Wewnątrz mózgów Victora Martinsa i Isacka Hadjara

FFSA wyposażyła się w hełm do elektroencefalogramu, który mierzy aktywność mózgu pilotów, aby w ten sposób lepiej pomagać im w postępach. Pojechaliśmy do Le Mans, aby przetestować to nowe narzędzie w towarzystwie dwóch członków francuskiego zespołu.

opublikowany 02/09/2021 à 09:46

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Wewnątrz mózgów Victora Martinsa i Isacka Hadjara

Wszystko zaczęło się od żartu, dyskusji na temat Isacka Hadjara z DTN (Krajowym dyrektorem technicznym) Christophe’em Lollierem, jesienią ubiegłego roku, niedaleko Zandvoort. „Chciałbym wejść do głowy Isacka i zobaczyć, co się tam dzieje” – powiedzieliśmy tego dnia. Po co ? Ponieważ po wyścigu F4, który według niego przegapił, młody człowiek złościł się i szydził na siebie, niemal obrażając siebie. W środę 2 czerwca 2021 roku spełni się nasze życzenie wyrażone żartobliwym tonem. Akademia FFSA pod przewodnictwem Christophe’a Lolliera i prezydenta Nicolasa Deschaux zainwestowała w zestaw słuchawkowy do elektroencefalogramu. Cel ? Pomóż kierowcom rozwijać się, umożliwiając im zwiększenie umiejętności mózgu, szczególnie tych niezbędnych w sportach motorowych, takich jak czas reakcji, koncentracja lub umiejętność wybijania z głowy negatywnych myśli. „Od lat jesteśmy przekonani, że wszystko, co wiąże się z przetwarzaniem informacji i sieciami uwagi, ma fundamentalne znaczenie w sportach motorowych” – analizuje DTN, specjalista od wysokich wyników. W przeszłości próbowaliśmy wdrożyć testy psychotechniczne, ale ocena była zbyt subiektywna. W grę wchodziło tak wiele parametrów zewnętrznych, że trudno było określić, w których obszarach sportowiec się rozwijał. »

Hełm, o którym mowa, stworzony przez Antony'ego Branco Lopesa i jego współpracownika.

Auparavant, pour juger de la concentration d’un pilote, il n’y avait guère d’autre moyen que de scruter les données chronométriques des tours effectués et les inconstances d’un tour à l’autre, ou les fautes techniques inhabituelles. Pour autant, il n’y avait a

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz