Prawie dwa miesiące po rozpoczęciu sezonu w Katarze, WEC jedzie do Imoli na pierwszy w sezonie 6-godzinny wyścig, który będzie można śledzić na żywo w serwisie AUTOhebdo. Po raz kolejny Ferrari zmonopolizować pierwszy rząd siatki startowej. Samochód nr 51 prowadzony przez Antonio Giovinazziego, Alessandro Pier Guidiego i Jamesa Calado wystartuje z pole position, przed samochodem nr 83 prowadzonym przez Phila Hansona, Roberta Kubicę i Yifei Ye. Z BMW, Toyota et Alpine w zasadzce, następne sześć godzin zapowiada się wybuchowo w Emilii-Romanii!
> Możesz na żywo śledzić ewolucję rankingu za pośrednictwem oficjalnego pomiaru czasu na żywo WEC, dostępnego tutaj.
WEC – 6 godzin w Imoli
Przeżyj ponownie wyścig na żywo z komentarzem
19h17 - Dziękujemy za śledzenie naszych zmagań. Do zobaczenia 10 maja na 6-godzinnym wyścigu Spa-Francorchamps, trzeciej rundzie WEC!
Ferrari wygrywa wyścig 6-godzinny w Imoli przed BMW i Alpine
19h04 - Za zwycięskim Ferrari znajdziemy BMW nr 20 iAlpine Nr 36, którzy uzupełniają podium.
19h02 - Skupiamy uwagę na zjeździe do Rivazzy w LMGT3, Porsche #92 dobrze broni swojej pozycji, #46 BMW nie może znaleźć luki! Porsche wygrywa w LMGT3 przed BMW!
19:02 – 🏁 ZWYCIĘSTWO FERRARI W DOMU! Numer 51 Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi i James Calado wygrywa 6-godzinny wyścig Imola.
19h01 - Alessandro Pier Guidi rozpoczyna ostatnie okrążenie.
18h59 - Jesteśmy teraz w ostatnich trzech minutach, 11 sekundy między Ferrari nr 4 a BMW nr 51 i ponad pięć dziesiątych sekundy do prowadzenia w LMGT20!
18h56 - Różnica zaledwie 1 sekundy w klasie LMGT3 — ostatnie pięć minut w boksach Porsche i BMW będzie zapierające dech w piersiach!
18h54 - Na siedem minut przed końcem wyścigu Ferrari nr 51 jest na prowadzeniu, a Kelvin van der Linde w LMGT3 dogania Richarda Lietza niczym samolot!
18h52 - Robert Kubica zjeżdża do boksów, Ferrari nr 83 zatrzymuje się na osiem sekund i wysiada tuż zaAlpine !
18h51 - Polak ma 40 sekund przewagi nad Mick Schumacher wAlpine Nr 36, drużyna francuska wyraźnie celuje w podium!
18h50 - Robert Kubica pozostaje na torze jeszcze przez jedno okrążenie, jedenaście minut przed metą.
18h48 - Włoch wyjeżdża z 26% większą energią, o 20% większą niż BMW nr 6, a przede wszystkim znacznie wyprzedza go! Zatrzymaliśmy się również przy Porsche nr XNUMX Kévina Estre’a.
18h48 - Alessandro Pier Guidi zjeżdża do alei serwisowej na swój ostatni postój! Kluczowe będzie zobaczenie, gdzie zakończy się wyścig Ferrari nr 51.
18h48 - Kolej Mikkela Jensena na przywrócenie Peugeot #93 w boksach.
18h46 - Ferrari #51 i #83 prowadzą w tańcu, wyprzedzając Porsche #6 i Peugeot #93. Jeśli trzy z tych czterech samochodów muszą się bezpiecznie zatrzymać, Ferrari #83 oszczędza energię, ponieważ na 15 minut przed metą zostaje 15% zapasu.
18h44 - Toyota znalazła się za #20 BMW iAlpine Nr 36, który może dokonać wielkiego hitu! Zatrzymaj się przy BMW nr 15.
18h43 - Ostatni przystanek dla Toyoty #7 i Cadillaca #12.
18h42 - Kelvin van der Linde (BMW nr 46) na ostatnim okrążeniu wyprzedził Richarda Lietza (Porsche nr 92) o dwie sekundy, co dało siedmiosekundową przewagę nad prowadzącymi samochodami w klasie LMGT3!
18h41 - Wirtualne zbiorniki energii w czołowych Hypercarach nadal się opróżniają, dwadzieścia minut przed metą!
18h38 - 📺 Zderzenie #8 Toyoty i #50 Ferrari:
SZALONA walka Toyoty i Ferrari 😱⚔️
Jeśli nie oglądasz wyścigu, DLACZEGO NIE?!
Obejrzyj teraz https://t.co/IPZa0nvsLu 🎥#WEC #6HImola fot.twitter.com/mFghW7T6ur
— Świat FIA Wytrzymałość Mistrzostwa (@FIAWEC) 20 kwietnia 2025 r.
18h37 - Corvette zatankowała, więc teraz na prowadzeniu jest Porsche #92, wyprzedzające BMW #10 o 7 sekundy. Czy uda się powrócić?
18h34 - Ostatnie pit stopy również rozpoczynają się w LMGT3, gdzie Corvette #33 jest teraz na prowadzeniu przed Porsche #92 i BMW #46, które ma problemy po otrzymaniu kary.
18h31 - Klasyfikacja Hypercar na trzydzieści minut przed metą:
18h30 - Niezwykłe zdjęcie, bo Augusto Farfus, wsiadając do samochodu, po prostu uderzył w tylny spojler swojego BMW nr 31!
18h27 - #20 BMW wraca do boksów po raz ostatni, a Ferrari #51 obejmie prowadzenie w wyścigu.
18h25 - Oto Ferrari #50 wracające na tor wyścigowy, ruszające ponownie po szybkiej zmianie opon, ale dalekie od punktów. L'Alpine Numer 36 również zjeżdża do boksów po raz ostatni.
18:23 – 💥 Niestety, można było przewidzieć, że dojdzie do kontaktu między Ferrari #50 i Toyotą #8! Antonio Fuoco próbował wyprzedzić rywala po zewnętrznej na zakręcie Tamburello, ale w wyniku kilku kolizji obaj kierowcy wylądowali w żwirze, a Ferrari musiało wrócić do boksów z powodu przebitego tylnego lewego koła.
18h21 - BMW i Porsche prowadzą w klasyfikacjach Hypercar i LMGT3 na 40 minut przed końcem meczu, ale sytuacja ma się zmienić, dopóki nie opadnie flaga w szachownicę.
18h15 - BMW nr 20 obejmuje prowadzenie w wyścigu, mając 24% pozostałej energii, wyprzedzając Ferrari nr 51 (63%) iAlpine Nie. 36 (19%).
18h15 - Bum rusza ponownie tuż przed Fuoco, dwaj kierowcy znów stoczą piekielną walkę!
18h14 - Teraz kolej na samochód #8 Toyota, który wraca do boksów. Czy Sébastien Buemi zdoła wyprzedzić Ferrari Antonio Fuoco?
18h12 - Postój dla Ferrari #50, które następnie wyprzedzi Toyotę #8! W klanie włoskim dbamy o opony, ale ich nie zmieniamy!
18h10 - Liderzy utrzymają się na torze jeszcze przez co najmniej jedno okrążenie, po czym #20 BMW obejmie prowadzenie, ale nadal będzie miało 34% dostępnej energii, w porównaniu do 72% w przypadku #51 Ferrari. Dlatego podjęliśmy próbę krótszego, przedostatniego postoju w BMW, aby przesunąć się w górę klasyfikacji i liczyć na szybką wygraną rywali, lub na znacznie wolniejsze tempo, aby dojechać do mety.
18h05 - Walka między Sébastienem Buemim i Antonio Fuoco jest wspaniała, obaj kierowcy mają tę samą strategię i widać, że chcą dojechać przed sobą, mimo że tak naprawdę nie walczą o prowadzenie w wyścigu!
18h03 - Aktualizacja klasyfikacji na godzinę przed zakończeniem wyścigu: Toyota nr 8 i Ferrari nr 50 wkrótce pojawią się w boksach:
18h00 - Samochód BMW z numerem 20 praktycznie prowadzi w wyścigu po postojach w boksach, ponieważ postój był krótszy niż w przypadku Ferrari z numerem 51, które musiało wymienić dwie opony!
17h57 - A oto Robert Kubica przyjeżdżający do boksów samochodem Ferrari #83. W ten sposób prowadzenie w wyścigu obejmie Toyota nr 8 przed Ferrari nr 50, a oba samochody będą stosować różne strategie.
17h56 - Na liście pojawia się Ferrari nr 51, a następnie BMW nr 20 iAlpine Nr 36. Ferrari #83 utrzymuje się na torze jeszcze przez jedno okrążenie!
17h54 - Przystanek dla samochodów BMW nr 15, Toyota nr 7, Porsche nr 6, Peugeot nr 94 iAlpine #35, jesteśmy 1h07 od mety.
17h53 - Toyota natychmiast ruszyła do przodu, pozostawiając Porsche #6 w walce z BMW #15 i Ferrari #83.
17h52 - Kamui Kobayashi znajduje lukę w zejściu w kierunku Rivazza 1, lekko stykają się z Kévinem Estre, męski manewr, ale poprawny!
17h51 - Kobayashi próbuje kilka razy, ale nie udaje mu się znaleźć okazji, co pozwala Driesowi Vanthoorowi wrócić z BMW nr 15!
17h49 - Walka o drugą pozycję trwa, w ruchu ulicznym, dziesięć sekund za Ferrari #51, ale na razie Kévin Estre nie popełnia błędów w Porsche #6 i nie pozwala, by Toyota #7 Kamui Kobayashiego znalazła się w tyle!
17h48 - Postój dla BMW nr 46.
17h45 - W LMGT3 nadal będą odbywać się pit stopy, każdy będzie musiał się pluskać i jechać, aby dojechać do mety, ale samochód #46 BMW wytrzyma co najmniej o jedno okrążenie dłużej niż rywale, co może skrócić jego ostatni pit stop!
17h44 - Prowadzące Ferrari ma teraz dziewięciosekundową przewagę nad Porsche nr 6.
17h39 - Esteban Masson sprowadza prowadzącego Lexusa w klasie LMGT3 z powrotem do boksów.
17h38 - Japońskiemu kierowcy Toyoty powiedziano, że zostało mu jedenaście okrążeń do końca wyścigu, co powinno skutkować postojem w boksach na nieco ponad godzinę przed końcem wyścigu. Czy to będzie ostatni przejazd przez aleję serwisową? Na pewno będziemy musieli oszczędzać pieniądze.
17h37 - Kamui Kobayashi (Toyota nr 7) dogania Kévina Estre (Porsche nr 6) i zajmuje drugie miejsce, zyskując osiem dziesiątych sekundy i zmniejszając stratę poniżej jednej sekundy!
17h36 - Być może nie straci tego #46 BMW, bo Sheldon van der Linde podzielił ich stratę i obecnie zajmuje piąte miejsce w kategorii LMGT3, na czele z #78 Lexusem!
17h34 - 📺 Incydent, który zakończył się karą dla BMW #46:
Katastrofa #21 Vista AF Corse podczas walki o P1!!
Obejrzyj teraz https://t.co/IPZa0nvsLu 🎥#WEC #6HImola fot.twitter.com/5N8OKP74ZB
— Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (@FIAWEC) 20 kwietnia 2025 r.
17h27 - Prowadzące Ferrari ma teraz 2 sekundy przewagi nad Porsche nr 2, które zyskało niewielką przewagę nad Toyotą nr 6.
17h25 - Kelvin van der Linde natychmiast przyjął karę, a Lexus nr 78 prowadzi teraz w wyścigu LMGT3.
17:23 – ⚠️ Zatrzymanie i ruszanie #46 BMW (lider w LMGT3) w związku z incydentem z #21 Ferrari, to powinno położyć kres nadziejom na zwycięstwo Valentino Rossi i jego koledzy z drużyny.
17h18 - Kolejny postój dla Ferrari nr 50, którego strategia wydaje się być bardzo nietypowa.
17h13 - Przewaga na czele wyścigu nie rośnie, Ferrari, które dominowało na początku wyścigu, nie potrafi pozbyć się rywali, którzy wciąż tracą 1 cal!
17h11 - Antonio Fuoco (Ferrari nr 50) wyprzedza Mikkela Jensena w Peugeocie nr. 93.
17h09 - Alessandro Pier Guidi w Ferrari #1 prowadzi różnicą 1″51, wyprzedzając wściekłą grupę prowadzoną przez Kévina Estre w Porsche #6!
17h08 - Niebo ciemnieje, deszcz nadal pada, ale dość słabo, na razie nie ma obaw co do kontynuowania jazdy na oponach typu slick.
17:03 – 🟢 Zielona flaga, wyścig wznowiony, a Ferrari #51 wciąż na prowadzeniu! Toyota z numerem 7 utrzymuje trzecią pozycję pomimo presji ze strony Driesa Vanthoora w samochodzie BMW z numerem 15.
17h02 - Kilka kropel deszczu, restart po samochodzie bezpieczeństwa, ostatnia tercja wyścigu zapowiada się nierozstrzygnięta!
16h55 - Trwa śledztwo w sprawie wypadku Valentino Rossiego i Simona Manna.
16h54 - Klasyfikacja na nieco ponad dwie godziny przed metą:
16:52 – 🟡 Samochód bezpieczeństwa.
16h49 - Niebo nad torem jest zachmurzone i zaczynają być odczuwalne pojedyncze krople deszczu.
16h43 - 🟡 Podczas gdy kierowcy walczyli o prowadzenie w klasie GT3, Valentino Rossi uderzył w Simona Manna na wjeździe do zajazdu Rivazza 2 i posłał #296 Ferrari 21 na mur! Wirtualny samochód bezpieczeństwa!
16h38 - Koła Matta Campbella blokują się na zakręcie Rivazza 1, a Antonio Giovinazzi wykorzystuje tę okazję i odzyskuje prowadzenie w samochodzie Ferrari #51!
16h37 - 💥 Po zderzeniu zAston Martin Numer 10 zespołu Racing Spirit of Léman, BMW M4 nr 31 zespołu WRT, wpadł w poślizg i niemal został uderzony przez Ferrari nr 83!
16h30 - Ferrari nr 50 wykonało wczesny postój i teraz traci ponad okrążenie do lidera.
16h28 - Nycka de Vriesa wyprzedza Robina Frijnsa i stawia Toyotę nr 7 na podium.
16h19 - Raffaele Marciello wyprzedza Julesa Gounona i zajmuje 5. miejsce.
16h13 - Klasyfikacja po półmetku, w której Porsche jest na prowadzeniu:
16h09 - Po postojach w boksach Ferrari #51 i #83, kontrolę znów przejmuje Porsche #6!
16h02 - Miguel Molina wykorzystuje wyjazd Marciello z alei serwisowej, by sprawić mu niespodziankę! Jules Gounon również wysunął się na prowadzenie dziękiAlpine nr 36.
16h01 - Zatrzymanie BMW nr 15, obecnie trzeciego.
15h56 - Ferrari #50, które znajdowało się na czwartym miejscu, zjechało do alei serwisowej.
15h51 - Po piąte,Alpine Samochód nr 36 to jedyny samochód na torze, który jeździ na czterech miękkich oponach.
15h47 - Lexus zjeżdża do boksów, Rossi obejmuje prowadzenie w GT3.
15h44 - Rossi zjeżdża do alei serwisowej, Akkodis obejmuje prowadzenie w Lexusie RC F nr 78.
15h40 - W klasie GT3 liderem jest obecnie Valentino Rossi.
15h35 - Aston Martin poinformował, że Ian James opuścił już ośrodek medyczny po wypadku. Pilot powrócił do swojego zespołu.
15h28 - Na razie tylko BMW nr 15 wytrzymuje rywalizację z Ferrari, zajmując trzecie miejsce na podium.
15h19 - Trzy samochody Ferrari i samochód BMW nr 15 wyruszyły na potrójny przejazd z oponami średnimi.
15h17 - Zwróćmy uwagę na piąte miejsce, które zajęliśmyAlpine Numer 36 prowadzi na razie Jules Gounon.
15h11 - Ferrari nr 51, wciąż prowadzące w wyścigu, odbywa swój drugi postój. Antonio Giovinazzi zastępuje Jamesa Calado.
15:09 – Przejazd dla Toyoty nr 8 za nieprzestrzeganie procedur Full Course Yellow.
15:04 – 🟢 Aktualizacja klasyfikacji po wznowieniu wyścigu:
15:01 – 🟡 Pełny kurs żółty.
14h59 - Po zderzeniu z Toyotą nr 7, BMW nr 20 straciło prawy tylny słupek błotnika na prostej startowej.
14h58 - Ferrari nr 50, w pełni sił po zajęciu ostatniego miejsca, przejeżdża przez aleję serwisową.
14h57 - Ferdynand Habsburg (Alpine nr 35) nie zahamował na pierwszym zakręcie i uderzył w żwir, zanim powrócił na tor.
14h53 - Samochód BMW M4 nr 46 wraca do boksów, a Ahmad Al-Harthy ustępuje miejsca zdobywcy pole position, Valentino Rossiemu.
14h48 - Przejedź obok Cadillaca nr 38 po wypadku Earla Bambera i Paula di Resty.
14:45 – 🟢 Zielona flaga, wyścig rozpoczyna się ponownie.
14h39 - Aktualizacja rankingu w trakcie wyścigu w trybie samochodu bezpieczeństwa:
14h37 - Ian James czuje się dobrze, kierowca jest poza samochodem.
14h36 - Iana Jamesa pchało BMW nr 31 prowadzone przez Yassera Shahina.
14:33 – 🟡 Wielkie wyjście z toru Iana Jamesa (Aston Martin nr 27 w zespole Heart of Racing) w Rivazza! Samochód bezpieczeństwa!
14:28 – 💥 Zakręć dla Paula di Resty! Peugeota nr 93 uderzył Earl Bamber. Szkot startuje ponownie z 14. pozycji.
14h26 - Derek Deboer (Aston Martin nr 10 zespołu Racing Spirit of Léman) zaliczył krótki wypad na żwir, ale nic poważnego się nie stało.
14h24 - W klasie GT3 prowadzenie w wyścigu nadal utrzymuje samochód BMW M4 nr 46 prowadzony obecnie przez Ahmada Al-Harthy'ego.
14h19 - Nicklas Nielsen znalazł okazję dla René Rasta i wykradł szóstą bramkę BMW.
14h13 - Jeśli chcesz przeżyć lub ponownie przeżyć pierwsze pięć minut 6-godzinnego wyścigu Imola 2025:
14h09 - Nicklas Nielsen, startujący z 18. i ostatniego miejsca w kategorii Hypercar, goni René Rasta (BMW nr 20) w walce o szóste miejsce.
14h04 - Earl Bamber (Cadillac nr 12) i Julien Andlauer (Porsche nr 5) również przejeżdżają przez pit stop. Wszystkie Hypercary wykonały swój pierwszy postój.
14h01 - Phil Hanson zjeżdża z pit stopu Ferrari #83, które było na drugim miejscu.
14h00 - Punkt po godzinie wyścigu, podczas pierwszej rundy tankowania:
13h58 - Do boksów zjeżdżają Toyota nr 7 i dwa Aston Martiny Valkyrie.
13h56 - Wystarczyło o tym wspomnieć, aby Ferrari n°50 przyjechało na swój pierwszy przystanek! Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę poziom ataku Nicklasa Nielsena w pierwszej godzinie gry.
13h56 - Czołowe samochody LMGT3 przejeżdżają przez aleję serwisową, a wkrótce nadejdzie kolej na pierwsze Hypercary.
13h53 - W miarę jak zbliża się koniec pierwszej godziny wyścigu, różnica między dwoma prowadzącymi Ferrari maleje – samochód nr 83 traci teraz 1 sekundy do samochodu nr 3.
13h50 - Loic Duval nie dał się ponieść emocjom za kierownicą Peugeota #95. Francuz zepchnął z toru Cadillaca #38, a następnie Porsche #5!
13h49 - ⚠️ Kary (drive through) dla Cadillaca nr 12,Alpine Nr 35 i Ford Mustang nr 88 za niedostosowanie się do procedur Full Course Yellow.
13h46 - Nicklas Nielsen nadal pnie się w górę, wyprzedzając Peugeota nr 94 Loïca Duvala i zajmując jedenastą pozycję.
13h46 - 📺 Incydent, za który ukarano Francuzkę:
Corvette #33 wpadła w poślizg i wylądowała na żwirze! 🫣
Oglądaj NA ŻYWO https://t.co/IPZa0nvsLu 🎥#WEC #6HImola fot.twitter.com/OiigctSt4f
— Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (@FIAWEC) 20 kwietnia 2025 r.
13h44 - ⚠️ Célia Martin (Porsche Iron Dames nr 85) otrzymuje przejazd za uderzenie w Corvettę Bena Keatinga.
13h44 - ⚠️ Julien Andlauer (Porsche nr 5) otrzymał karę pięciu sekund za złamanie procedury startu.
13h41 - François Hériau obejmuje prowadzenie w LMGT3 z Ferrari nr 21 i zaskoczył Ahmada Al Harthy'ego (BMW nr 46) po restarcie!
13:40 – 🟢 No i zaczynamy od nowa, zostało 5:20 rano!
13h40 - Ranking w momencie neutralizacji:
13h39 - Przed wprowadzeniem żółtej flagi obie Toyoty zamieniły się miejscami. Samochód z numerem 8 znalazł się na czwartej pozycji, przed samochodem z numerem 7.
13:36 – 🟡 PEŁNY KURS ŻÓŁTY 🟡 Wyścig zostaje przerwany w celu usunięcia żwiru rozrzuconego na poboczu szykany Tamburello.
13h34 - 💥 Ben Keating wypadł z toru w samochodzie Corvette nr 33 po zderzeniu z Célią Martin (Porsche nr 85) na szykanie Tamburello. Francuzce udało się kontynuować podróż, a Amerykance udało się wydostać z pułapki żwirowej.
13h31 - Ferrari nr 50 wykorzystało sytuację na drodze i wyprzedziło Laurensa Vanthoora w Porsche nr 6 na dwunastej pozycji.
13h29 - ⚠️ Deszcz kar w LMGT3! Samochody nr 21, 31, 77, 81, 87, 88 i 95 otrzymały karę pięciu sekund podczas kolejnego postoju w boksach za naruszenie procedur startowych.
13h27 - Ferrari nr 50 wyprzedziło Cadillaca nr 38 i atakuje Porsche nr 6, które znajduje się na dwunastym miejscu.
13h26 - W Toyocie pytamy Brendon Hartley jeśli może być szybszy niż Mike'a Conwaya, na co Nowozelandczyk odpowiada, że nie jest pewien! Dwie japońskie maszyny tracą trochę czasu na rzecz niemieckiego prototypu Kevin Magnussen.
13h22 - Najlepsza dwudziestka tego wydarzenia po dwudziestu minutach wyścigu:
13h18 - Nicklas Nielsen (Ferrari nr 50) znalazł lukę w wyścigu Variante Alta, zastępując Juliena Andlauera w Porsche nr 5. Duńczyk kontynuuje wspinaczkę z 18. miejsca na starcie.
13h17 - Kevin Magnussen mówi, że Toyota Mike'a Conwaya uderzyła go z tyłu, gdy obaj kierowcy walczyli o trzecie miejsce w klasyfikacji.
13h16 - Zwolnione tempo pozwala nam zobaczyć, że dwa niebieskie Hypercary spotkały się na wyjeździe z drugiej szykany, a samochód nr 36 lekko wepchnął samochód nr 35 w żwir.
13h15 - Wyjazd dwójki Alpine jest objęty dochodzeniem w sprawie incydentu na torze Chicane Villeneuve.
13h15 - 📺 Przeżyj początek drugiego wydarzenia sezonu:
TO JEST TO! 6 GODZIN IMOLA JUŻ NA ŻYWO!!! 🟢
Obejrzyj teraz https://t.co/IPZa0nvsLu 🎥#WEC #6HImola fot.twitter.com/XMcAjqVlGh
— Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (@FIAWEC) 20 kwietnia 2025 r.
13h13 - James Calado wykorzystał ruch uliczny i ruszył do ucieczki. Przewyższył o 3 sekundy drugiego kierowcę Ferrari, Phila Hansona, który tuż za nim zobaczył BMW Kevina Magnussena, wciąż na trzecim miejscu.
13h11 - Po zaledwie dziesięciu minutach liderzy doganiają już tył peletonu. Wszyscy poruszają się na średnich oponach na wszystkich czterech kołach, z wyjątkiem Toyoty i Cadillaca, które mają miękkie opony po lewej stronie.
13h11 - Ford Mustang nr 77 na torze Proton Competition miał bardzo dobry start wyścigu. Zajmuje ósme miejsce w LMGT3, ale przede wszystkim awansował o pięć pozycji!
13h07 - Nic dziwnego, że oba samochody Ferrari objęły prowadzenie już na starcie wyścigu, wyprzedzając Kevina Magnussena w samochodzie BMW nr 3 o 6 sekundy. Były pilot F1 zawiera, jak najlepiej potrafi, dwie Toyoty, Mike'a Conwaya i Brendona Hartleya.
13h05 - W klasie LMGT3 prowadzenie utrzymało BMW nr 46, wyprzedzając Ferrari nr 21 i Lexusa nr 87.
13h02 - Pod koniec pierwszego okrążenia Calado prowadzi jedną sekundę nad Philem Hansonem. Za nim Ferrari nr 50 wspina się na piętnastą pozycję, Nicklas Nielsen jest w dobrej formie!
13h02 - Dwa samochody Toyoty zajmują czwarte i piąte miejsce, wyprzedzając Peugeota nr 93 i dwa inne Alpine.
13h01 - James Calado obejmuje prowadzenie na pierwszym zakręcie, wszyscy go wyprzedzają, Ferrari #83 pozostaje na drugim miejscu, przed BMW #15. Żadnych problemów w żadnej z kategorii, znacznie lepszy start niż w 2024 roku!
13:00 – 🟢 Zielona flaga, ruszamy na sześć godzin wyścigu!
12h59 - Mieliśmy okazję zobaczyć kierowców na stoisku WRT LMGT3 MotoGP Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi i Franco Morbidelli na zaproszenie swojego mentora Valentino Rossiego!
12h58 - Kierowcy biorą udział w drugim okrążeniu formującym przed oficjalnym rozpoczęciem 6-godzinnego wyścigu na torze Imola.
12h55 - Rozpoczynają się okrążenia formujące. Na starcie widzimy większość samochodów na oponach średnich, ale niektóre samochody startują na miękkich, ponieważ dziś tor nie jest zbyt gorący.
12h54 - Silniki startują na polach startowych, okrążenia formujące rozpoczną się za minutę.
12h53 - Dwa Ferrari startują z pierwszego rzędu przed Tifosi, a trzecie będzie musiało wrócić z ostatniej pozycji wśród Hypercars! Pełna siatka:
12h52 - Przed linią startu umieszczono znak informujący o upływie trzech minut.
12h50 - Prognoza pogody wskazuje, że około godziny 17:XNUMX może zacząć padać deszcz, co może sprawić, że wyścig zakończy się emocjonująco!
12h48 - ☁️ Nad Imolą jest pochmurno, temperatura powietrza wynosi 20°C, a na torze 26°C.
12h45 - Cześć wszystkim, zapraszamy do AUTOhebdo, gdzie na żywo będziecie mogli śledzić 6-godzinny wyścig Imola, drugą rundę sezonu 2025 FIA WEC!
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0