Prosper Mollekens (1941–2022)

Były szef ekipy KTR kilka dni temu narysował swoją ostateczną trajektorię. Barwna postać, która pozwoliła najlepszym kierowcom od lat 1980. do 2015 wyrazić siebie za kierownicą swoich samochodów.

opublikowany 02/01/2023 à 13:00

Dominik Dricot

0 Zobacz komentarze)

Prosper Mollekens (1941–2022)

© DR

Prosper był królem asfaltu. Szef małego i średniego przedsiębiorstwa zajmującego się ciężarówkami, które zainspirowało nazwę zespołu KTR (Keerbergs Transport Racing), przez ponad trzydzieści lat był jednym z kluczowych graczy na scenie wyścigowej. jednomiejscowy Europejski. To Marc Duez w czasach, gdy z równym talentem kręcił się pomiędzy rallye oraz obwód, który dał konstrukcji pierwsze sukcesy. „W 1982 roku ledwie zszedłem z najwyższego stopnia podium podczas 24-godzinnego wyścigu w Ypres, kiedy Prosper Mollekens wepchnął mnie do małego samolotu, aby dolecieć do Norisring we wczesnych godzinach porannych w niedzielę., pamięta Ardeńczyk. Na torze, który odkryłem po dwóch okrążeniach, zająłem 8. miejsce. Przede wszystkim pamiętam niezapomnianą imprezę po wyścigu. Na koniec sezonu zająłem 2. miejsce w Mistrzostwach Europy Super V. Prosper był szefem, który przywiązywał równie dużą wagę do świątecznej atmosfery w swoim zespole, jak do strategii. To był wspaniały człowiek, hojny i pełen pasji. »

Komentarze potwierdził Pierre van Vliet, który przez lata relacjonował na łamach AUTOhebdo wyścigi jednomiejscowych samochodów. „Prosper miał breughelską stronę, zauważa dziennikarz. To była niezwykła postać, jakiej już nie widzimy. » Jednak w ciągu ponad trzech dekad KTR powitało imponującą gamę utalentowanych kierowców, od Super V po World Series by Nissan, w tym F3, F3000 i ostatecznie Formuła Renault 2.0.

Nietypowy zespół

Po stronie belgijskiej barwy tej nietypowej drużyny nosili Eric Bachelart, Kurt Mollekens (syn Prospera), Bas Leinders, Jeffrey van Hooydonk, Yves Olivier, Bertrand Baguette i Stoffel Vandoorne. Będziemy również pamiętać, że Eric Bernard, Olivier Panis i Christophe Bouchut przeszli w tym zespole przez boks Formuły 3, podczas gdy Alex Albon rywalizował z tym zespołem w sezonach Formuły Renault 2013 2014 i 2.0. „Najpiękniejsze wspomnienie wiąże się prawdopodobnie z Didierem Artzetem, zauważa Kurt Mollekens, który przejął kontrolę nad KTR na początku III tysiąclecia aż do zakończenia działalności w 3 roku. Niçois wygrał międzynarodowy wyścig F3 w Monako w 1987 roku. Oprócz niesamowitej jazdy na torach ulicznych, pomógł mu także Jacky Eeckelaert, nasz główny inżynier. W 1987 r. Christophe Bouchut również zajął bardzo dobre 3. miejsce w Makau. »

Zabawniejsze: w czasie, gdy Bernie Ecclestone zażądał, aby zespoły Formuły 3000 wystawiły co najmniej dwa jednomiejscowe bolidy, aby podnieść kurtynę Grand Prix F1, zespół KTR połączył siły z zespołem Arden, gdzie niejaki Christian Horner wcielił się w ciężko pracującego kierowcę.

Wraz ze śmiercią Prospera Mollekensa zmienia się karta w historii jednomiejscowych samochodów, filozofii wyścigów, w której pasja i poczucie świętowania zajmowały pierwotne miejsce.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz