Maserati wykazało się dyskrecją w zakresie zaangażowania w sporty motorowe od zakończenia produkcji MC12 GT1 w 2010 r. i GranTurismo GT4 w 2017 r. Marka Trident zdecydowała się przejść na pojazdy elektryczne, przyłączając się do Formuła E z 2023.
Tym samym producent stanie się pierwszą włoską firmą, która weźmie udział w mistrzostwach jednomiejscowych pojazdów elektrycznych.
Maserati, który w swojej karierze zdobył dwa tytuły mistrza świata kierowców Formuła 1 z Juanem Manuelem Fangio w 1954 i 1957, nie będzie jednak pierwszym producentem z grupy Stellantis, który będzie rywalizował w FE, bo DS gra tam już od 2016 roku (dwa tytuły Teams w 2019 i 2020).
„Jesteśmy bardzo dumni, że jako gracze w świecie wyścigów wróciliśmy na swoje miejsce– powiedział Davide Grosso, dyrektor generalny Maserati. Napędza nas pasja i innowacyjność z natury. Mamy długą historię światowej klasy doskonałości konkurencyjnej. »
Jean-Marc Finot, szef Stellantis Motorsport, dodał: „To wielka przyjemność dla Stellantis Motorsport odegrać rolę w powrocie Maserati do wyścigów. Poza tym fragmentem historii Maserati Formula E będzie naszym laboratorium technologicznym, które przyspieszy rozwój wysokowydajnych zelektryfikowanych układów napędowych i inteligentnego oprogramowania dla naszych drogowych samochodów sportowych. Formuła E to idealne mistrzostwa do tego celu i jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy pierwszą włoską marką, która bierze w nich udział. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)