Skoncentruj się na Eurocup-3, nowym konkurentu FRECA

Ogłoszone przy okazji ostatniej rundy hiszpańskiej F4 utworzenie nowych mistrzostw umiejscowionych pomiędzy FIA F3 i F4 oznacza pojawienie się nowego konkurenta lidera kategorii, FRECA. Oto, co wiemy o Eurocup-3

opublikowany 28/12/2022 à 11:01

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Skoncentruj się na Eurocup-3, nowym konkurentu FRECA

Czy Eurocup-3 wywoła taki sam entuzjazm jak FRECA? © 2022 Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna.

Główne mistrzostwa w kategorii Formuły Regionalnej przeplatane F3 FIA i krajowe mistrzostwa Formuły 4, FRECA musiała już stawić czoła rywalizacji, choć nie zaciętej, ze strony Euroformula Open czy nawet krajowych mistrzostw F3, takich jak GB3 w Wielkiej Brytanii. Od 2023 roku odbędzie się jeszcze jedna rywalizująca seria, gdyż narodziły się nowe mistrzostwa, zwane Eurocup-3.

W organizowanym przez promotorów hiszpańskiej F4 cyklu mogą wziąć udział kierowcy, którzy ukończyli 16 lat. W weekend odbędą się 2 bezpłatne sesje treningowe po 40 minut, 2 sesje kwalifikacyjne po 15 minut i dwa wyścigi po 30 minut + 1 okrążenie. W kalendarzu cztery z ośmiu rund odbędą się w Hiszpanii (Aragonia, Jérez, Walencja, Barcelona), natomiast pozostałe spotkania odbędą się w Spa, Monza, Zandvoort i Estoril.

Silnik Alfa Romeo, opony Hankook w Eurocup-3

Jeśli chodzi o samochód, będzie to Tatuus T-318, ten, który widzimy podczas pracy we FRECA, ale powinien być jednak lżejszy o około 25 kg (ponieważ spełnia nowy regulamin techniczny 2022) i będzie wyposażony w zupełnie nowy zestaw aerodynamiczny, który pozwoli samochodowi uzyskać większą siłę docisku aerodynamicznego.

Żadnej motoryzacji Alpine oczywiście używany, ale zamiast tego silnik Alfa Romeo o mocy 300 koni mechanicznych, ten używany w Azji w zimowych seriach tej kategorii i którego używała Regional Formula Europe przed połączeniem się z Formułą Renault Puchar Europy. Należy pamiętać, że dostawcą opon będzie firma Hankook. 

Mistrzostwa, organizowane częściowo z drużynami, a zespoły planowały ustalić górny pułap kosztów sezonów, który nie powinien przekraczać 450 000 euro, w porównaniu do czasami 550 000, a nawet więcej w przypadku czołowej drużyny FRECA. Nie ogłoszono jeszcze żadnego zespołu, ale mogą w nim wziąć udział MP Motorsport, Drivex, Campos, a nawet Carlin. Mistrz F4 France w 2021 r., Tricolore Esteban Masson rzeczywiście rozważa wzięcie udziału w wyścigach, aby ponownie wystartować po trudnym sezonie FRECA. 

Należy również pamiętać, że liczba samochodów w siatce Eurocup-3 powinna zostać ograniczona (prawdopodobnie od 20 do 26 samochodów). Jednak poziom konkurencyjności sieci w 2023 r. okaże się dopiero w 4 r. Trudno też sobie wyobrazić FIA, której udało się powoli zabić Formułę Renault Eurocup, aby opracować własną piramidę i zainstalować FRECA, okazując hojność w punktów superlicencji dzięki tej nowej serii. Czy czołowi kierowcy opuszczający FXNUMX lub powracający do FRECA wybiorą te mistrzostwa? 

CZYTAJ TAKŻE > Alessandro Giusti przygotowuje się do swojego debiutu we FRECA

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz