Wszystko wydawało się zmierzać ku niekwestionowanemu dubletowi BMW i Andretti w sobotę 12 stycznia w Marakeszu (Maroko). Lider mistrzostw Formuła e Antonio Felix da Costa prowadził w ePrix przez dobre trzydzieści minut i był w stanie umocnić swoją przewagę w klasyfikacji generalnej.
Nie liczył się jednak ze swoim kolegą z drużyny, Alexandrem Simsem. Brytyjski debiutant próbował zaatakować z zewnątrz na końcu prostej, ale zablokował koła. Portugalczyk go naśladował i oba samochody opuściły tor! Alexander Sims mógł wrócić na 4. miejsce, podczas gdy Antonio Felix da Costa przeszedł na emeryturę.
Pierwsza zasada w sportach motorowych: nie uderzaj kolegi z drużyny! @afelixdacosta. wypada z wyścigu #MarakeszEPcena pic.twitter.com/G1c71z4hMG
- ABB Formuła E (@FIAFormulaE) 12 stycznia 2019
Na tym osobliwym zdarzeniu skorzystał Jérôme d’Ambrosio (Mahindra). Impreza 10, Belg objął prowadzenie! Przewagę utrzymał na ostatnim okrążeniu i pozwolił swojej radości eksplodować różnymi okrzykami w radiu, a także pączkami.
.@thereal_JDA i @MahindrraCing. wygrać 2019 #MarakeszEPcena! pic.twitter.com/4xWB3unFwP
- ABB Formuła E (@FIAFormulaE) 12 stycznia 2019
To pierwsze zwycięstwo Jérôme’a d’Ambrosio na boisku. Były kierowca Virgin i Lotus F1 skorzystał dwukrotnie po wykluczeniu Lucasa di Grassiego i wygrywał na zielonym dywanie w latach 2015 i 2016. Jednocześnie objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Opiekun Polaka Sam Bird (Dziewica) ma spore szczęście. Uderzenie Jean-Érica Vergne'a (DS Techeetah) nierówno przy pierwszym hamowaniu, Anglik spadł następnie na szóste miejsce. Wykorzystał tryb neutralizacji i ataku, aby przesunąć się tuż za swoim kolegą Robinem Frijnsem (Dziewica, 2. miejsce).
W 2019 roku stawiamy na ekologię #MarakeszEPcena pic.twitter.com/zfu8GKBGr7
- ABB Formuła E (@FIAFormulaE) 12 stycznia 2019
Ustępujący mistrz Jean-Éric Vergne również słusznie naprawił sytuację. Francuz, niegdyś 21., atakował aż do zajęcia piątego miejsca, przed swoim kolegą z drużyny André Lottererem. Ten ostatni był jednak dopiero 19. na starcie! Tom Dillmann (NIO) zajął 17. miejsce.
Wyścig nie zostanie zapamiętany przez HWA Racelab (przyszły zespół Mercedes w latach 2019-20). Gary Paffett i Stoffel Vandoorne, którzy startowali z 19. i 22. miejsca, starli się początkowo i poddałem się. Pascal Wehrlein (Mahindra) był wściekły po uderzeniu podczas pierwszego hamowania przez Lucasa di Grassiego (Audi).
.@Pehrlein nie jest szczęśliwy, że wycofał się ze swojego pierwszego wyścigu w Formule E pic.twitter.com/pJBgKUCad2
- ABB Formuła E (@FIAFormulaE) 12 stycznia 2019
Znajdź w numerze AUTO 2199tygodniowo, dostępny w poniedziałkowy wieczór w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach, analiza Formuły e w Marrakeszu przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)