12h Sebring – H+2: Dwa Cadillaki walczące na froncie

Po dwóch godzinach wyścigów w Sebring oba Cadillaki nadal prowadzą w wyścigu, a Scott Dixon z numerem 01 wyprzedza teraz Jacka Aitkena z numerem 31.

opublikowany 16/03/2024 à 16:41

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

12h Sebring – H+2: Dwa Cadillaki walczące na froncie

© IMSA Media

Rankingi na żywo dotyczące czasu trwania 12-godzinnego wyścigu w Sebring są dostępne TUTAJ.

GTP

Cadillaki nadal przodują w Sebring… a nawet walczą między sobą! Po dwóch godzinach wyścigów Cadillac z numerem 01 jest obecnie na prowadzeniu przed modelem z numerem 31, kosztem dwóch dużych wyprzedzeń: pierwszego dokonanego przez Sébastiena Bourdais na Pipo Derani po wznowieniu pierwszego Full Course Yellow, drugi Scott Dixon na Jacku Aitken po walcu w pit stopie.

Z tyłu znajdziemy mieszankę Acury i BMW, natomiast czwórkę Porsche w tę sobotę będą znacznie bardziej dyskretne. Modele 963 cierpią szczególnie w strefach hamowania: Felipe Nasr i Julien Andlauer kilkakrotnie wyjeżdżali ze swoim wierzchowcem za granicę. Romain Grosjean zasiadł za kierownicą Lamborghini nr 63, które plasuje się na samym dole rankingów GTP.

LM P2

Wiele zmian liderów w kategorii LM P2: o ile przy pierwszej kontroli w kategorii prowadziła nr 52 Oreca Inter Europol, to ta ostatnia była karana przejazdem przez „nieprzestrzeganie minimalnego czasu tankowania”, podobnie jak TDS Racing nr 11. Następnie Ben Keating odzyskał kontrolę nad wyścigiem, ale obrócił się podczas hamowania w trzecim zakręcie bolidu United Autosports Oreca nr 3. Jednak zawodnikowi nr 2 udało się odzyskać prowadzenie w wyścigu przed Oreca AO Racing nr 2 po dobrym powrocie amerykańskiego weterana, który ustąpił miejsca Nico Pino.

Nieco dalej w peletonie Luís Pérez Companc – kolega z drużyny Lilou Wadoux – stracił kontrolę nad bolidem nr 88 Oreca Richard Mille AF Corse na wyjściu z pierwszego zakrętu, w tym samym miejscu co Mathieu Jaminet podczas kwalifikacji. Jeśli z dużą prędkością uderzył w ścianę, Argentyńczyk był w stanie odjechać, ale z mocno uszkodzonym prototypem.

Krótko przed upływem dwóch godzin drugi Full Course Yellow został wypuszczony po poważnym wypadku Michaela Dinana na pokładzie nr 8 Tower Motorsports Oreca. Próbując wyprzedzić GT, Amerykanin został wciśnięty w trawę i uderzył czołowo w ścianę opony. Pilot wyszedł bez szwanku.

GTD Pro / GTD

Podobnie jak w LM P2, ranking przesunął się pomiędzy GT: Lexus Vasser Sullivan z numerem 14, który prowadził przy pierwszym wyniku, został ukarany przejazdem... za to, że prawie przejechał członka zespołu mechaników, który czyścił samochód w czasie postoju w serwisie Full Course Yellow!

Ta kara pozwoliła BMW nr 1 Paul Miller Racing objąć prowadzenie, ale wiele samochodów nadal musiało zjechać do boksów, gdy przyszedł czas na zdobycie gola na torze Full Course Yellow.

CZYTAJ TAKŻE > NA ŻYWO – Śledź na żywo 12-godzinny wyścig w Sebring na wideo

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz