Porsche, Ferrari, Toyota… Różne scenariusze tytułu kierowców Hypercar

Jeśli Porsche nr 6 ma bardzo duże szanse na zdobycie tytułu mistrza kierowców w Bahrajnie, dwa inne samochody mogą nadal walczyć o tę koronację. Skoncentruj się na różnych możliwych scenariuszach.

opublikowany 01/11/2024 à 15:45

Walenty GLO

  Skomentuj ten artykuł! 0

Porsche, Ferrari, Toyota… Różne scenariusze tytułu kierowców Hypercar

Porsche z numerem 6 jest na dobrej pozycji, aby zdobyć tytuł kierowców Hypercar - Zdjęcie: Antonin Vincent / DPPI

Sezon Mistrzostw Świata 2024Wytrzymałość czy ona ukoronuje Porsche w 8 Hours of Bahrajn? W królestwie dwóch mórz trzy załogi mogą jeszcze mieć nadzieję na zdobycie tytułu mistrza świata w kategorii Hypercar wśród kierowców.

Prowadzący w mistrzostwach Porsche nr 6 Kévin Estre, Laurens Vanthoor i André Lotterer mają bardzo duże szanse na zdobycie Graala. „ W najgorszym przypadku, gdy Ferrari zdobędzie pole position i wygra, będziemy musieli zająć co najmniej ósme miejsce », podsumowuje Niemiec, który w najbliższą sobotę wystartuje w swoim ostatnim wyścigu z marką ze Stuttgartu.

Porsche może zapewnić sobie tytuł, zajmując miejsce w pierwszej ósemce

Ma 35 punktów przewagi nad zwycięskim Ferrari z numerem 50 24 godziny Le Mans że trzej mężczyźni pojawią się w Sakhir. Z pole position Toyota Samochód numer 8 w Bahrajnie, który nie walczy o tytuł, do zdobycia pozostało jedynie 38 punktów przyznanych zwycięzcom. Nie zdobywając pole position, Porsche z numerem 6 pozwala Toyocie z numerem 7 zachować maleńkie szanse na tytuł w sobotę, na mecie 8. godziny wyścigu w Bahrajnie.

W towarzystwie Mike'a Conwaya, który nie może ubiegać się o tytuł Kierowcy ze względu na wycofanie się z 24-godzinnego wyścigu Le Mans (po upadku na rowerze), Kamui Kobayashi et Nycka de Vriesa to ci, którzy po porzuceniu na Fuji (zderzenie z Porsche nr 5) zajdą najdalej. Prawdopodobnie za daleko, bo dopiero zwycięstwo połączone z finiszem poza pierwszą dziesiątką miejsc dla nr 6 – i to niezależnie od pozycji Ferrari – zapewniłoby im tytuł.

Jedynym scenariuszem, który mógłby doprowadzić 963 z numerem 6 do związania się z jednym ze swoich pościgów, byłoby zwycięstwo Ferrari z numerem 50, jeśli Porsche z numerem 6 zajmie 9. miejsce. Jednak w przypadku remisu pod względem punktów mistrzem zostanie samochód, który odniesie w tym sezonie najwięcej zwycięstw. Porsche nr 6 ma już na swoim koncie dwa zwycięstwa w Katarze i Fuji w porównaniu z jednym Ferrari nr 50 w Le Mans. Jeśli trio Antonio Fuoco – Miguel Molina – Nicklas Nielsen odniesie sukces w Bahrajnie, obie załogi będą zatem zobowiązane do zwycięstwa.

Należałoby wówczas wyłonić mistrzów z największą liczbą drugich miejsc. Dzięki trzem występom na drugim stopniu podium, w porównaniu z żadnym w przypadku 499P i dwoma w przypadku GR010, numer 6 zostałby ukoronowany. Jeśli zatem Kobayashi i De Vries muszą liczyć na cud w zdobyciu tytułu mistrza świata, szanse na to, że Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen mają niewiele większe. 10. miejsce dla liderów mistrzostw zapewniłoby im koronę pod prostym warunkiem zwycięstwa!

Różne scenariusze zdobycia tytułu kierowcy w 8 Hours of Bahrain:

Mistrz Porsche nr 6, jeśli: 

  • Wyścig w kategorii Hypercar ukończyła w czołowej ósemce, niezależnie od wyników rywalek.

Mistrz Ferrari nr 50 jeśli:

  • Wygrywa wyścig, a Porsche nr 6 nie plasuje się w pierwszej 9-tce w kategorii Hypercar

Mistrz Toyoty nr 7, jeśli:

  • Wygrywa wyścig, a Porsche nr 6 nie plasuje się w wyścigu w pierwszej 10-tce w kategorii Hypercar

Ranking przed 8h Bahrajnu:
1) Estre –Vanthoor – Lotterer (Porsche 963 nr 6) – 150 punktów
2) Fuoco – Molina – Nielsen (Ferrari 499P nr 50) – 115 punktów
3) Kobayashi – De Vries (Toyota GR010 nr 7) – 113 punktów

Skala punktów przyznanych 8 Hours of Bahrajn: 1er 38 pkt, 2e 27 pkt, 3e 23 pkt, 4e 18 pkt, 5e 15 pkt, 6e 12 pkt, 7e 9 pkt, 8e 6 pkt, 9e 3 pkt, 10e 2 pkt. itp. Plus 1 punkt za pole position.

CZYTAJ TAKŻE > André Lotterer (Porsche): „Nie możemy się rozpraszać”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz