Gen3, w 100% nowy jednomiejscowy samochód

W sezonie 2023, w dziewiątej kampanii mistrzostw pojazdów elektrycznych, Formuła E zastosuje Gen9, zupełnie nowy jednomiejscowy samochód o znacznie ulepszonych osiągach.

opublikowany 26/10/2022 à 16:04

Romaina Bernarda

0 Zobacz komentarze)

Gen3, w 100% nowy jednomiejscowy samochód

Gen3 będzie reprezentować dużą ewolucję w porównaniu do starych jednomiejscowych samochodów © Xavi Bonilla / DPPI

To coś więcej niż ewolucja, to rewolucja. Tam Formuła E zrezygnuje z Gen2 na rzecz jednomiejscowych Gen3 od sezonu 2023. Nowe ramy znacząco poprawiające osiągi dzięki nowym rozwiązaniom technicznym.

Gen3 zainauguruje nowy elektryczny silnik-generator na przedniej osi, który będzie działać jedynie w celu spowolnienia samochodu, a nie w celu jego późniejszego ponownego uruchomienia. Zatem regeneracja osiągnie wartość szczytową przy 600 kW (250 kW z przodu, 350 kW z tyłu), podczas gdy w Gen250 wynosiła 2 kW.

Podczas przyspieszania tylko tylna jednostka, o 100 kW mocniejsza i osiągająca 350 kW (około 470 KM), będzie mogła ponownie włączyć bieg. Wreszcie Formuła E ponownie wprowadzi do zawodów ideę „tankowania”, aby promować technologię ultraszybkiego ładowania. Przepisy sportowe będą wymagały od każdego kierowcy zatrzymania się na kilka chwil przy „pompie” dostarczającej do 600 kWh, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w najlepszych dzisiejszych terminalach publicznych.

Wreszcie, parametry kompaktowości mówią same za siebie: -18,4 cm długości, -4 cm wysokości, -10 cm szerokości, rozstaw osi krótszy o 13 cm i masa (z kierowcą) zmniejszona o 60 kg. Wydajność można jedynie znacząco poprawić... Gen3, przetestowana już przez zespoły zarejestrowane w mistrzostwach w 2023 roku, oficjalnie po raz pierwszy wyruszy na tor w Walencji, w celu przeprowadzenia przedsezonowych testów.

CZYTAJ TAKŻE > Stoffel Vandoorne: „Nie ma frustracji, że nie jestem już w F1”

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024