

Oliver Bearman zadebiutował w jednomiejscowym samochodzie w 2020 roku w mistrzostwach ADAC Formuły 4 z zespołem US Racing, gdzie zajął 2. miejsce w klasyfikacji debiutantów z 3 miejscami na podium, w tym pierwszym zwycięstwem na torze Hockenheimring. Brytyjczyk wziął także udział w trzech rundach włoskiej Formuły 4, podczas których dwukrotnie stawał na podium. Rok później, w 2021 roku, kierowca zdobył tytuł w obu mistrzostwach.
Oprócz sezonu 2021 w Formule 4 Bearman rywalizuje w brytyjskich mistrzostwach Formuły 3 BRDC w drużynie Fortec Motorsports. W 2021 roku został zaproszony do udziału w testach posezonowych FIA Formuły 3 z Prema Racing i dołączył do Akademii Kierowców Ferrari. Brytyjczyk dołączy do mistrzostw wraz z drużyną Włoch w 2022 roku wraz z Arthurem Leclercem i Jakem Crawfordem. Na koniec roku był trzeci w mistrzostwach, za Victorem Martinsem.
Pochodzący z Chelmsford jego zespół awansuje do Formuły 2 na sezon 2023. Zostaje partnerem Frederika Vestiego. Po trudnym starcie, naznaczonym kilkoma incydentami, „Ollie” wygrał swój pierwszy wyścig w przedsionku F1 podczas wyścigu sprinterskiego na torze w Baku w Azerbejdżanie, który całkowicie zdominował. Anglik kończy rok 2023 na szóstym miejscu w klasyfikacji kierowców ze 130 punktami, czterema zwycięstwami, pięcioma miejscami na podium, dwoma pole position i dwoma najszybszymi okrążeniami. Młody protegowany Ferrari będzie kontynuował współpracę z Premą przez kolejny sezon. Przed sezonem 2024 Ferrari mianowało go kierowcą rezerwowym, dzieląc tę rolę z Robertem Shwartzmanem i Antonio Giovinazzim.
Oliver Bearman swoje pierwsze okrążenia w samochodzie Formuły 1 wykonuje podczas prywatnego sezonu organizowanego przez Ferrari w Fiorano we Włoszech w 2023 r. Jeszcze tego samego roku bierze udział w swojej pierwszej oficjalnej sesji podczas pierwszego treningu swobodnego Grand Prix Meksyku na singlu Haas -miejsce Kevina Magnussena. Bear Man bierze udział w drugiej bezpłatnej sesji treningowej podczas Grand Prix Abu Zabi w 1 r., a następnie pilotuje VF-2023 podczas posezonowych testów młodych kierowców.
Oliver Bearman na pokładzie Haasa VF-23 podczas wolnych treningów przed Grand Prix Abu Zabi © FLORENT GOODEN / DPPI Media
W 2024 r. kierowca rezerwowy dzielony przez Haasa i Ferrari jest kilkakrotnie wzywany. Bearman zastępuje Carlosa Sainza, ofiarę zapalenia wyrostka robaczkowego, podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej i zdobywa swoje pierwsze 6 punktów w Formule 1 po weekendzie klinicznym. Ollie Bearman zadebiutował dla Haasa podczas Grand Prix Azerbejdżanu, zastępując zawieszonego na jeden wyścig Kevina Magnussena. Anglik pokonał kolegę z zespołu Nico Hülkenberga i zajął dziesiąte miejsce, zdobywając punkt, dzięki czemu stał się pierwszym kierowcą, który w pierwszych dwóch wyścigach zdobył punkty dla dwóch różnych zespołów.
Chory Kevin Magnussen wycofuje się i to młody kierowca rezerwowy ponownie go zastąpi podczas Grand Prix São Paulo. Przejął flagę w szachownicę na dwunastej pozycji po otrzymaniu 10-sekundowej kary po zderzeniu z Franco Colapinto w chaotycznym wyścigu. Jego kolega z drużyny został zdyskwalifikowany po otrzymaniu pomocy z zewnątrz, aby wrócić na tor. W lipcu Haas ogłosił, że Oliver Bearman będzie jednym z dwóch kierowców zespołu na starcie w 2025 roku. Ponieważ ponad cztery razy startował w Grand Prix, przyszły kolega Estebana, Ocon, nie jest już uważany za debiutanta i nie brał udziału w wyścigach po sezonie. sezonowe testy z drużyną amerykańską.
Oliver Bearman jest przedwcześnie rozwiniętym pilotem, ponieważ szybko awansował w szeregach promocyjnych formuł. Jego drugi sezon w Formule 2 został przerwany przez występy w Formule 1, jego wyniki wydają się mylące, a rozczarowujące dwunaste miejsce wydaje się dalekie od reprezentatywnego dla jego talentu. Ma imponującą zdolność adaptacji, którą miał okazję wykazać, przejmując w krótkim czasie jednomiejscowe Ferrari i Haas. Bearman jest pilotem kompletnym, ale jego doświadczenie wymaga jeszcze udoskonalenia.