Maserati ujawnia duet kierowców na przybycie do Formuły E

Maserati ujawniło tożsamość swoich dwóch kierowców pierwszego sezonu w Formule E. Eduardo Mortara i Maximilian Günther będą przedstawicielami marki na Trident w 2023 roku.

opublikowany 03/11/2022 à 14:35

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Maserati ujawnia duet kierowców na przybycie do Formuły E

Eduardo Mortara i Maximilian Günther będą dwoma kierowcami Maserati w 2023 r. © Maserati MSG Racing

Powrót Maserati w jednomiejscowy zaczyna się dzisiaj. Marka Trident odkryje mistrzostwo Formuła E w 2023 r., ponad 50 lat po opuszczeniu Formuła 1. Włoski zespół, który wkracza do zawodów elektrycznych w tym samym czasie, co pojawienie się Gen3, ujawnił swój pierwszy duet kierowców. Eduardo Mortara i Maximilian Günther będą reprezentować drużynę Emilii-Romanii w przyszłym sezonie.

Eduardo Mortara, wicemistrz świata w 2020 roku i trzeci w ostatniej kampanii Formuły E, po spędzeniu 3 lat w zespole Monako, pozostaje w tym samym zespole pomimo przybycia Maserati kosztem Venturiego. Szwajcar odkryje także Gen5 o włoskiej strukturze, ten, który jeździł dwoma poprzednimi generacjami. Maximilian Günther przybywa z Nissan e.dams po skomplikowanym sezonie 3 i zdobyciu zaledwie 2022 punktów. Były kierowca BMW będzie wspierał Mortarę w dążeniu do tytułów mistrza świata, co jest celem zadeklarowanym i przyjętym przez Maserati.

Mortara dla stabilności, Günther dla młodości

„Odkąd dołączyłem do zespołu w sezonie 4, stał się on moim domem i jestem bardzo podekscytowany możliwością kontynuowania mojej przygody z jedną z ciężko pracujących i utalentowanych osób w sezonie 9 i później” powiedział Eduardo Mortara, który w 2023 roku rozpocznie swój szósty sezon w zespole Venturi/Maserati. Ostatnie pięć sezonów było jednymi z najlepszych w mojej karierze… i nie mogę się doczekać, aby kontynuować nasz wspólny sukces w Gen3. Dla Szwajcarsko-Włoskiego reprezentowanie marki Maserati w jej powrocie do międzynarodowych sportów motorowych będzie wielkim zaszczytem. »

Dla Maximiliana Günthera, najmłodszego zwycięzcy E-Prix w Formule E, Maserati stanowi idealną bazę po trudnym sezonie w Nissanie. „Jestem bardzo dumny, że mogę dołączyć do rodziny Maserati wraz z Edo [Mortara] w sezonie 9. – cieszył się niemiecki pilot. Jestem pełen podziwu dla zespołu i ich występów w ciągu ostatnich kilku sezonów – ciężko było ich pokonać i w pełni zasłużyli na swój obecny status wicemistrzów świata. Bycie częścią powrotu marki Maserati do rywalizacji we współpracy z MSG Racing to dla mnie wielki zaszczyt i nie mogę się doczekać, aż wspólnie zbudujemy coś bardzo mocnego. » 

Maserati chce „walka na froncie”

Wicemistrz świata w 2022 roku, były zespół Venturi, który stał się Maserati, zamierza odgrywać wiodące role od 2023 roku i pojawienia się Gen3. „Sezon 9 wyznacza nową, ekscytującą erę dla Formuły E i jestem zachwycony możliwością przedłużenia naszej istniejącej relacji z Edo [Mortara] i powitania Maxa [Günthera] w zespole, powiedział nowy szef zespołu James Rossiter, który dołączył do Maserati poza sezonem z DS Techeetah. Edo jest kamieniem węgielnym naszej działalności od 2017 roku, a wkraczając w swój szósty sezon jest niewątpliwie jednym z najlepszych kierowców w swojej dziedzinie. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zobaczenia go w połączeniu z Maxem, który jest wyjątkowym młodym talentem o ogromnym potencjale. Dzięki temu duetowi mamy bardzo mocny skład kierowców na Gen6 i zamierzamy walczyć w czołówce. »

CZYTAJ TAKŻE > Nowe zespoły, transfery… jak będzie wyglądać formuła Formuły E w 2023 roku?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)