Sergio Pérez
1. Kim jest Sergio Pérez?
Sergio Pérez to meksykański kierowca wyścigowy. Urodził się 26 stycznia 1990 roku w Guadalajarze. W Formule 1 jeździ od 2011 roku, a w tym sezonie jeździ w Red Bullu.
2. Kurs Juniorów Sergio Péreza
Kariera Péreza w jednomiejscowym samolocie rozpoczęła się w 2004 roku od zawodów Skip Barber National Championship w Stanach Zjednoczonych. Od 14 roku życia Sergio Pérez był wspierany przez Carlosa Slima za pośrednictwem firmy Telmex, giganta telekomunikacyjnego. W następnym roku wyjechał do Europy, aby wziąć udział w mistrzostwach Niemiec Formuły BMW, ale bez prawdziwego sukcesu, zajmując dopiero czternaste miejsce w 2005 r., a następnie szóste w 2006 r.
Sergio Pérez podpisał kontrakt z zespołem T-Sport w 2007 roku i dzięki czternastu zwycięstwom został mistrzem brytyjskiej Formuły 3 w kategorii National Class. W następnym sezonie Perez zajął czwarte miejsce w tych samych mistrzostwach. W 2 roku wziął udział w GP2009 Asia Series, gdzie odniósł dwa zwycięstwa. Jego przejście do serii GP2 było bardziej zauważalne w 2010 roku, z czterema zwycięstwami, w tym jednym w Monako i drugim miejscem w klasyfikacji kierowców.
3. Podróż Sergio Péreza po Grand Prix (F1).
Połączenie maksymalnej prędkości i wsparcia Telmexu pozwoliło Sergio Perezowi uzyskać miejsce w Formule 1 na sezon 2011. Następnie podpisał kontrakt z Sauberem, obok Japończyka Kamui Kobayashiego. Miał dobry pierwszy wyścig, zajmując siódme miejsce. Niestety, niespełniające wymagań skrzydło czołowe pozbawi Sergio Péreza dobrego wyniku zarówno jego, jak i Kobayashiego.
Jego sezon 2011 był szczególnie naznaczony poważnym wypadkiem pod tunelem w Monako. Doznał wstrząśnienia mózgu i skręcenia uda. Będzie tęsknił za Grand Prix Monako, ale dwa tygodnie później także Kanady. Sergio Perez swoimi występami przekonał szwajcarską drużynę do przedłużenia kontraktu na 2012 rok, ale nie tylko. W rzeczywistości „Checo”, członek Akademii Kierowców Ferrari, pod koniec roku przeprowadza testy F60 2009, których celem jest jazda dla Scuderii.
Sergio Pérez rozpoczyna kampanię w 2012 roku od świetnych wyników, w tym drugiego miejsca w Grand Prix Malezji. Walcząc przez cały wyścig o zwycięstwo, na ostatnich okrążeniach musiał oddać dowództwo nad Grand Prix na rzecz Alonso. Pomimo burzliwego sezonu, spowodowanego słabymi wynikami Saubera na niektórych torach, stanął na podium w Kanadzie i we Włoszech na dwóch innych miejscach, przed Alonso i de Massą. Wyniki jego badań są zatem bardzo obiecujące. Oczekuje się, że dołączy do Ferrari w celu zastąpienia Massy, Sergio Perez ostatecznie podpisze kontrakt z innym czołowym zespołem: McLarenem. Celem zespołu Woking jest walka z Red Bullem o tytuł konstruktorów.
Menedżerowie McLarena nie są jednak do końca przekonani do zatrudnienia Meksykanina, postrzeganego jako zbyt młody i zbyt niedoświadczony, aby wejść do tej struktury. Dlatego to Martin Whitmarsh narzuci ten wybór, z konsekwencjami, które znamy dzisiaj. Jego rekord w tym sezonie Formuły 1 jest ogólnie rozczarowujący. Zdominowany przez swojego kolegę z drużyny Jensona Buttona, bardziej pamiętamy aroganckiego i agresywnego Pereza za kierownicą McLarena niż dobre wyniki, które zdarzają się zbyt rzadko. Chociaż McLaren podpisuje historyczne partnerstwo z Hondą, projekt angielskiego zespołu nie obejmuje Pereza. Dlatego „Checo” opiera się na drużynie ze średniej półki: Force India.
W 2014 roku Sergio Pérez zmierzył się z trudnym kolegą z drużyny, którym był Nico Hülkenberg. Jeśli Niemiec zdobędzie punkty w pierwszych dziesięciu wyścigach, Perez jako jedyny stanie na podium podczas Grand Prix Bahrajnu. Jednak jego agresywność czasami wciąż go zawodzi, jak w Kanadzie, gdzie uderzył w ścianę z Massą na ostatnim okrążeniu, kiedy mógł zdobyć duże punkty dla Force India. Sezon 2014 zakończył na dziesiątym miejscu za Hulkenbergiem, co jest mieszanym wynikiem. Obaj kierowcy kontynuują współpracę w 2015 roku. Tym razem Meksykanin kończy wyścig przed swoim kolegą z zespołu. Pomimo niewiele ulepszonego samochodu w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas Grand Prix Rosji raz stanął na podium po zderzeniu Kimi Raïkkönena z Valtterim Bottasem.
Jego sezon będzie szczególnie naznaczony powrotem do krajowego Grand Prix w Meksyku, gdzie zajmie 8. miejsce. W 2016 roku sezon był bardziej udany, zdobywając 2 podium na torach miejskich, a mianowicie w Monako i Baku. Jego konsekwencja pozwoliła mu zająć siódme miejsce w mistrzostwach ze 101 punktami. W następnym roku Perez powitał u swojego boku nowego kolegę z drużyny: Estebana Ocona. Związek, który będzie wybuchowy przez dwa sezony między obydwoma zawodnikami, ponieważ trzymali się razem na torze, tak jak w Belgii, ale także w Baku w 2017 r. Te incydenty skłoniły Force India do wydania zespołowi instrukcji. W 2019 roku Lance Stroll zostaje nowym kolegą z drużyny Sergio Pereza w nowej jednostce Racing Point. Wyczerpana finansowo drużyna nie jest w stanie konkurować z przeciwnikami. Najlepsze wyniki Péreza w tym sezonie? Dwa szóste miejsca…
Duża zmiana nadchodzi szczególnie w 2019 roku dla meksykańskiego kierowcy. Dzięki Racing Point RP20 wreszcie ma samochód, który może grać w czołówce. Pomimo opuszczenia dwóch wyścigów z powodu zarażenia się Covid-19, zajął czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców. W tym sezonie swój pierwszy sukces odniósł zwłaszcza podczas Grand Prix Sakhir przed Oconem i Strollem, dwoma kierowcami, których bardzo dobrze zna. Sergio Pérez odniósł pierwsze i jedyne zwycięstwo Racing Point na szczycie sportów motorowych.
Przybycie Sebastiana Vettela z Ferrari wyrzuca go z Astona Martina. Jednak jego zwycięstwo ostatecznie przekonało Red Bulla, który szukał następcy Alexandra Albona na sezon 2021. To pierwszy raz od Marka Webbera, kiedy Milton Keynes zatrudnił kierowcę spoza swojej firmy. Zadanie jest trudne dla Pereza, który będzie musiał porównać się z Maxem Verstappenem, który o tytuł mistrza świata walczy z Lewisem Hamiltonem. Wszyscy obiecują mu piekło zarządzania charakterystycznego dla Red Bulla…
W sezonie 2021 pełnym samych superlatywów Sergio Pérez doświadczył skomplikowanego początku sezonu, w którym musiał znaleźć swoje miejsce w Red Bullu i okiełznać dzikiego RB16B. W drużynie Miltona Keynesa, w której Max Verstappen cieszy się statusem niekwestionowanego lidera, Meksykanin zdołał zdobyć duże punkty. W Baku odniósł swoje pierwsze zwycięstwo dla ekipy Red Bulla, wykorzystując nieszczęścia Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Na koniec sezonu pokazał, że jest na równym poziomie z najlepszymi, kilkukrotnie wspinając się na podium, w tym podczas swojego krajowego Grand Prix. Jego konsekwencja w wynikach i porażka, która umożliwiła koledze z drużyny Maxowi Verstappenowi ustanowienie rekordu świata poprzez zatrzymanie kierowcy Mercedesa Lewisa Hamiltona, przekonały Red Bulla do przedłużenia Sergio Péreza o dodatkowy sezon.
4. Recenzja Sergio Péreza w AutoHebdo
Sergio Pérez, często nazywany w swojej karierze płatnym kierowcą, ma jednak pewne poważne umiejętności prowadzenia pojazdu. Niestety nie często miał samochód, który pozwalał mu zademonstrować cały swój potencjał. Czas spędzony w Red Bullu pozostanie punktem zwrotnym w jego karierze: pokazując swoje umiejętności walki i oddając się w służbę sprawie Maxa Verstappena, w walce o tytuł z Lewisem Hamiltonem pokazał, że Red Bull miał rację postawić na niego!
5. Dowiedz się więcej o Sergio Pérezie
Sergio Pérez przedłuża kontrakt z Red Bullem na sezon 2022
Sergio Pérez, prawo do zwycięstwa
Pérez: Rywalizacja z Verstappenem w Red Bullu to „duże wyzwanie”