Grand Prix Pau: spojrzenie wstecz na lata w „9” (2/2)

78. Grand Prix Pau (Pyrénées-Atlantiques) odbędzie się w dniach 17–19 maja 2019 r. Przy okazji przypomnijmy sobie „9” edycji: druga część, od 1989 do 2009 r., Jeana Alesiego na Mistrzostwach Świata samochodów turystycznych (WTCC).

opublikowany 17/05/2019 à 14:44

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Grand Prix Pau: spojrzenie wstecz na lata w „9” (2/2)

1989

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory F2 ustąpiły miejsca dużym i potężnym Formuła 3000 z 8-litrowym silnikiem V3.0 w mieście Pau od 1985 roku. W zawodach biorą udział młodzi strzelcy, dla których francuska runda Międzynarodowych Mistrzostw jest wspaniałą szansą: Grand Prix Pau jest świetny sposób na pokazanie swoich umiejętności w obliczu Graala, który stanowi kierownicę F1

Jednak wyrzucenie około dwudziestu zawodników w środku wąskiego toru nie jest zadaniem łatwym, do tego stopnia, że ​​przed pierwszym hamowaniem na Stacji dochodzi do poważnego kolizji. Około dziesięciu zawodników poddaje się bez przechodzenia przez zakręt! 

 

 

Erica Bernarda i Jeana Alesi udaje się wyrwać z opresji. Awinionista wykorzystał przewagę nad rodakiem i odniósł kluczowe w swojej karierze zwycięstwo. Kilka tygodni później Ken Tyrrell zatrudnił go na Grand Prix Francji F1 w Paul-Ricard, uzyskując doskonały wynik (4. miejsce).

 

1999

To wydanie pokrywa się z zastąpienie F3000 przez Formułę 3 jako headliner. Zespół Signature szybko poradzi sobie z rundą Pucharu Europy w Pau, z przyszłym potrójnym zwycięzcą Pucharu Europy 24 godziny Le Mans, Benoît Tréluyer.

 

 

Alençonnais skandalicznie dominuje w spotkaniu, a pole position uzupełnione jest zwycięstwem, zarówno w wyścigu kwalifikacyjnym, jak i podczas niedzielnego Grand Prix. Francja jest podwójnie reprezentowana na podium, a drugie miejsce zajmuje Sébastien Dumez (ASM, przyszłe ART Grand Prix). Jeśli chodzi o najlepsze okrążenie, to jest ono podpisane przez pewnego Sébastien Bourdais.

>>>Retro lat w „9”, część pierwsza<<

2009

Pomimo historycznego przywiązania do samochodów jednomiejscowych, gmina Pau stawia na wznowienie imprezy w jednym z rzadkich mistrzostw świata FIA: Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), które odbywają tam jedną z najważniejszych wycieczek. w sezonie. W ciągu trzech lat, od 2007 do 2009, spotkanie w Pau stało się jednym z ulubionych spotkań Priaulxa, Tarquiniego, Mullera i innych, którzy są gwiazdami imprezy, pod nieobecność Formuły 3 (z wyjątkiem 2008 roku). 

Odkryte koła czy nie, spektakl jest identyczny. Po beczka i zwycięstwo Augusto Farfusa w ciągu 24 godzin w 2007 rokuto kolejny nowy obraz, dzięki któremu Pau ponownie znajdzie się w czołówce sceny motoryzacyjnej podczas drugiego wyścigu. 

 

 

Na przestrzeni trzech terminali doszło do kilku starć zdewastować peleton. Koledzy z drużyny Andy Priaulx i Jörg Müller (BMW) zderzają się na stacji. Następnie Félix Porteiro (BMW) wysyła swojego rodaka Sergio Hernandeza (BMW) w przejażdżkę pod mostem Oscara. Wreszcie prywatny pilot Tom Boardman (Seat) uderza w tory w Beaumont Park.

Aby uspokoić sytuację, na tor wezwany zostaje samochód bezpieczeństwa. Ku zaskoczeniu lidera Franza Engstlera (BMW, który uznał to za wyjątkową okazję do pokonania samochodów fabrycznych), samochód bezpieczeństwa zostaje umieszczony na środku toru za zakrętem w ciemno. Szok jest nieunikniony: 

 


Wypadek samochodu bezpieczeństwa z Franzem Engstlerem (BMW). © FREDERIC LE FLOC H / DPPI

Zdjęcie natychmiast stało się wirusowe w Internecie; Pau chciał skorzystać z pierwszorzędnej obecności w mediach i udało mu się! Piloci biorący udział w tym absurdalnym wypadku wyszli bez szwanku. 

Po długiej przerwie wyścig zostaje wznowiony... do chwili, gdy miejscowy Éric Cayrolle (Seat) i Nicola Larini (Chevrolet) zderzają się na ostatnich kilometrach! Wyścig zostaje zatrzymany przy czerwonej fladze, po zwycięstwie Alaina Menu (Chevrolet), przed Augusto Farfusem (BMW) i Robem Huffem (Chevrolet). Kto powiedział, że turystyka to plan-plan? 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)