Akademia utworzona przez włoskiego producenta dokonała przeglądu personelu na rok 2011. Dwaj włoscy kierowcy, Mirko Bortolotti i Daniel Zampieri, nie będą już częścią tej przygody. Tam Ferrari Akademia Kierowców wolała przyjąć Nicolasa Costę, młodego brazylijskiego kierowcę w wieku 19 lat.
Jednak Mirko Bortolotti miał jak dotąd dobrą passę we włoskiej akademii. Włoch zdobył mistrzostwo w 2008 roku F3 Italia i w tym samym roku, zanim przeniósł się do Włoch, został kierowcą testowym Scuderia Ferrari Toro Rosso na to samo stanowisko w następnym sezonie. Po sezonie spędzonym w F2, gdzie zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, Mirko Bortolotti dołączył do zespołu Addax w serii GP3. Autor tylko jednego podium w 16 wyścigach, Włoch zakończył sezon na 11. miejscu w Mistrzostwach.
Daniel Zampieri ma podobną przeszłość jak Mirko Bortolotti. Po kilku sezonach spędzonych w mistrzostwach Formuły Renault 2.0 Roman wygrał także mistrzostwa F3 Italia (w 2009 roku, sezon po koronacji Mirko Bortolottiego) i w tym samym roku służył jako kierowca testowy drużyny Scuderia. Jednak jego sezon 2010 w Formule Renault 3.5 Series nie był przekonujący. Kierowca zespołu Pons Racing nie mógł osiągnąć nic lepszego niż mierne dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej, w 17 wyścigach stając na podium tylko dwukrotnie.
Dlatego też Akademia Kierowców Ferrari zdecydowała się zwolnić dwóch Włochów i skupiła się na nieznanym na razie młodym kierowcy, Nicolasie Costie, któremu udało się wyróżnić, wygrywając brazylijskie mistrzostwa Formuły Future Fiat. Po wykluczeniu Mirko Bortolottiego i Daniela Zampieriego oraz przybyciu Nicolasa Costy Akademia Kierowców Ferrari zarządza karierami sześciu aspirujących kierowców: Julesa Bianchi, Sergio Perez (kierowca Saubera w 2011 r.), Brandon Maisano, Raffaele Marciello i Lance Stroll.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)