Ujawniono trzy układy obwodów w Berlinie

Organizatorzy Formuły E zaprezentowali trzy warianty torów, na których odbędą się w Berlinie finałowe rundy sezonu 2019-2020.

opublikowany 22/07/2020 à 08:48

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Ujawniono trzy układy obwodów w Berlinie

W obliczu pandemii wirusa koronaawirusa i braku możliwości zorganizowania normalnego zakończenia mistrzostw, FIA i Federacja Formuła E zgodził się zgrupować pola startowe serii w pełni elektrycznych jednomiejscowych samochodów na trzy wyścigi na lotnisku Tempelhof w Berlinie w sierpniu na trzy podwójne wyścigi w dziewięć dni.

Trzy konkurencje, które będą rozgrywane na trzech różnych wersjach toru, przy czym kompleks lotniska będzie można łatwo modyfikować.

 

 

Dlatego kierowcy przez pierwsze dwa wyścigi rozgrywane 5 i 6 sierpnia kierowcy będą poruszać się po torze w kierunku przeciwnym do zwykłego toru. Tradycyjny kierunek trasy zostanie przywrócony w rundach 8 i 9 w dniach 8 i 9 sierpnia. Będziemy musieli poczekać do 12 i 13 sierpnia, aby zobaczyć zmodyfikowany projekt toru na dwie ostatnie rundy roku.

Tor zostanie głównie przerobiony od 4. zakrętu, dodając trzy sekwencje (zakręty 5 i 6, następnie 8-9 i 11-12-13) w porównaniu z wersją tradycyjną.

„Przygotowanie trzech różnych ustawień na potrzeby tego wydarzenia jest ogromnym zadaniem pod względem produkcyjnym, ponieważ na miejscu jest mniej osób, które są w stanie wprowadzić te zmiany, podkreśla Frédéric Espinos, dyrektor sportowy Formuły E.

Robimy coś, czego nigdy wcześniej nie widziano w sportach motorowych na najwyższym poziomie i jest to przykład szybkości reakcji i innowacyjności Formuły E, jest częścią naszego DNA. Bieganie w obie strony ma wiele implikacji. To nie tylko kwestia odwrócenia wszystkich znaczników hamulców i kwadratów siatki.

Chciały tego inne międzynarodowe seriale, ale ich propozycje zostały odrzucone przez władze. Musieliśmy mieć pewność, że cała technologia nadawcza, środki bezpieczeństwa, bariery, brzęczyki i mechanizmy ewakuacyjne działają, a także odpowiednio zaplanować, a jednocześnie zapewnić opłacalność zmian w ciągu zaledwie 24 godzin przy ograniczonych zasobach.

Trzeci tor będzie bardziej techniczny, a zatem znów zupełnie inny pod względem zarządzania energią i tego, do czego mogą być przyzwyczajone zespoły. »

0 Zobacz komentarze)