Kenta Yamashita najszybszy podczas dni testowych Super Formula na torze Suzuka

Kenta Yamashita był najszybszy, Théo Pourchaire miał trudności pierwszego dnia na mokrej nawierzchni, ale drugiego dnia na suchej nawierzchni uzyskał szósty najszybszy czas. Kenta Yamashita ustanowił czas odniesienia.

opublikowany 23/02/2024 à 09:00

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Kenta Yamashita najszybszy podczas dni testowych Super Formula na torze Suzuka

Kenta Yamashita ustanowił najlepszy czas dni testowych na Suzuce - Zdjęcie: JRP

Oficjalne testy Mistrzostw Japonii Super Formuły 2024 odbyły się 21 i 22 lutego na torze Suzuka. W pierwszych testach sezonu wzięło udział w sumie 21 kierowców z 12 zespołów.

Poranne i popołudniowe sesje pierwszego dnia odbyły się w całkowicie mokrych warunkach, a czerwone flagi wywieszono trzy razy rano i dwa razy po południu. W tych warunkach najlepszy czas w klasyfikacji generalnej pierwszego dnia uzyskał Tadasuke Makino (DOCOMO TEAM DANDELION RACING, silnik Honda) (1:53.515 w sesji 1), a za nim plasował się Tomoki Nojiri (TEAM MUGEN, silnik Honda) (1' :53.544 w sesji 1) i Ayumu Iwasa (TEAM MUGEN, Honda Engine) (1:54.197 w sesji 1).

Rankiem drugiego dnia testów pogoda stała się pochmurna, a po południu warunki na torze pozostały suche. Kenta Yamashita (KONDO RACING, silnik Toyota) uzyskał najlepszy czas dnia (1:36.327 w sesji 4). Następnie są Nirei Fukuzumi (Kids com Team KCMG, silnik Toyoty) (1:36.448 w sesji 4) i Ren Sato (PONOS NAKAJIMA RACING, silnik Honda) (1:36.454 w sesji 4).

Pourchaire 6-tego drugiego dnia

Pierwszy dzień, Theo Pourchaire (ITOCHU ENEX TEAM IMPUL, Toyota Engine) zakręciło w zakręcie 7 tuż po wjechaniu na tor, zaledwie dwie minuty po rozpoczęciu pierwszej sesji. Zatrzymał się na żwirowym podłożu. To spowodowało pojawienie się pierwszej czerwonej flagi. Samochód nie doznał żadnych uszkodzeń, jednak ze względu na ruch uliczny nie udało mu się uzyskać dobrego czasu, kończąc sesję na 15. miejscu z czasem 1:55.748.

Théo Pourchaire miał trudności na mokrym torze Suzuka – Zdjęcie: JRP

Sesja popołudniowa również przebiegała w niepewnych warunkach i padał deszcz, ale udało mu się zmniejszyć stratę do liderów i z czasem 14:1 zajął 56.461. miejsce. Mistrz FIA F2 2023, który przez całą swoją karierę używał wyłącznie opon Pirelli jednomiejscowy, wydawał się zdezorientowany różnicą w charakterystyce opon.

Wśród debiutantów najszybszy w obu sesjach był Ayumu Iwasa, zajmując 3. miejsce w pierwszej sesji z czasem 1:1 i 54.197. miejsce w sesji 2 z czasem 2:1. Juju Noda (TGM Grand Prix, Toyota Engine) wpadł w poślizg i wypadł z toru raz rano i raz po południu. Jego najlepszy czas dnia to 54.544:2 (03.499. miejsce).

Z kolei Pourchaire podczas sesji popołudniowej drugiego dnia uzyskał czas 1:36.818. Po raz pierwszy w tym teście uzyskał czas w okolicach 1 minuty i 36 sekund. Ostatecznie był najszybszy wśród debiutantów zajmując 6. miejsce w klasyfikacji generalnej. Iwasa zajął 18. miejsce (1:37.627), a Juju Noda 21. (1:39.963).

Z systemu wyprzedzania (OTS) można korzystać do godziny po rozpoczęciu sesji i wydaje się, że niektóre samochody korzystały z systemu OTS na okrążeniu, na którym zanotowały swój najlepszy czas.

CZYTAJ TAKŻE > Juju Noda będzie ścigał się w Super Formule w 2024 roku

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz