24-godzinny Daytona – Ferrari i BMW ukarane w GT za zbyt wysokie osiągi

IMSA zdecydowała się ukarać Ferrari i BMW po 24-godzinnym wyścigu w Daytona, odejmując punkty zdobyte przez obu producentów. Władze oceniają, że BMW M4 GT3 i Ferrari 296 GT3 były zdecydowanie zbyt wydajne w porównaniu z oczekiwaniami…

opublikowany 24/02/2024 à 09:30

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Daytona – Ferrari i BMW ukarane w GT za zbyt wysokie osiągi

© Javier Jimenez / DPPI

Rok po kontrowersjach wokół „nieregularne” zwycięstwo Meyer Shank Racing w GTP, 24 godziny Daytona iIMSA dotknięte są nowymi kontrowersjami. W piątek mistrzostwa Ameryki opublikowały dwa oficjalne dokumenty nakładające sankcje i kary na dwóch producentów w kategoriach GT: Ferrari i BMW.

Powód ? Według IMSA rzeczywiste osiągi dwóch samochodów, których to dotyczy, a mianowicie BMW M4 GT3 i Ferrari 296 GT3, były znacznie wyższe od oczekiwanych. Pamiętajcie, że w GTD Pro zwyciężyło Ferrari z Risi Competizione, a trzecie miejsce zajęło BMW M4 GT3 z zespołu Paul Miller Racing.

Dlatego BMW i Ferrari zbyt mocno ukrywałyby swoją grę przed wyścigiem, aby nie zostać zbyt surowo ukaranymi przez BoP. 24-godzinny wyścig w Daytona był pierwszym wyścigiem, w którym zastosowano wdrożony przez IMSA nowy system „Balance of Performance”, w którym producenci musieli samodzielnie zadeklarować i zdefiniować oczekiwane parametry osiągów.

Punkty odebrane i kara dla BMW i Ferrari

„Komitet Techniczny IMSA i urzędnicy nadzoru IMSA jednomyślnie ustalili, że osiągi zaprezentowane przez BMW podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona przekroczyły wspólne oczekiwania IMSA. w technicznych grupach roboczych producentów GT– przekazały władze mistrzostw. Celem było zapewnienie, że zademonstrowane osiągi najlepszego przykładu modelu samochodu każdego producenta będą mieścić się w docelowym przedziale wydajności, co umożliwi konkurencyjną równoważność. »

W związku z tym IMSA podjęła decyzję o usunięciu punktów zdobytych przez Ferrari i BMW podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona, a mianowicie 350 punktów w GTD Pro i 320 w GTD dla włoskiej marki oraz 300 punktów w GTD Pro i 250 w GTD dla firmy. . Punkty zdobyte dlaWytrzymałość Puchar również został odwołany. Ferrari i BMW również zostały ukarane grzywną w wysokości 25 000 dolarów. Niniejsza decyzja IMSA nie podlega protestowi ani odwołaniu ze strony obu producentów. Zaznaczmy jednak, że ranking się nie zmienia, a Risi Competizione podtrzymuje zwycięstwo w GTD Pro.

CZYTAJ TAKŻE > 24 godziny w Daytona trwały… 23:58? IMSA wyjaśnia się po przybyciu zamieszania

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz