

Lilou Wadoux to francuska kierowca wyścigów długodystansowych i Grand Touring, urodzona 10 kwietnia 2001 w Amiens (Somme). Oficjalna kierowca Ferrari Competizione GT, obecnie rywalizuje z zespołem Richard Mille AF Corse w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
Lilou Wadoux, oficjalny kierowca Ferrari Competizione GT w klasie Endurance / © DPPI
Lilou Wadoux rozpoczęła swoją przygodę z kartingiem późno: w młodości była tenisistką, a mieszkanka Amiens musiała zdecydować się na przerwę po kontuzji pleców. Jej ojciec Cédric, entuzjasta rajdów, zainspirował swoją córkę do rozpoczęcia nauki kartingu w wieku 14 lat na torze Arvillers nad Sommą.
Dzięki wsparciu dwóch innych pilotów, Juliena i Floriana Briché, przyjaciół rodziny Wadoux, młoda Picarde szybko się rozwinęła. Najpierw w krajowych zawodach, w Peugeot 208 Cup, w Clio Cup, na francuskich torach, takich jak Paul Ricard czy Nevers-Magny-Cours, jego ulubione. Następnie na poziomie europejskim, z Mistrzostwami Europy TCR iAlpine Puchar Europy z Autosport GP.
Lilou Wadoux, zwyciężczyni Alpine Puchar Europy Elfów / © DPPI
Jest dokładnie w Alpine Puchar Europy, który ujawnia Lilou Wadoux. W swoim pierwszym sezonie w Autosport GP zajmowała siódme miejsce w mistrzostwach, a w 2021 roku zajęła trzecie miejsce z jednym zwycięstwem i 8 miejscami na podium w 12 wyścigach. Jej występy przykuły uwagę sponsorów, a w szczególności Richarda Mille'a, który zwerbował ją do swojej drużyny LMP2 w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) na sezon 2022.
Lilou Wadoux stawia pierwsze kroki w WEC w 2022 r. w składzie wysokiego szczebla, obok Charlesa Milesiego, zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2021 r. w kategorii LMP2, i Sébastiena Ogiera, ośmiokrotnego rajdowego mistrza świata (WRC). w zespole Richard Mille Racing. Zespół zarządzany wówczas przez Signatech i jego dyrektora Philippe’a Sinaulta, który również zarządzaAlpine Zespół wytrzymałościowy.
Sébastien Ogier, Lilou Wadoux i Charles Milesi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans / © DPPI
W swoim pierwszym sezonie w WEC Lilou Wadoux imponuje solidnymi wynikami wyścigowymi jak na debiutantkę w wyścigach długodystansowych, ale także w prototypach.
Jeśli rok nie został uwieńczony sukcesem, mając zaledwie 30 punktów i 12. miejsce w mistrzostwach LMP2, Francuzka po raz pierwszy w swojej karierze mogła odkryć świat Endurance, ale także 24-godzinny wyścig Le Mans. Po swoim pierwszym występie w Sarthe Lilou Wadoux zajęła 6. miejsce.
Pod koniec 2022 roku dzięki swoim występom w sezonie została zaproszona przez WEC do wzięcia udziału w Rookie Tests za kierownicą Toyoty Hypercar. Tym samym zostaje pierwszą kobietą od czasu Vaniny Ickx w 2011 roku, która prowadzi samochód w najwyższej kategorii w wyścigach długodystansowych.
W 2023 roku Lilou Wadoux została zwerbowana przez Ferrari i została pierwszą kobietą oficjalną kierowcą Competizione GT Prancing Horse. Kontynuuje swoje zaangażowanie w WEC, tym razem w LMGTE Am i nadal należy do ekipy Richarda Mille'a i AF Corse. Pochodzący z Amiens jeździ Ferrari 488 GT3 nr 83 wraz z Luisem Pérezem Compancem i Alessio Roverą.
Luis Pérez Companc, Lilou Wadoux i Alessio Rovera na podium 6 Hours of Spa w WEC / © DPPI
Podczas 6-godzinnego wyścigu w Portimão Lilou Wadoux stanęła po raz pierwszy na podium w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w kategorii LMGTE Am. Dwa tygodnie później, podczas 6-godzinnego wyścigu w Spa, Pikardia została pierwszą kobietą, która wygrała wyścig w WEC. koniec mistrzowskiego weekendu.
Aby powrócić do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Francuzka padła ofiarą poważnego zdarzenia terenowego na wjeździe do zakrętów Porsche, uwięziona przez deszcz. Lilou Wadoux i jej zespół wyszły cało z wypadku i zostały zmuszone do wycofania się z Le Mans. Powróci z szóstym miejscem zdobytym podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzie.
Równolegle z Mistrzostwami Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Lilou Wadoux odkrywa także inne zawody, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie wraz z AF Corse bierze udział w mistrzostwach IMSA w kilku wyścigach LMP2. Bierze także udział w spotkaniach w GT World Challenge Europe i America w celu zdobycia doświadczenia.
Lilou Wadoux, wraz z Doriane Pin, uosabia nowe pokolenie francuskich pilotek urodzonych w XXI wieku. Młodość, mentalność i pasja Pikardii to główne atuty, które pozwalają nam widzieć wszystko, co najlepsze w jej karierze. Jako bardzo czysta kierowca na torze, która bardzo szybko się uczy, Francuzka może sobie wyobrazić, że w nadchodzących latach otworzy drzwi Hypercarowi. Jego powiązania z Ferrari niewątpliwie będą odskocznią dla jego przyszłości w sportach motorowych. A dlaczego nie zostać pierwszą kobietą, która wygra wyścig w najwyższej kategorii Endurance?
Lilou Wadoux ucieleśnia nową kobiecą falę w sportach motorowych / © DPPI