Po wprowadzeniu na rynek modeli Ypsilon Rally4 i Trofeo Lancia, włoska marka robi nowy krok tego lata 2025 wraz z wprowadzeniem Ypsilon HF Racing, homologowanego w Rally6. Zapewnia to bramę do rywalizacji dla nowego pokolenia kierowców dzięki niskim kosztom, uproszczonym przepisom i pojazdom pochodzącym z produkcji seryjnej.
Aby sprostać wymaganiom technicznym tej kategorii, ten Ypsilon HF Racing jest wyposażony w 3-litrowy 1,2-cylindrowy silnik turbo o mocy 145 KM i momencie obrotowym 240 Nm. Jest on połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i mechanicznym mechanizmem różnicowym, co gwarantuje dynamikę i responsywność.
Ponadto podwozie — identyczne z podwoziem wersji Ypsilon Rally4 — jest niezwykle bezpieczne dla tego poziomu osiągów i spełnia normy FIA. Jest wyposażone w homologowaną klatkę bezpieczeństwa i systemy bezpieczeństwa, które spełniają międzynarodowe standardy.
Ypsilon HF Racing jest już dostępny w sprzedaży
Ponadto kokpit, deska rozdzielcza i konstrukcja zawieszenia są takie same jak w wersji wyścigowej, oferując kierowcy autentyczne i profesjonalne wrażenia od pierwszych kilometrów. Wreszcie, aby zagwarantować wydajność hamowania w każdych warunkach, Lancia Ypsilon Racing HF jest wyposażona w przednie hamulce o szerokości 302 mm, tylne hamulce o szerokości 290 mm i mechaniczny hamulec ręczny.
Jeśli chodzi o cenę, konfiguracja „ready-to-race” będzie kosztować 38 900 € (bez VAT). Co więcej, ten nowy model jest już dostępny do zamówienia w Stellantis Motorsport Racing Shop, a pierwsze dostawy zaplanowano na koniec lata.
„Dzięki Ypsilon HF Racing naszą ambicją jest wyeliminowanie barier wejścia do wyścigów szosowych raz na zawsze, poprzez oferowanie połączenia wysokiej wydajności, bezpieczeństwa i niskich kosztów eksploatacji.– mówi Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii. Naszym celem jest uczynienie sportów motorowych prawdziwą szansą dla młodych ludzi. Oddajemy hołd naszemu wyścigowemu dziedzictwu, jednocześnie patrząc zdecydowanie w przyszłość, z determinacją i ambicją.
CZYTAJ TAKŻE > Lancia formalizuje swój powrót do rajdów
Skomentuj ten artykuł! 0