Pod koniec bardziej niż udanego poprzedniego sezonu dla Venturiego, Susie Wolff, stojący na czele zespołu przez cztery lata – a nawet dyrektor generalny przez prawie rok – potwierdza swoje odejście, ponieważ Maserati przygotowuje się do rozpoczęcia kolejnego rozdziału w zespole Monako. Wpisany na ostatnie miejsca w stawce przed swoim przybyciem, Venturi miał przekonujący ubiegły rok, zajmując drugie miejsce w mistrzostwach konstruktorów, a Eduardo Mortara długo walczył o tytuł kierowców.
Wyniki wyraźnie się poprawiają
Kiedy Susie Wolff dołączyła do struktur Monako, wyniki Venturiego nie były, że tak powiem, najlepsze. Po dwóch nowych, delikatnych sezonach, zwłaszcza w sezonie 2019/2020, kiedy zespół zajął ostatnie miejsce w mistrzostwach, w następnym roku rozpoczął wspinaczkę w rankingach, zajmując w sumie siódme miejsce. Przed sezonem bierzmowania w 2022 r., kiedy Susie Wolff objęła stanowisko dyrektora generalnego zespołu z Monako, pozostawiając rolę dyrektora zespołu Jérôme’owi d’Ambrosio.
„W miarę jak najbardziej udany sezon w historii Venturiego dobiega końca, moja osobista podróż z zespołem i kierownictwem dobiega końca. Formuła E. Wychodzę z ogromną dumą z mocnych fundamentów, które wspólnie zbudowaliśmy, gdy zespół rozpoczyna nowy rozdział z Maserati.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowe zespoły, transfery… jak będzie wyglądać formuła Formuły E w 2023 roku?
[…] Cztery lata temu nie mogłem sobie wyobrazić skali wyzwań, przed którymi staniemy jako zespół. To właśnie te trudne czasy zdefiniowały odporność, wiarę i zaufanie, jakie w sobie rozwinęliśmy: przejście od ścigania się z tyłu do ciągłej walki o zwycięstwa i tytuły. »
As the most successful season in @VenturiFE's history comes to an end, so does my personal journey with the team and @FiaFormula. Wychodzę z ogromną dumą z solidnych fundamentów, które wspólnie zbudowaliśmy, gdy zespół rozpoczyna nowy rozdział z Maserati. [1/4] pic.twitter.com/C2p8mPxLiR
— Susie Wolff (@Susie_Wolff) 16 sierpnia 2022 r.
Od przyszłego sezonu Venturi rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii wspólnie z włoskim producentem Maserati. Długo zasilany przez Mercedeszespół Monako zamierza w 2022 roku, dzięki swoim dobrym wynikom, utrzymać się w czołówce koszyka, zwłaszcza że wydaje się, że Eduardo Mortara kontynuuje swoją przygodę z drużyną. Co do drugiego miejsca pozostaje jednak wątpliwość, choć Maserati chciałoby skojarzyć szwajcarskiego kierowcę z mistrzem świata w tej kategorii, w osobie Nycka de Vriesa.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
YVES CHAMPOD
17 o 08:2022
Nawet żona słynnego Toto nie jest przekonana o znaczeniu „Formuły E”, „wyścigów” wózków golfowych. . . to znaczy elektryczny! ? !