

Nicolas Lapierre jest francuskim pilotem urodzonym 2 kwietnia 1984 roku w Thonon-les-Bains. Grał w WEC w Alpine do 2024 r. Przechodzi na emeryturę jako kierowca i zostaje dyrektorem sportowymAlpine Zespół Endurance z 2025 roku.
Nicolas Lapierre w Euroseries w sezonie 2004 (Zdjęcie: François Flamand / DPPI)
Nicolas Lapierre zadebiutował w wyścigach kartingowych i jednomiejscowych. Jego przygoda ze strukturą Signature rozpoczęła się w 2003 roku w Euroseries. W wieku 19 lat został najmłodszym zwycięzcą Pucharu Świata F3. W tym sezonie wygrał GP Makau. Następnie jeździł w serii GP2 od 2005 do 2007 roku, zanim wybrał Endurance.
Lapierre z Toyotą podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2017 (Zdjęcie: DPPI)
Rok 2007 był jego pierwszym występem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z Orecą. Po czterech startach i dwóch piątych miejscach (5 i 2009) Toyota zapewnia swoje usługi od sezonu 2011 na potrzeby WEC (Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata).
Przygoda Toyoty kończy się w sezonie 2014 po trzecim miejscu w Le Mans i trzecim miejscu w mistrzostwach świata w 2012 roku oraz sześciu zwycięstwach.
W 24 roku po raz pierwszy wygrał wyścig 2-godzinny Le Mans w kategorii LMP2015 z zespołem KCMG. W 2016 roku wrócił do Francji, do zespołu Signatech, gdzie obronił tytuł LMP2 w Le Mans i został ukoronowany na koniec sezonu. W 2017 roku Nicolas Lapierre ponownie spróbował swoich sił w Le Mans w LMP1 z Toyotą (wycofanie się z wyścigu).
Po powrocie do LMP2 w Signatech Lapierre odniósł dwa nowe zwycięstwa w Le Mans w 2018 i 2019 roku. W 2021 roku stanął na podium klasyfikacji generalnej w kategorii Hypercar z Alpine, zespół wspierany przez Signatech.
W 2022 roku Lapierre powraca z Alpine Zespół Elf Team zajął drugie miejsce w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych wraz z André Negrão i Matthieu Vaxivière. W kolejnym roku pełnił podwójną rolę: menedżera zespołu i kierowcy w COOL Racing. W tym czasie wziął udział m.in. w wyścigu 24-godzinnym Le Mans w kategorii LMP2.
Lapierre wraca do Hypercar w 2024 roku, z powrotem w Alpine. Ścigał się z Matthieu Vaxivière’em i Mickiem Schumacherem i ogłosił zakończenie kariery po rundzie Fuji, gdzie zajął trzecie miejsce. Francuz kontynuuje swoją podróż Alpine Wytrzymałość odkąd został jej dyrektorem sportowym.
Nicolas Lapierre stał się na przestrzeni lat jednym z wzorcowych kierowców w wyścigach wytrzymałościowych i WEC © DPPI
Lapierre to doświadczony i niezawodny kierowca wyścigowy. Le Mans to wyścig, który mu się podoba, z czterema zwycięstwami w kategorii LMP2 i dwoma miejscami na podium z Toyotą w LM P1, a następnie Alpine w Hypercar. Pod koniec 2024 roku przechodzi na emeryturę jako pilot i jest to zupełnie naturalneAlpine Endurance Team zaproponował mu stanowisko dyrektora sportowego. Nowa rola, która idealnie do niego pasuje.
Alpine powraca z Nicolasem Lapierre, André Negrão i Matthieu Vaxiviere
Nicolas Lapierre: „Być prawdziwym konkurentem Toyoty”
Nicolas Lapierre dokuczaAlpine Hypercar: „Wszyscy będziecie mile zaskoczeni! »
Nicolas Lapierre naAlpine A424: „Ten samochód urodził się dobrze”
Nicolas Lapierre ogłasza odejście na emeryturę ze skutkiem natychmiastowym
Kolektor Alpine w Le Mans – Nicolas Lapierre: „ Alpine wyjąłem głowę z wody”
Nicolas Lapierre mianowany dyrektorem sportowymAlpine Zespół wytrzymałościowy
Nicolas Lapierre (dyrektor sportowy) Alpine) : „Ta rola bardzo mi odpowiada”
Rok | Stabilny | Szkolenia | Pozycje na biegunach | Victoires | Podium | Ranking |
---|---|---|---|---|---|---|
2012 | Wyścigi Toyoty (LM P1) | 6 | 0 | 3 | 4 | 3e |
2013 | Wyścigi Toyoty (LM P1) | 6 | 2 | 1 | 2 | 4e |
2014 | Wyścigi Toyoty (LM P1) | 4 | 0 | 2 | 4 | 6e |
2015 | KCMG (LM P2) | 3 | 0 | 1 | 3 | 5e |
2016 | Signatech-Alpine (LM P2) | 9 | 1 | 4 | 7 | 1er |
2017 | Signatech Alpine Matmut (LM P2) | 7 | 2 | 1 | 5 | 6e |
2017 | Toyota Gazoo Racing (LM P1) | 2 | 0 | 0 | 0 | 12e |
2018-19 | Signatech Alpine Matmut (LM P2) | 8 | 1 | 2 | 8 | 1er |
2019-20 | Fajne wyścigi (LM P2) | 7 | 2 | 1 | 2 | 9e |
2021 | Alpine Elf Matmut (2021) | 6 | 1 | 0 | 6 | 3e |
2022 | Alpine Zespół Elfów (2022) | trwa | trwa | trwa | trwa | trwa |