Wiadomości o wytrzymałości

Chrono

Więcej wiadomości

Piloci

Lilou Wadoux
Lilou Wadoux
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Ferrari
Sébastien Buemi
Sébastien Buemi
Pays ch.png
Stabilny Toyota
Mikołaj Lapierre
Mikołaj Lapierre
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Alpine
Mick Schumacher
Mick Schumacher
Pays Flaga_Niemiec
Stabilny Alpine
Popularne przedmioty

Wszystko, co musisz wiedzieć o wytrzymałości:

Endurance to dyscyplina sportów motorowych charakteryzująca się wyścigami długodystansowymi. W wyścigu bierze udział jednocześnie kilka kategorii: królową dyscypliny jest Hypercar, która łączy koncepcje LMDh (sylwetka podwozia dostarczana przez zatwierdzonych producentów i kilka wspólnych standardowych elementów) oraz LMH (większa swoboda projektowania i projektowania). . Następnie następuje LM P2, a w niektórych mistrzostwach nawet LM P3. Samochody Grand Touring (GT) uzupełniają stawkę z w pełni profesjonalnymi załogami i innymi uczestnikami Pro-Am. Każda kategoria ma swoją własną klasyfikację oprócz ogólnej, która wyznacza zwycięzcę wyścigu. Najbardziej znane wyścigi sezonu to 24-godzinny wyścig w Daytona, 12-godzinny wyścig w Sebring, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i 24-godzinny wyścig Le Mans. W 2021 roku Endurance wkroczyło w nową erę wraz z pojawieniem się w WEC kategorii Hypercar, co było równoznaczne z nowymi przepisami, a zwłaszcza nowymi prototypami w najwyższej kategorii tej dyscypliny. W 2023 r. przypada stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a edycja zapowiada się spektakularnie dzięki powstaniu Hypercara i masowemu napływowi producentów w tym sezonie: Toyota, Ferrari, Porsche, Peugeot, Cadillac, Glickenhaus, Vanwall. Czekanie Alpine, BMW i Lamborghini w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2024. Inni producenci błyszczą w GT (na przykład LMGTE Am): Aston Martin, Corvette, Mercedes itp. Główne mistrzostwa to WEC, IMSA w Stanach Zjednoczonych, ELMS w Europie, ALMS na Bliskim Wschodzie itp.

Kierowcy rajdowi, których będziemy śledzić w 2023 r

Wielu znanych kierowców będzie ścigać się w wyścigach Endurance, WEC i 24-godzinnym wyścigu Le Mans w sezonie 2023. Główną atrakcją tego sezonu jest rozwój kategorii Hypercar, która przyciąga coraz bardziej prestiżowe nazwiska. W Toyocie, pięciokrotnym obrońcy tytułu mistrza Le Mans, znajdziemy znajome twarze Sébastiena Buemi, Brendona Hartleya, Ryo Hirakawy, Kamui Kobayashiego, Mike'a Conwaya i Jose Marii Lopeza. Ferrari powraca w tym sezonie na szczyt kategorii Endurance po 50 latach nieobecności z modelem 499P zgłoszonym do WEC. W skład Scuderii wchodzą Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen, Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi. Porsche powraca także ze swoim modelem 963 i znanymi załogami, w skład których wchodzą Felipe Nasr, Nick Tandy i Mathieu Jaminet, Matt Campbell, Dane Cameron, Michael Christensen i Frédérick Makowiecki, Kévin Estre, Laurens Vanthoor i André Lotterer. Nie zapominając o Yifei Ye, António Félixie da Costa i Willu Stevensie w klienckim Porsche zgłoszonym przez JOTA. W Peugeot znajdziemy Loïca Duvala, Paula di Restę, Nico Muellera, Gustavo Menezesa, Jean-Erica Vergne’a i Mikkela Jensena. Cadillac nie został pominięty przez Sébastiena Bourdais Earla Bambera, Alexa Lynna, Richarda Westbrooka, Rengera van der Zande, Pipo Deraniego, Scotta Dixona i Alexandra Simsa. Wszechstronny Romain Dumas, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2016 r. z Porsche, nadal współpracuje z amerykańskim zespołem Glickenhaus, podczas gdy mistrz świata F1 z 1997 r. Jacques Villeneuve wraca do Le Mans z Vanwall. Headlinerami LM P2 są Doriane Pin, Mirko Bortolotti, Daniil Kvyat, Louis Delétraz i Robert Kubica.

Jaki jest minimalny czas trwania wyścigu wytrzymałościowego?

Minimalny czas trwania wyścigu wytrzymałościowego wynosi cztery godziny w przypadku wszystkich wydarzeń azjatyckiej serii Le Mans i europejskiej serii Le Mans. W przypadku wyścigów na wyższym poziomie, czyli WEC (mistrzostwa świata w wytrzymałościach) i IMSA, wahają się one od sześciu do 24 godzin dla najbardziej wymagających, jak Daytona (Stany Zjednoczone), Nürburgring (Niemcy) i 24 Godziny Le Mans, klejnot WEC.

Jaka jest różnica między Hypercarem a LM P2?

Obydwa prototypy wyróżniają się różnymi przepisami. Co więcej, pomiędzy nimi tylko kategoria Hypercar jest uważana za odrębne mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych, a mistrz LM P2 zdobywa trofeum Endurance Trophy w WEC. Każdy zespół zgłoszony do Hypercar musi opracować i zbudować własny Hypercar, niezależnie od tego, czy jest to LMH, czy LMDh, podczas gdy zespoły LMP2 otrzymują zaopatrzenie od usługodawcy: Oreca, Ligier, Duqueine lub Ginetta, w zależności od mistrzostw (WEC, ELMS, IMSA itp.). ). Hypercar jest mocniejszy i solidniejszy z tych dwóch.

Jakie są cechy wyścigu wytrzymałościowego?

Wytrzymałość charakteryzuje się wyścigami trwającymi kilka godzin. W tym kontekście kierowcy na zmianę zasiadają za kierownicą. Każdy ma określoną minimalną ilość czasu za kierownicą, w zależności od jego statusu. Wyścigi wytrzymałościowe ze względu na swoją specyfikę nie są liczone w okrążeniach, lecz według czasu. Po jego zakończeniu kierowca za kierownicą samochodu aktualnie prowadzącego w klasyfikacji generalnej musi przejechać ostatnią pętlę, aby zatwierdzić i zakończyć wyścig. W przeciwieństwie do Formuły 1 nie ma stałego pola startowego, ale start rozpoczyna się za samochodem bezpieczeństwa. Maksymalny czas wyścigu wynosi 24 godziny, podobnie jak 24 godziny Le Mans, sztandarowego wydarzenia WEC (mistrzostwa świata w wytrzymałościach).

Kim jest srebrny kierowca?

Srebrny kierowca lub Silver to amatorski kierowca długodystansowy spełniający określone kryteria FIA. Musi mieć mniej niż 30 lat i nie spełniać kryteriów kategorii Platinum i Gold.Status ten przyznawany jest kierowcom, którzy osiągnęli dobry wynik w mistrzostwach podczas imprez regionalnych, ogólnopolskich lub podczas serii dla kierowców nieprofesjonalnych. Tempo uznane za wystarczająco wysokie dla brązowego kierowcy może zostać nagrodzone awansem do poziomu srebra.

Autohebdo – często zadawane pytania (FAQ)