sezonu z bardzo pozytywnym nastawieniem, mówi Gounon. To będzie moja pierwsza pełna kampania w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA Alpine Endurance Team, odkąd byłem kierowcą rezerwowym w 2024 roku. Mogłem wystartować w czterech wyścigach, ale jestem naprawdę szczęśliwy, że mogę zostać starterem dzięki pewności, żeAlpine przyznaj mi. To zgrany zespół, współpraca między każdym z nas jest bliska, a wszyscy kierowcy doskonale się rozumieją, co pozwala całemu zespołowi dobrze pracować i wspólnie iść do przodu. »
Wreszcie Mick Schumacher kontynuuje przygodę ze strzałką A. Niemiec zwolniony ze zobowiązań wobec Mercedesa w F1 nieco wcześniej dzisiaj kontynuuje przygodę opierając się na swoim podium w 6-godzinnym wyścigu Fuji Mikołaj Lapierre i Matthieu Vaxiviere’a. Dwaj ostatni wymienieni nie będą już pilotami Alpine w 2025 roku, pierwszy objął obowiązki dyrektora sportowego drużyny od 1 stycznia, drugi musiał znaleźć nowe wyzwanie pozaAlpine, " Cieszę się, że nadal mogę być częścią tej przygody Alpine w wytrzymałości, cieszy się Schumacher. Spędziliśmy razem wspaniały pierwszy rok i jestem zdeterminowany, aby w drugim sezonie program działał jeszcze lepiej. Zdefiniowaliśmy punkty, w których chcemy naciskać, więc nie mogę się doczekać rozpoczęcia mojej drugiej kampanii w Endurance. »
« W przypadku Bruna i Nicolasa wydawało nam się kluczowe utrwalenie solidnych elementów, na których oparliśmy nasze fundamenty, wyjaśnia Philippe Sinault, główny zespół dsAlpine Zespół wytrzymałościowy. Charles, Ferdinand, Mick i Paul-Loup wnieśli ogromny wkład w realizację projektu, wykazując się prawdziwym zaangażowaniem. Jules kontynuował swoją integrację poprzez rolę pilota rezerwy i był w stanie sprostać naszym oczekiwaniom, dlatego zależało nam na jego awansie w naszych szeregach. Wreszcie przyjazd Fryderyka Makowieckiego to prawdziwy plus. Jego obecność pozwoli nam skorzystać z całego jego doświadczenia, ale także z jego legitymacji sportowej i technicznej. Jego stan ducha i charakter odpowiadają naszemu projektowi. To osobowość, która sprawia, że chce się z nim pracować, a jego wkład pomoże nam osiągnąć nasz wspólny cel. »
Na przyszły sezon nie jest jeszcze znany rozkład załóg pomiędzy wagonami nr 35 i 36. Sezon 2025 rozpocznie się 28 lutego od pokonania 1812 km Kataru.
CZYTAJ TAKŻE > Frédéric Makowiecki: „Trzeba zaakceptować fakt, że potrzebujesz nowego wyzwania”
Skomentuj ten artykuł! 0