Nicolas Lapierre: „To zwycięstwo to prawdziwa ulga dla zespołu”

Zwycięzca w Sebring po raz trzeci, ale po raz pierwszy w WEC, o tym sukcesie w boksie mówił Nicolas Lapierre Alpine.

opublikowany 19/03/2022 à 05:26

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Nicolas Lapierre: „To zwycięstwo to prawdziwa ulga dla zespołu”

Matthieu Vaxiviere, Nicolas Lapierre, André Negrão i Philippe Sinault na podium w Sebring (Zdjęcie: DPPI)

Nicolas, to zwycięstwo wreszcie nadeszło! Jakie uczucie dominuje tego wieczoru?

De la satisfaction, c’est certain. L’an dernier, nous avions l’impression de ne jamais nous battre à armes égales avec Toyota. Cela restait malgré tout la première année de l’équipe en catégorie reine et nous nous devions de confirmer cette saison. Nous avons vraiment monter notre niveau. Nous avions commencé avec un Prologue quasiment parfait, la voiture s’est vraiment bien comportée ici. Cela reste un circuit particulier et ce ne sera peut-être pas facile de répéter le même niveau de performance à Spa. Gagner cette première victoire est un vrai soulagement pour l’équipe et j’espère qu’elle en appellera d’autres. 

Wygląda na to, że zdominowałeś ten wyścig od początku do końca, prawda?

Musimy zachować ostrożność, bo gdyby nie czerwona flaga, musielibyśmy zatrzymać się o jeden przystanek więcej niż Toyota. Kosztowałoby nas to ponad minutę i byłoby bardziej zacięte, niż mogłoby się wydawać. Nasz plan ataku polegał na stworzeniu jak największej luki, aby móc w końcówce wykonać obronę. Mieliśmy wystarczającą przewagę, aby to zrobić, ale byłoby znacznie bliżej. W przypadku pełnego kursu żółtego moglibyśmy łatwo stracić wszystko, co zbudowaliśmy. Dlatego do końca był stres. Jeśli chodzi o wydajność, byliśmy wyraźnie najszybsi.

Jak przeżyłeś ostatnią godzinę niepewnego wyścigu, mając możliwość zobaczenia wznowienia wyścigu z Toyotą tuż za tobą?

To było koszmarne. Pierwsza czerwona flaga była dla nas korzystna, ponieważ Toyota zmuszona była do awaryjnego zatrzymania się pod samochodem bezpieczeństwa, a następnie do drugiego zatrzymania. W tamtym momencie powiedzieliśmy sobie, że wygraliśmy. Druga czerwona flaga zgrupowałaby wszystkich i nadal obawiamy się, że wyścig zostanie wznowiony w tej konfiguracji. Mimo że system hybrydowy włączył się dopiero przy prędkości 190 km/h, nadal utrzymywali przewagę na prostych. Dlatego z radością go tam zostawiliśmy.

CZYTAJ TAKŻE > Alpine wygrywa siedmiogodzinny wyścig w Sebring

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

M

Mauro Caldiego

19 o 03:2022

Jak możemy wziąć Alpine poważnie w Wec? Minęło prawie 10 lat, odkąd umieścili swoją nazwę na samochodzie (Oreca, Oreca-Rebellion), nic nie produkując... Hipersamochód stworzony dla producentów, których nawet tam nie ma i korzystają z dostosowanych do nich przepisów, aby kontynuować ściganie się z LMP1...

Aby napisać komentarz