

Jack Doohan zadebiutował w jednomiejscowym samochodzie w 2018 roku w mistrzostwach brytyjskiej Formuły 4 wraz z Dennisem Haugerem, zespołem Arden stworzonym przez Christiana Hornera. Australijczyk w klasyfikacji generalnej zajął piąte miejsce z 12 podium, w tym trzema zwycięstwami i prowadzeniem w klasyfikacji debiutantów. W tym samym czasie brał udział w niektórych wyścigach serii niemieckiej i włoskiej z Prema Powerteam.
W następnym roku, w 2019, syn Micka Doohana dołączył do mistrzostw Azji Formuły 3 z Hitech. Zajmuje drugie miejsce w rywalizacji ze stratą 25 punktów do Ukyo Sasahary. Pochodzący z Gold Coast rywalizuje także w Euroformula Open z zespołem Double R, wygrywając wyścig na torze Red Bull Ring, ale w klasyfikacji kierowców zajmuje dopiero jedenaste miejsce.
W 2020 roku Doohan dołączył do HWA Racelab, aby wraz z Jake’em Hughesem i Enzo Fittipaldim awansować do Formuły 3 FIA. Jego sezon zakończył się serią incydentów i problemów technicznych, które nie pozwoliły mu na zdobycie punktów. Pomimo 26. pozycji wziął udział w testach posezonowych z Tridentem, zespołem, do którego dołączył na sezon 2021. Młody Australijczyk połączył siły z Clémentem Novalakiem i Davidem Schumacherem, aby zdobyć tytuł mistrzowski w zespołach oraz drugie miejsce w kierowcach. miejsce z dorobkiem 179 punktów.
Jack Doohan z Tridentem w F3 2021 © Diederik van der Laan / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI
Australijski kierowca kontynuuje wspinaczkę od piramidy jednomiejscowych do Formuły 2 z MP Motorsport podczas dwóch ostatnich wyścigów rundy 2021. Po wzięciu udziału w testach posezonowych dołącza do Virtuosi Racing z Marino Sato w 2022 r. Doohan osiągnął szóste miejsce w wyścigu. zdobył mistrzostwo w swoim pierwszym roku w F2, a następnie zamknął edycję 2023 na trzeciej pozycji w klasyfikacji kierowców.
Doohan pokonuje swoje pierwsze okrążenia samochodem Formuły 1 w 2021 roku Alpine podczas wolnych treningów podczas Grand Prix Meksyku i Grand Prix Abu Zabi po dołączeniu do akademii. Protegowany biznesowego krewnego Flavio Briatore powraca do francuskiego jednomiejscowego samochodu w EL1 edycji Grand Prix Kanady i Wielkiej Brytanii w 2023 roku. Kierowca rezerwowy zespołu A Fléché spędza swój pierwszy pełny weekend na pokładzie A524 podczas ostatniej rundy sezonu 2024 w Abu Zabi, zastępując Estebana Ocona. Australijczyk został także powołany na sezon 2025 na marginesie Grand Prix Zandvoort.
Zarządzany przez historycznego, bliskiego przyjaciela Flavio Briatore, Jack Doohan ma pewien talent, ale jego zakres wymaga jeszcze udowodnienia. Australijczyk w swoich ubiegłych latach w promocyjnej formule pokazał, że potrafi być bardzo szybki na okrążeniu. Ma jednak sporo do poprawy, jeśli chodzi o tempo biegu. Dzięki mentalności rywalizacji odziedziczonej po ojcu, Michaelu Doohanie, pięciokrotnym mistrzu motocykli o pojemności 500 cm3, ten bardzo uprzejmy i dobrze wykształcony chłopiec ma wszystkie karty w ręku, aby zaskoczyć.