To się nazywa zakończenie sezonu w dobrym stylu. Oszczędzony incydentem z udziałem Mitcha Evansa (Jaguar) i Edoardo Mortary (Venturi), kiedy zgasły światła (pierwszy nie mógł odpalić i został uderzony przez drugiego), Norman Nato (Venturi) pokazał się bezkompromisowo na asfalcie lotniska Tempelhof .
W Berlinie znajdujemy się pod czerwoną flagą po zderzeniu na linii startu dwóch naszych pretendentów do tytułu mistrzowskiego – @mitchevans_ i @edomortara.
Wspaniale jest widzieć, jak obaj kierowcy wychodzą z samochodu. Pojadą do centrum medycznego na badania!
2021 BM #BerlinCEna pic.twitter.com/Ndg2aEJwOu
— Formuła E (@FIAFormulaE) 15 sierpnia 2021 r.
W wyścigu, w którym najważniejsza była strategia, mieszkaniec Cannes wykazał się wielką złośliwością. Próbując po raz pierwszy postawić zakład w trybie ataku tuż przed końcem pierwszego kwadransa wyścigu, Norman Nato zaskoczył Stoffela Vandoorne (Mercedes), Alexander Sims (Mahindra) i Oliver Rowland (Nissan e.Dams), aby przejąć stery na nieco ponad pół godziny przed końcem.
.@NatoNorman aktywuj TRYB ATAKU i ruszaj w pogoń o miejsce na podium!
Pomiar czasu na żywo 👉 https://t.co/PfsIBGoxYB
2021 BM #BerlinCEna | @Niob_Nb | @VenturiFE pic.twitter.com/SRefKEHYr1
— Formuła E (@FIAFormulaE) 15 sierpnia 2021 r.
Ścigani przez rywali Habowie wykazali się cierpliwością i doskonale poradzili sobie z końcówką wyścigu. Podczas drugiego przejścia przez tryb ataku, przeprowadzonego w całkowitym spokoju, Norman Nato poleciał prosto do swojego pierwszego zwycięstwa Formuła E ten, który w kwietniu ubiegłego roku został zdyskwalifikowany w Rzymie, gdy miał stanąć na podium. Pierwszą trójkę uzupełnili Oliver Rowland i Stoffel Vandoorne.
Niestety, istnieje ryzyko, że to zwycięstwo pozostanie w cieniu Berlina, ponieważ jednocześnie Nycka de Vriesa (Mercedes) został mistrzem świata Formuły E. Trzynasty na starcie Holenderowi bardzo pomogło natychmiastowe wycofanie się z wyścigu dwóch jego głównych rywali: Mitcha Evansa (Jaguar) i Edoardo Mortary (Venturi). Jake Dennis (BMW Andretti) również na macie po ponownym uruchomieniu, reprezentant niemieckiej drużyny miał wówczas przed sobą bulwar w stronę tytułu.
„I JEST KONTAKT!”@nyckdevries., @Andrzej_Lotterer i @alexandraszewska go three wide 🤯
Pomiar czasu na żywo 👉 https://t.co/PfsIBGoxYB
2021 BM #BerlinCEna | @Niob_Nb pic.twitter.com/TmwahJHB7a
— Formuła E (@FIAFormulaE) 15 sierpnia 2021 r.
Malgré quelques batailles animées en piste avec son coéquipier Stoffel Vandoorne ou encore les pilote Porsche (André Lotterer et Pascal Wehrlein) notamment, Nyck de Vries a ensuite décidé de lever quelque peu le pied afin d’éviter tout incident pouvant le priver du sacre. Il s’est finalement contenté de la 8e à l’arrivée, suffisant pour devenir le premier champion du monde de l’histoire de la Formule E.
Mercedes ze swojej strony zdobył tytuł Producentów, wyprzedzając Jaguara i DS Techeetah.
Analizę dwóch wyścigów Formuły E w Berlinie znajdziesz w AUTOhebdo nr 2325, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)