Michael Schumacher
1. Kim jest Michael Schumacher?
Michael Schumacher to były niemiecki kierowca Formuły 1. Urodził się 3 stycznia 1969 roku w Kerpen (Niemcy) i jest szczególnie znany ze swoich rekordowych siedmiu tytułów mistrza świata Formuły 1 zdobytych w latach 1994-2004. Jest także ojcem Micka Schumachera.
2. Juniorska kariera Michaela Schumachera
Jak każdy szanujący się przyszły mistrz świata, Michael Schumacher wyróżnia się w każdej formule promocyjnej, w której uczestniczy: Formuła König, niemiecka Formuła 3, Grand Prix Makau. Również w azjatyckim państwie-mieście spotyka jednego ze swoich największych przeciwników, Mikę Häkkinena.
Michael Schumacher wygrał także kilka rund Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych z zespołem Mercedes Junior w Grupie C. Jednak w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1991 r. nie osiągnął lepszego wyniku niż piąte miejsce. Drzwi do Formuły 1 zostaną otwarte kilka tygodni później , ze względów pozasportowych…
3. Podróż Michaela Schumachera po Grand Prix (F1).
Rzeczywiście Eddie Jordan, szef tytułowego zespołu, pilnie poszukuje następcy dla Bertranda Gachota, więzionego w Londynie za atak na taksówkarza. Irlandczyk nawiązał kontakt z młodym Michaelem Schumacherem za pośrednictwem swojego menadżera Williego Webera i Jochena Neerpascha, szefa młodych kierowców Mercedesa. Zgłoszony do Grand Prix Belgii w 1991 roku Michael Schumacher zaskoczył padok swoim siódmym najszybszym czasem na treningach, mimo że nie był zaznajomiony z torem Spa-Francorchamps.
Piąty na pierwszym zakręcie wycofał się z powodu awarii sprzęgła. Flavio Briatore, szef Benettona, angażuje się i porywa Michaela Schumachera z Jordanii na koniec roku. Nadzieja z łatwością zdobył pierwszeństwo przed swoim doświadczonym kolegą z drużyny Nelsonem Piquetem i zdobył swoje pierwsze miejsce w pierwszej piątce. W 5 roku maszyna została wypuszczona na rynek. Nie nazywany jeszcze „Kajzerem”, zna pierwsze emocje na podium, w pierwszym rzędzie, ale przede wszystkim pierwsze zwycięstwo, ponownie w Belgii. W następnym roku wykazał się lepszą konsekwencją i odniósł nowy sukces w Portugalii. Czwarte miejsce w ostatecznym rankingu osiągnął kamień milowy w 1992 roku.
Po śmierci Ayrtona Senny Michael Schumacher nie miał przeciwnika swojego kalibru, zanim Damon Hill dzielnie bronił interesów Williamsa. Pierwszą koronę zdobył w wieku 25 lat, 10 miesięcy i 10 dni, po zaciętym pojedynku z Anglikiem w Adelajdzie (Australia). Obaj panowie wytrzymali i poddali się, ale Michael Schumacher zwyciężył dzięki większej liczbie zdobytych wcześniej punktów. Uczyniło to ponownie w 1995 r., ponownie z Benettonem, ale tym razem z silnikiem Renault, a nie Forda. Michael Schumacher przelatuje nad konkurencją i dorównuje rekordowi Nigela Mansella pod względem największej liczby zwycięstw w ciągu jednego roku (9).
Michael Schumacher, będący człowiekiem wyzwań, zgodził się dołączyć do Ferrari, które wówczas znajdowało się w wielkich trudnościach, na rok 1996. Jean Todt całkowicie zrestrukturyzował Scuderię, ale ten sezon przyniósł fanom kilka godnych uwagi momentów, w tym deszczowy sukces w Barcelonie (Hiszpania). Trzeci na koniec roku Michael Schumacher chce wrócić na pierwsze miejsce w 1 r. Ale przed nim stoi tandem Williams-Jacques Villeneuve. Podobnie jak w 1997 roku, walka, czasem polityczna i kontrowersyjna, trwała do ostatniej rundy. Quebecer zwyciężył pomimo desperackiej próby Michaela Schumachera, który utknął w żwirze Jerez (Hiszpania).
FIA zdyskwalifikuje niemieckiego kierowcę za ten manewr. Tym razem musiał znieść wpływ McLarena i Miki Häkkinena w latach 1998 i 1999. Pomimo 11 miejsc na podium, w tym sześciu zwycięstw, przebita opona odebrała mu ostatnie nadzieje na torze Suzuka (Japonia) w pierwszym roku, podczas gdy gwałtowny wypadek ze ścianą na torze Silverstone (Wielka Brytania) łamie nogi. Odporny Michael Schumacher powraca, aby pod koniec kampanii pomóc zastępcy lidera Eddiego Irvine’a. Jego poświęcenie dla The Reds rzeczywiście nastąpiło w 2000 roku. Pomimo czterech wycofań z wyścigu w pięciu wyścigach, zakończył wyścig jak kula armatnia, wygrywając cztery ostatnie wydarzenia.
To początek niekwestionowanej dominacji: pięć kolejnych koronacji do 2004 r., nawet jeśli „Czerwony Baron” będzie musiał przeciwstawić się nowemu pokoleniu, którego wcieleniem byli Kimi Räikkönen i Juan Pablo Montoya w 2003 r. Jednak zdetronizuje go inny młodzieniec, w tym przypadku Fernando Alonso. Wracając do łask w 2006 roku i w pierwszym roku silników V8, Michael Schumacher walczył do końca o hipotetyczny ósmy tytuł, ale zepsuł silnik na Suzuce. Na Monzy Michael Schumacher ogłasza odejście na emeryturę i pozostawia swoje miejsce Kimiemu Räikkönenowi.
Ale pasja do torów jest silniejsza. Amatorski motocyklista, prywatny kierowca testowy Ferrari, bezskutecznie próbował zastąpić Felipe Massę kontuzją głowy w sierpniu 2009 roku. Jego powrót do życia nastąpił jakimś odruchem losu w Mercedesie w 2010 roku. Ponad 40-letni Michael Schumacher jest nie jest już szefem sportu, ale w ostatnim sezonie (2012) jest jeszcze zdolny do kilku błyskotliwych uderzeń, takich jak podium w Walencji (Hiszpania) czy pole position w Monako, które zostanie cofnięte po zastosowaniu kary (wypadek z Bruno Senną w poprzednim wyścigu).
Świadomy swoich ograniczeń Michael Schumacher zdecydowanie cofa się o krok i oddaje swoje miejsce Lewisowi Hamiltonowi. Rok później, 29 grudnia 2013 roku uległ wypadkowi na nartach w pobliżu Méribel. Jego rokowania dotyczące życia są zagrożone z powodu poważnych obrażeń głowy (uraz głowy) powstałych w wyniku wypadku na nartach. Zapewniono mu opiekę, hospitalizowano, a następnie przewieziono do domu w Szwajcarii. Stan jego zdrowia jest dziś przedmiotem wielu plotek; oficjalne informacje rozpowszechniane w bełkocie.
W 2021 roku ukazał się o nim tytułowy dokument dokumentalny, w którym prześledzono jego karierę na podstawie zeznań jego syna Micka Schumachera i jego żony Corinny Betsch, obecnie Schumachera. Nazwisko Schumachera i legenda Michaela są nadal aktualne w Formule 1 za sprawą Micka Schumachera, jego syna, który zadebiutował w Formule 1 w 2021 roku wraz z zespołem Haas, po zdobyciu tytułu mistrza Formuły 2.
4. Opinia AUTOhebdo na temat Michaela Schumachera
Michael Schumacher to bardziej niż siedmiokrotny mistrz świata, legenda, nic więcej i nic mniej. O ile Alain Prost i Ayrton Senna rozumieli znaczenie treningu fizycznego i mentalnego, Niemiec Michael Schumacher przeniósł te obawy na inny poziom. Obdarzony rzadką inteligencją „Schumi” nie pozostawił niczego przypadkowi.
Wraz z Ferrari stworzył zwycięski duet z Jeanem Todtem, korzystając z nieograniczonej liczby prywatnych testów, aby stworzyć relację zaufania z Bridgestone w celu nadania mu kształtu. Jednak jego rozlew krwi lub nawet niesportowe manewry za kierownicą (Jerez 1997, Monako 2006, Hungaroring 2010) wywarły wpływ uczyniło go postacią krytykowaną przez niektórych przeciwników.