Timo Bernharda
1. Kim on jest?
Timo Bernhard jest Niemcem, urodził się 24 lutego 1981 roku w Homburgu. Trzykrotnie wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans (dwa razy w LM P1 i raz w GT).
2. Kurs juniorski
Po zdobyciu tytułu mistrza kraju w kartingu, Bernhard dołączył do wyścigów samochodów jednomiejscowych w Formule Ford Germany w 1998 roku. Po raz drugi w tej kategorii zajął 3. stopień podium w mistrzostwach. Przykuł uwagę Porsche, który zdecydował się zintegrować go z Porsche Supercup Germany. Pracując w UPS Porsche Junior Team, Bernhard stopniowo stał się zawodowym kierowcą. W 2000 roku po raz pierwszy w dyscyplinie zajął 3. miejsce. Rok później zdobył tytuł.
3. Kurs wytrzymałościowy
Timo Bernhard rozpoczął karierę w wyścigach długodystansowych w 2002 roku, startując w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring i Le Mans. Wygrał oba wydarzenia, z zespołem Alzen Motorsport w Green Hell i GT w Sarthe z Porsche. Kontynuował swoje żniwa 24-godzinnych zwycięstw w następnym roku w Daytona. Bernhard startuje w American Le Mans Series od 2004 roku. Najpierw w GT, gdzie jako debiutant zdobył tytuł. Niemiec przeszedł do LM P2 w 2006 roku. W ciągu 3 lat dwukrotnie zdobył tytuł mistrza tej kategorii. Rok 2009 był dla pilota punktem zwrotnym. Audi wybrało go do prowadzenia R15 TDI w Le Mans, obok Romaina Dumasa i Alexandre'a Prémata. Zespół, z którym będzie brał udział w imprezie do 2011 roku. Dwa lata później Bernhard wraca do Porsche, aby rywalizować w WEC. Swoją przygodę rozpoczyna w towarzystwie Pileta i Bergmeistera. W następnym roku utworzył załogę, z którą miał zatriumfować. W latach 2014–2017 trio z Hartleyem i Webberem osiągnęło świetne wyniki. Razem zdobywają mistrzostwo. Bernhard dodaje drugi tytuł do swojej listy osiągnięć w 2017 roku, obok Hartleya i Earla Bambera. Z dodatkowym bonusem w postaci kolejnego zwycięstwa w Le Mans. Opuszcza WEC z tym tytułem w kieszeni. Bernhard rozpoczyna ostatnie wyzwanie w Le Mans w 2018 roku. Za kierownicą Porsche 911 RSR Niemiec wraz z Dumasem i Müllerem wkracza do GTE Pro. Wyścig, którego nie będą w stanie ukończyć.
4. Opinia AUTOhebdo
Timo Bernhard spełnia wszystkie wymagania idealnego kierowcy fabrycznego: utalentowanego, lojalnego wobec pracodawcy i pasjonującego się historią sportów motorowych. Niemiec, którego bohaterem w dzieciństwie była kometa Stefan Bellof, utrzymuje szacunek z rodziną późnej nadziei lat 1980. Po biciu rekordu Nordschleife Porsche 919 Hybrid Evo o 52 sekundy, wcześniej zatrzymanego przez… Stefana Bellofa, on otrzymał wiadomość od ojca: „ Brawo Timo, ogromnie cię szanuję. » Anegdota, która wiele mówi o nienagannej reputacji Timo Bernharda w branży.
Wyniki Timo Bernharda w WEC

powiązane badania
Kierowcy swojego pokolenia







