Berlin – Pierwsze zwycięstwo w karierze NATO, mistrza świata de Vriesa

Francuz najpiękniej kończy sezon, a Holender zdobywa koronę świata.

opublikowany 15/08/2021 à 17:10

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Berlin – Pierwsze zwycięstwo w karierze NATO, mistrza świata de Vriesa

Nyck de Vries zostaje mistrzem świata Formuły E. ©DPPI/X. Bonilla

To się nazywa zakończenie sezonu w dobrym stylu. Oszczędzony incydentem z udziałem Mitcha Evansa (Jaguar) i Edoardo Mortary (Venturi), kiedy zgasły światła (pierwszy nie mógł odpalić i został uderzony przez drugiego), Norman Nato (Venturi) pokazał się bezkompromisowo na asfalcie lotniska Tempelhof .

W wyścigu, w którym najważniejsza była strategia, mieszkaniec Cannes wykazał się wielką złośliwością. Próbując po raz pierwszy postawić zakład w trybie ataku tuż przed końcem pierwszego kwadransa wyścigu, Norman Nato zaskoczył Stoffela Vandoorne (Mercedes), Alexander Sims (Mahindra) i Oliver Rowland (Nissan e.Dams), aby przejąć stery na nieco ponad pół godziny przed końcem.

Ścigani przez rywali Habowie wykazali się cierpliwością i doskonale poradzili sobie z końcówką wyścigu. Podczas drugiego przejścia przez tryb ataku, przeprowadzonego w całkowitym spokoju, Norman Nato poleciał prosto do swojego pierwszego zwycięstwa Formuła E ten, który w kwietniu ubiegłego roku został zdyskwalifikowany w Rzymie, gdy miał stanąć na podium. Pierwszą trójkę uzupełnili Oliver Rowland i Stoffel Vandoorne.

Niestety, istnieje ryzyko, że to zwycięstwo pozostanie w cieniu Berlina, ponieważ jednocześnie Nycka de Vriesa (Mercedes) został mistrzem świata Formuły E. Trzynasty na starcie Holenderowi bardzo pomogło natychmiastowe wycofanie się z wyścigu dwóch jego głównych rywali: Mitcha Evansa (Jaguar) i Edoardo Mortary (Venturi). Jake Dennis (BMW Andretti) również na macie po ponownym uruchomieniu, reprezentant niemieckiej drużyny miał wówczas przed sobą bulwar w stronę tytułu.

Malgré quelques batailles animées en piste avec son coéquipier Stoffel Vandoorne ou encore les pilote Porsche (André Lotterer et Pascal Wehrlein) notamment, Nyck de Vries a ensuite décidé de lever quelque peu le pied afin d’éviter tout incident pouvant le priver du sacre. Il s’est finalement contenté de la 8e à l’arrivée, suffisant pour devenir le premier champion du monde de l’histoire de la Formule E.

 

Mercedes ze swojej strony zdobył tytuł Producentów, wyprzedzając Jaguara i DS Techeetah.

Analizę dwóch wyścigów Formuły E w Berlinie znajdziesz w AUTOhebdo nr 2325, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)