Formuła E przedstawia zaskakującą wersję Gen3

Wspólnie FIA ​​i Formuła E podniosły zasłonę w sprawie długo oczekiwanego Gen3, który będzie dostępny od sezonu 2022–2023.

opublikowany 28/04/2022 à 20:40

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Formuła E przedstawia zaskakującą wersję Gen3

Ujawniono nową Gen 3 Formuły E © Formula E

To właśnie w Yacht Club de Monaco, na marginesie zawodów E-Prix, które odbędą się w ten weekend w Księstwie, odbędzie się Formuła E a FIA ujawniła pierwsze obrazy Gen3, te nowe jednomiejscowe samochody, które wyjadą na tor od sezonu 2022-2023. To, co najpierw rzuca się w oczy, to oczywiście całkowicie futurystyczny wygląd tych nowych, w 100% elektrycznych, jednomiejscowych samochodów, z nieistniejącymi krzywiznami oraz dość liniowym i geometrycznym designem. 

Formuła E Gen 3 © Formuła E

Mała rewolucja dotyczy głównie aspektu jednostki mocy/energii. Dyscyplina ta rzeczywiście ogłasza najszybszą znaną dotąd Formułę E, z prędkością maksymalną szacowaną na 322 km/h. Stanie się to możliwe dzięki układowi napędowemu o mocy 350 kW, który będzie wspomagany umieszczonym również z przodu silnikiem o mocy 250 kW, co wpłynie na podwojenie, a tym bardziej jego zdolności regeneracyjnej przy zaawansowanym procentowo efektywności energetycznej wynoszącej 95%. w porównaniu z około 40% w przypadku tradycyjnego silnika spalinowego.

Formuła E Gen 3 © Formuła E

Wszystko to będzie miało również wpływ na podwojenie w porównaniu z Gen2 części wyścigu, którą można przejechać dzięki energii odzyskanej na torze, szacunkowo na około 40%. Seria szczyci się także tym, że jest pierwsza jednomiejscowy które nie będą miały hamulców hydraulicznych z tyłu, z „dodatek z przodu układu napędowego i jego zdolność regeneracyjna”. W Gen3 włożono także wiele pracy w zakresie ekologiczności i zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do konstrukcji samochodu, ale także kluczowych elementów, takich jak akumulatory. 

Formuła E Gen 3 © Formuła E

Przypominamy, że w dziewiątym sezonie w historii Formuły E w latach 2022–2023 rywalizować będzie siedmiu producentów: DS Automobiles, Jaguar, Mahindra Racing, Maserati, NIO 333, Nissan i Porsche Inc. 

CZYTAJ TAKŻE > Maserati i Venturi Racing łączą siły od 2023 roku w Formule E

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz