Porsche prezentuje nowy model 99X Electric Gen3

Porsche zaprezentowało swój nowy samochód na kolejny sezon mistrzostw świata Formuły E – 99X Electric Gen3.

opublikowany 08/11/2022 à 10:11

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Porsche prezentuje nowy model 99X Electric Gen3

Porsche zaprezentowało swój nowy 99X Electric Gen3 (Zdjęcie: Porsche)

Z Porsche 99X elektryczny Gen3, niemieckiego producenta wkracza w nową erę Formuła E. To jednomiejscowy zadebiutuje 14 stycznia 2023 r. podczas wyścigu México e-Prix. W ten sposób firma ze Stuttgartu zaprezentowała publiczności samochód, który będzie bronił swoich barw w mistrzostwach świata Formuły E ABB FIA w Porsche Doświadczenie de franciacorta, we Włoszech.

Porsche z da Costą i Wehrleinem

„Nasz nowy samochód to duży krok naprzód, wyjaśnione António Félix da Costa przybył poza sezonem, aby reprezentować drużynę TAG Heuer Porsche w 2023 roku. Jest lżejszy i mocniejszy niż jego poprzednik. Jako nowicjusz w zespole ostatnie kilka tygodni wykorzystałem na poznanie inżynierów i mechaników, aby znaleźć swoje miejsce. Wszyscy ułatwiali mi zadanie i od początku czułem się komfortowo. Dobrze dogaduję się także z moim nowym kolegą z drużyny, Pascalem (Wehrlein. Uwaga redaktora), z którym mierzyłem się w różnych seriach. Mamy wspólny cel: wynieść na sam szczyt Porsche – markę synonimu zwycięstwa. Chcemy wygrać tak szybko, jak to możliwe, z tym 99X elektryczny Gen3. »

„Przeżywamy teraz ekscytujące czasy jako zespół, dodaje Pascal Wehrlein. Już po pierwszych testach z nowym samochodem mam dobre przeczucia. Mieliśmy mnóstwo dobrych pomysłów i poczyniliśmy ogromne postępy. Na samym początku chodziło tylko o uruchomienie samochodu, ale bardzo szybko zaczęło się skupiać na osiągach i wydajności. Mamy trochę czasu do rozpoczęcia sezonu, ale dla mnie jest to ekscytujące doświadczenie. »

Tego Porsche 99X elektryczny Gen3 przenosi maksymalną moc silnika 350 kW (476 KM) na osi tylnej, czyli o 100 kW więcej niż poprzednia generacja. La Gen3 zainauguruje nowy elektryczny silnik-generator na przedniej osi. Regeneracja osiągnie zatem wartość szczytową przy 600 kW (250 z przodu, 350 z tyłu). Jeśli chodzi o silnik elektryczny, osiąga on efektywność energetyczną około 95%, wobec ok 40% dla silnika spalinowego. przez 40% zużywanej energii jest odzyskiwana poprzez hamowanie. Od momentu przybycia do mistrzostw w sezonie 2019/2020 niemiecki producent nigdy nie zdobył tytułu w mistrzostwach.

CZYTAJ TAKŻE > Gen3, w 100% nowy jednomiejscowy samochód

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)