Wehrlein rozpoczyna sezon 10 zwycięstwem w Meksyku E-Prix

Zaczynając od pole position, Pascal Wehrlein (Porsche) zdominował pierwsze E-Prix 10. sezonu Formuły E w Meksyku i zwyciężył, wyprzedzając Sébastiena Buemi (Envision) i Nicka Cassidy'ego (Jaguar).

opublikowany 13/01/2024 à 21:56

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Wehrlein rozpoczyna sezon 10 zwycięstwem w Meksyku E-Prix

Pascal Wehrlein wygrał w Meksyku po raz pierwszy w sezonie E-Prix © DPPI

  • Le poleman n’a pas tremblé et ouvre de la meilleure des manières cette Saison 10. Pascal Wehrlein (Porsche) a remporté l’E-Prix de Mexico, manche d’ouverture du championnat du monde de Formuła E. Na torze, który szczególnie mu się podoba (zwycięzca w 2022 r., drugie miejsce w 2023 r.), Niemiec ugruntował swoją pozycję szefa, doskonale zarządzając wyścigiem i energią, przed Sébastien Buemi (Envision) solidny, a Nick Cassidy (Jaguar) ubiegał się o swój pierwszy występ w brytyjskiej drużynie. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ wobec Pascala Wehrleina i Jake’a Dennisa toczy się śledztwo w sprawie naruszenia przepisów technicznych…
  • Po bardzo czystym starcie, początek wyścigu był dość gorączkowy na końcu stawki. Zespołu ABT Cupra, który świętował swoje 100. E-Prix w Formule E, nie było na imprezie: Lucas Di Grassi wpadł w ścianę na drugiej pętli z powodu problemu z hamulcami, a okrążenie później Nico Müller, ofiara zbyt optymistycznego ataku Antonio Félixa Da Costy.
  • Wyścig został przerwany przez interwencję samochodu bezpieczeństwa na 9. okrążeniu po wypadku Robina Frijnsa (Envision). Holender zderzył się z TecPros przy wyjściu ze stadionu, próbując wyprzedzić Mahindrę Edoardo Mortary. Po ponownym uruchomieniu Pascal Wehrlein był w stanie pokonać Sébastiena Buemiego w grze w trybie ataku, po czym uciekł na prowadzenie i nigdy nie wypuścił kontroli nad Meksykiem E-Prix.
  • Maximilian Günther (Maserati) nie był w stanie obronić swojego miejsca na podium, zaś Mitch Evans (Jaguar) z trudem utrzymał swoje 5. miejsce, na którego przez ponad dziesięć okrążeń wywierał presję zdobywca Jean-Éric Vergne (DS Penske). Francuz, który wystartował z 10. pozycji, wybrał odważną strategię, wykorzystując swoje dwa tryby ataku na bardzo początku wyścigu. Ryzyko opłaciło się, ponieważ zajął 6. miejsce, mimo że miał tempo, aby celować jeszcze lepiej.
  • Zespół Andrettiego zachował się raczej dyskretnie, ale dwaj amerykańscy wierzchowcy zakończyli wyścig na punktach: Jake Dennis i Norman Nato w grupie zajęli 9. i 10. miejsce. Trzeci Francuz, Sacha Fenestraz (Nissan), poniósł porażkę na 12. miejscu.
  • Z 25 punktami za zwycięstwo i trzema punktami za pole position Pascal Wehrlein logicznie prowadzi w mistrzostwach na koniec pierwszej rundy z 28 punktami. Umknął mu jedynie punkt za najlepsze okrążenie, zdobyty przez Nicka Cassidy'ego. Wśród producentów prym wiedzie Porsche dzięki 28 punktom zwycięzcy dnia, wyprzedzając Jaguara (26 punktów) i Envision (18 punktów).

E-Prix Meksyku – ranking

CZYTAJ TAKŻE > Formuła E – Nissan: gotowy do startu?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz