Cooper MacNeil przez frontowe drzwi

W swoim ostatnim wyścigu w mistrzostwach IMSA Cooper MacNeil w swojej 24. próbie ostatecznie wygrał 13-godzinny wyścig w Daytona.

opublikowany 01/02/2023 à 09:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Cooper MacNeil przez frontowe drzwi

Cooper MacNeil mógł liczyć na wsparcie Juncadelli, Gounona i Engla © IMSA

Choć pod koniec 2022 roku ogłosił zamiar zakończenia kariery wyścigowej i skupienia się na przyszłości marki WeatherTech (Sponsor tytularny głównego mistrzostw IMSA), Cooper MacNeil w końcu osiągnął swojego Świętego Graala: wygrał 24-godzinny wyścig Daytona. Ta historia była zbyt piękna, żeby się nie wydarzyła. „ To była moja trzynasta i ostatnia szansa, a także ostatni wyścig IMSA. Nie mógłbym być szczęśliwszy ze zwycięstwa tutaj z WeatherTech, Mercedes i Konkurs Protonowy (który odpowiadał za wsparcie techniczne. Przyp. red.) – wyjaśnia 30-letni Amerykanin, który zapewnia, że ​​podczas wyścigu nie dały się ponieść emocjom. Po włączeniu zestawu słuchawkowego te bzdury znikają, a Ty możesz po prostu skupić się na wykonywanej pracy. Moim zadaniem było wyjechać, wykonać zadanie i utrzymać samochód w czystości na pierwszym okrążeniu oraz rywalizować z tymi chłopakami, aby walczyli o zwycięstwo, tak jak widziałeś Maro (Engel. Nota wydawcy) Zrób to. Zwycięstwo w moim ostatnim wyścigu w IMSA jest czymś wspaniałym. »

W tym ostatnim przypadku MacNeil był powiązany z Danielem Juncadellą, Julesem Gounonem i Maro Engelem. Jak to często bywa w GT po drugiej stronie Atlantyku, ten ostatni musiał się przepychać, aby dojechać do mety na prowadzeniu. O zwycięstwie zadecydowała zacięta, trójstronna walka z Lexusem nr 12 należącym do Vassera Sullivana i samochodem Corvette Racing nr 3, zwłaszcza podczas licznych ponownych startów, które kończyły wyścig. „ To była wielka walka, przyznaje Engel. Wiedziałem, że jest presja, ale powiedziałem chłopakom, że ją czuję. Ostatni przejazd w samochodzie był ekscytujący i nie mogę sobie wyobrazić, jak to było oglądać to z zewnątrz. »

Pomimo tej pięknej trójstronnej walki w finale, żałujemy tej wiadomości Ferrari 296 GT3, Porsche 911 GT3 R (992) i Lamborghini Huracán GT3 EVO2 nigdy nie miały nic do powiedzenia. Przez cały tydzień trzem modelom brakowało tempa, co szczególnie utrudniał niekorzystny bilans płatniczy. W Porsche pigułka ma trudności z przejściem, a oficjalna deklaracja szybko ożywiła dyskusje na padoku: „ Zespoły klientów wystawiające nowe Porsche 911 GT3 R w kategorii GTD-Pro już podczas sesji testowych i kwalifikacyjnych zdały sobie sprawę, że stoją przed trudną sytuacją. W kategoriach GT, w których różni producenci konkurują z różnymi koncepcjami pojazdów, szanse są wyrównywane poprzez tak zwany system równowagi osiągów. Organowi zarządzającemu serią IMSA nie udało się tego osiągnąć podczas otwarcia sezonu w Daytona: nowe GT3 Weissacha miały tak poważne problemy z osiągami silnika, że ​​wszystkie siedem pojazdów rywalizujących w obu kategoriach nie miało praktycznie żadnych szans na sukces. „Atmosfera.

Po stronie Prancing Horse tylko jeden z czterech samochodów startujących pomiędzy GTD Pro i GTD przekroczył linię mety…

 

GTD – Aston Martin, zwycięzca w cieniu

Jak WEC, w IMSA istnieją dwie kategorie GT, w obu znajdują się te same samochody. I co niezwykłe, to załoga z „małej” klasy podpaliła zawodowców. Angielska marka rzeczywiście zanotowała dublet w GTD, odkąd podpisała dublet w swojej kategorii, co było pierwszym zwycięstwem w klasyku.

2022 IMSA Weathertech Daytona 24 godziny © IMSA

Ale co jeszcze silniejsze, Vantage GT3 nr 27 zespołu Heart of Racing Team prowadzony przez Romana de Angelisa, Marco Sorensena, Darrena Turnera i Iana Jamesa był najszybszym ze wszystkich GT razem wziętych od czasu 16. miejsca w rankingue ogólnie przed zwycięskim Mercedesem w GTD Pro. Drugie miejsce zajął zespół Magnus Racing nr 44. Brawo panowie!

CZYTAJ TAKŻE > Czy po Daytonie Porsche i BMW powinny się martwić w LMDh?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz