Czy intensywny finał 24-godzinnego wyścigu w Daytona zakończył się zbyt wcześnie? Gdy zbliżyliśmy się do pamiętnej godziny i Porsche i Cadillac walczyli o zwycięstwo, marszałek odpowiedzialny za flagę w szachownicę pomachał nią… na zegarze pozostały jeszcze dwie minuty! Wystarczająco, aby spowodować całkowite zamieszanie w garażach, a także na torze.
Jeśli Porsche z numerem 7 jako pierwsze przekroczyło linię mety, Felipe Nasr nie zawahał się kontynuować wysiłku jeszcze jedno okrążenie, aby uniknąć najmniejszych rozczarowań. Wreszcie ulga i radość ogarnęły klan Porsche Penske pod koniec tego ostatniego… bezużytecznego okrążenia. Ale co się stało i dlaczego flaga w szachownicę powiewała po „zaledwie” 23 godzinach i 58 minutach wyścigu?
Błąd ludzki, twierdzi IMSA
W następstwie tego zamieszania, IMSA chciałem wyjaśnić przyczyny tej awarii. „Z powodu błędu w kierunku wyściguIMSA nieumyślnie ogłosił wywieszenie białej flagi (oznaczającej ostatnie okrążenie, przyp. red.), a następnie wywiesił ją niecałe trzy minuty przed końcem wyścigu. Na koniec okrążenia prowadzące w wyścigu Porsche nr 7 przejęło flagę w szachownicę na 1 minutę i 35,277 sekundy przed końcem wyścigu, kończąc wyścig o jedno okrążenie po oczekiwanych 24 godzinach. »
Dlatego też IMSA uznaje, że przyczyną zbyt pośpiesznego wywieszenia flagi z szachownicą był błąd ludzki. Organ zarządzający wyjaśnił również, że incydent ten nie będzie miał wpływu na ostateczny ranking. „Zgodnie z art. 49 Regulaminu sportowego i Regulaminu szczegółowego IMSA 2024, jeżeli flaga z szachownicą zostanie przypadkowo lub w inny sposób wywieszona przed przejechaniem przez samochód prowadzący zaplanowanej liczby okrążeń lub przed upływem przepisanego czasu, wyścig mimo to uważa się za zakończony gdy wywieszona jest flaga z szachownicą. »
Oficjalna klasyfikacja jest zatem brana pod uwagę, gdy Porsche nr 7 po raz pierwszy przekroczy linię mety pod flagą w szachownicę. Czy ten błąd miał realny wpływ na końcowy wynik wyścigu? To bardzo mało prawdopodobne. Dwa GTP wciąż rywalizujące o zwycięstwo, a mianowicie Porsche z numerem 7 i Cadillac z numerem 31, dzieliły ponad dwie sekundy i obaj mieli dość energii, aby ukończyć jedno lub więcej dodatkowych okrążeń. Ale kto wie, nauka wyścigów jest czasami niepewna, jedno okrążenie więcej mogłoby zmienić losy tych 24-godzinnych wyścigów w Daytona… gdyby trwały one 24 godziny!
CZYTAJ TAKŻE > Triumf Neuville'a w Monte-Carlo i Porsche w Daytona na pierwszej stronie AUTOhebdo nr 2447
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)