Koniec „Fanboost”, nadejście „Attack Charge”… Formuła E przedstawia nowe funkcje na rok 2023

W 2023 roku w Formule E pojawi się kilka nowych funkcji, co zostało zatwierdzone w piątek przez Światową Radę Sportów Motorowych. Doładowanie wentylatora zniknie, a w niektórych wyścigach E-Prix zostanie wprowadzona „Szarża ataku” z obowiązkowym postojem w pit stopie podczas wyścigu.

opublikowany 18/11/2022 à 14:23

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Koniec „Fanboost”, nadejście „Attack Charge”… Formuła E przedstawia nowe funkcje na rok 2023

Oprócz pojawienia się Gen3, Formuła E wprowadzi kilka nowych funkcji © Bastien Roux / DPPI

La Formuła E kontynuuje swoją ewolucję. Mistrzostwa elektryczne starają się wprowadzać innowacje i wprowadzą nowe funkcje w związku z wprowadzeniem Gen3 w przyszłym sezonie. Kilka zmian zostało oficjalnie ratyfikowanych w piątek przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.

Wprowadzony w zeszłym roku format kwalifikacji z systemem bezpośrednich pojedynków eliminacyjnych zostanie utrzymany w 2023 roku. W wyścigu dystans do pokonania będzie teraz liczony na podstawie liczby okrążeń, a nie pozostałego czasu, jak miało to miejsce w zeszłym sezonie . Cel: ułatwić śledzenie wyścigów, jednocześnie umożliwiając zespołom lepszą kontrolę nad własną strategią. Z drugiej strony liczba pozostałych okrążeń zostanie zwiększona w przypadku neutralizacji wyścigu w trybie samochodu bezpieczeństwa lub żółtego toru, jak poprzednio.

Wprowadzono porzucone Doładowanie Fanów, „Szarżę Ataku”.

Fanboost, obecny od początku mistrzostw Formuły E w 2014 roku, zostanie usunięty. Wprowadzenie technologii szybkiego ładowania umożliwi pojawienie się „Attack Charge” podczas niektórych wyścigów E w 2023 r. Ta nowa funkcja będzie miała formę obowiązkowego 30-sekundowego pit stopu podczas wyścigu, co będzie możliwe dzięki szybkiej ładowarce o mocy 600 kW . Spowoduje to odblokowanie dwóch okresów „trybu ataku”, podczas których moc elektrycznych jednomiejscowych pojazdów wzrośnie z 300 do 350 kW. W przypadku innych E-Prix obecny system „Trybu ataku”, uruchamiany przez przejście pomiędzy dwiema oznaczonymi bramkami na torze, pozostanie niezmieniony. Zostanie ona aktywowana ręcznie przez kierowców, którzy będą mogli wybrać strategię aktywacji w celu optymalizacji możliwości wyprzedzania.

Wreszcie, jak Formuła 1 W tym sezonie każdy zespół Formuły E będzie musiał ukończyć co najmniej dwie sesje bezpłatnych treningów 1 w kampanii 2023 z kierowcami, którzy nigdy nie brali udziału w mistrzostwach pojazdów elektrycznych.

„Po udanym ósmym sezonie dokonaliśmy niewielkich zmian w formacie wyścigów, aby udostępnić Mistrzostwa Świata Formuły E coraz szerszemu gronu odbiorców, jednocześnie zachęcając zespoły do ​​testowania nowych talentów, cieszył się Pablo Martino, szef działań sportowych Formuły E w FIA. Wraz z przybyciem jednomiejscowy Długo oczekiwana Gen3, siatka 22 samochodów, w której występują kultowe nazwiska motoryzacji i jedni z najlepszych kierowców w tym sporcie, nie mam wątpliwości, że nowa era Formuły E będzie genialna. »

CZYTAJ TAKŻE > Nowe zespoły, transfery… jak będzie wyglądać formuła Formuły E w 2023 roku?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)